• lima76

Aprilbebis 2012

Karisma skrev 2012-01-09 16:35:32 följande:
    Snacka om att tempen går upp snabbt för mig. Har sovit på soffan ett tag och skulle nu börja med korvstroganoffen. MEN då har karln lagt in korven i FRYSEN!!!! Skrikandes Åhhhhhh snacka om att jag hetta och han (som är på jobbet) fick sig en redig utskällning! Nu är korven i micron för upptining men vad tusan mitt matschema stämmer ju som inte tidsmässigt längre. Tungan ute Blev inte som jag planerat det och det är livsfarligt om ngn kommer ivägen för mina planer just nu, aningen kort stubin. Flört

/K  
    känner igen det där, min man får sig också en och annan avhylning... ;)

ang bh-ar så har jag ingen aning, som tur var sparade jag mina amningsbehåar så det är de jag går i nu.. mina bröst sväller också upp ett par storlekar, tror jag har alla möjliga varianter i lådan.. är en b-kupa normalt men går ner till en a efter amningen avslutats, tror som mest att jag hade en e-kupa.. helt galet..

jag tror jag ska en liten sväng till stan i veckan och se om jag inte kan hitta ett par sköna mjukisar.. vill egentligen ha ett par till i velour men får kanske nöja mig med bomull, blir säkert bra det med..
  • lima76
    Lovis 1 skrev 2012-01-09 17:56:12 följande:
    VAD hade ni gjort? Hade ni ringt bm igen och sagt det som diabetesbm sa och typ "krävt" en ny belastning eller hade ni bara låtit allt "vara"...?
    jag hade också ringt BM och berättat vad diabetes BM sagt. får du ingen reaktion är det kanske läge att byta BM eller till och med MVC? Alternativet är väl att du återigen pratar med spec mvc och helt enkelt ber dem ta kontakt med din BM och berättar sina rekommendationer direkt till henne.
  • lima76

thelma08: usch vad jag blev nervös när jag läste dina inlägg om att inte känna bebisen! vad skönt att han mår bra fast jag förstår hur jobbigt det måste kännas att få höra att han antagligen kommer för tidigt. om de inte preciserade varför kan du kanske ringa och be din BM kolla vad de skrivit i din journal, se om du får en förklaring. är du sjukskriven nu då? hoppas iaf att det blir jättebra!

• lima76
    grästuva skrev 2012-01-10 18:37:43 följande:
    Ang fosterrörelser så är det riktlinjer, mamman känner sitt barn bäst och lär känna det individuella rörelsemönstret. Skulle rörelserna förändras mycket från detta ska man alltid be om en extra koll. Riktlinjerna är det som Bm utgår från när orolig mamma ringer. Bebis rör sig nämligen även när de sover. Tycker inte det är att skapa onödig oro utan ger mamman en viktig medvetenhet
    håller med, jag räknar inte varenda buff men känns ändå skönt att veta vad som är inom gränsen för normalt. men framförallt är det som du säger; när man märker att det ändras som man kanske ska ringa förlossningen och se vad de säger.

från det ena till det andra... jag har känt mig rätt deppig idag, började när jag inte kunde ta mig upp själv från golvet efter ett yoga-pass, jag fick ropa på mannen (som som tur var jobbar hemifrån) kände mig som en strandad val minst sagt. bäckenet kändes som att det skulle gå i ca 1000 bitar om jag så mkt som rörde mig från golvet. och ist för att tycka det var hysteriskt roligt ( vilket hade varit en mer normal reaktion för mig) så blev jag hysteriskt ledsen. det satte liksom tonen för resten av dagen och jag känner mig bara trött och misslyckad.. hoppas jag vaknar på bättre humör imorgon...
  • lima76
    emeilee skrev 2012-01-10 18:04:09 följande:
    Något helt annat, jag ser ut som om jag håller på att spricka om magen. Någon mer? Glad
    menar du som bristning eller att du känner dig stor? om du menar bristning kan jag tipsa om en jättebra olja som heter Bio Oil och finns på familjeapoteket.se för 119 kr. den är kanon, jag har använt den alla tre graviditeter och har helt sluppit bristningar. man kan ha den som badolja också.
  • lima76
    grästuva skrev 2012-01-11 17:08:23 följande:
    Nu är vi hemma från vårat första TUL, det såg bra ut. Uppskattas väga 800 gram nu och det är en liten gosse vi väntar @-}--
    härligt att allt såg bra ut! var det ngt speciellt som gjorde att du fick TUL? jag ska i v 32, både för att kolla tillväxten (blev flyttad 9 dagar vid RUL) och för att kontrollera moderkakan som eventuellt ligger för öppningen...
    så roligt med en liten kille :)
  • lima76
    grästuva skrev 2012-01-13 10:05:30 följande:
    Lima vi väntade vårt andra barn 2011 men förlorade honom sent i graviditeten. Han dog i min mage i April v.30+5, därför går jag på täta kontroller både hos Bm, förlossningsläkare och på TUL. Mest för att försöka stilla lite av den stora oro från min sida som jag känner under denna graviditeten. Läkarna kunde inte ge oss någon förklaring på varför Oliver dog, dom hittade aldrig något på varken prover eller obduktion utan förklarar det med Plötslig spädbarns död, fast det sker i magen.
    så obeskrivligt vidrigt att behöva vara med om en sådan sak, beklagar verkligen! jag förstår de tätare kontrollerna.. jag känner också en större oro denna gången än de båda andra, kanske helt enkelt för att jag blivit äldre (och klokare...?) när ska du på nästa kontroll?
    hemmakatten skrev 2012-01-13 11:37:43 följande:
    Någon mer här som äter järntabletter (jag äter Niferex) som fått magkramper, illamående och frossa direkt efter att ni tagit en tablett? Jag har fått så två gånger den här veckan och det enda jag kan finna gemensamt för gångerna är att jag tagit Niferex ca en timme innan...
    det kan säkert vara tabletterna.. du ska kanske prova hemofer ist, finns på hälsokost och är lite snällare. min bm sa att om jag inte fixade niferex kunde jag prova dem ist. jag tar niferex varnannan dag nu, tillsammans med en tablett folsyra och ett glas apelsinjuice och det har funkat fint. för att toppa upp de andra dagarna tar jag en vit c + järn i brustablett..
  • lima76
    grästuva skrev 2012-01-13 12:00:22 följande:
    Tack Lima @-}-- nästa TUL är i v.28 (är i v.25+6 idag) men nästa koll är på Tisdag då jag ska träffa förlossningsläkare och Bm. Går på någon form av koll minst var 14.de dag just nu. Så du väntar tredje barnet (?) hur gamla är de andra?
    jag har två tjejer som fyller 8 och 5 i år :) det belv lite större åldersskillnad än jag tänkt pga missfall men jag tycker det är rätt härligt samtidigt att de är lite större och förstår vad som händer. de pratar med och klappar på magen.

Lovis: har du redan gjort glukosbelastning då eftersom du vet om ditt socker? jag ska inte förrän om ca 2 veckor men räknar inte med några problem.. (ta i trä..)

jag måste hitta lite energi och ta itu med alla julsakerna... och stryktvätten... och helst städa hela huset... och nästa vecka är det alla jädrans papper som ska fixas, inkomstuppgift till FK skulle fyllas i av arbetsgivaren.. förstår inte riktigt varför när jag har sgi bestämd sedan länge och inte bytt arbete eller jobbat mindre än heltid.. sen väntar jag på att se om FK godkänner min sjukskrivning plus att jag borde skicka in ansökanom Gravidpeng också... ibland känns det som om jag drunknar i alla papper..
  • lima76
    hemmakatten skrev 2012-01-13 16:20:05 följande:
    Jag äter ganska mycket broccoli, blodpudding, leverpastej och havregryn men det känns som när man kollar järninnehållet per 100 g som att jag inte borde komma så långt på det..?
    finns juicer också som är järnberikade och brustabletter med vit c och järn (friggs), alla bäckar små.. :)
  • lima76

hej tjejer, hoppas helgen varit bra för alla :)

anime: vad tråkigt att din lilla tjej varit så dålig igen. det gör så ont i hjärtat när de är sjuka..

tessibell: tror inte du behöver oroa dig om det bara varit lite och ljusrosa men om du är orolig akn du alltid ringa till förlossningen och se vad de säger.

är otroligt trött idag.. och hungrig! men orkar inte laga mat så det är lite av en catch 22 eftersom jag säkert är trött för att jag är hungrig...
    vill att askungens gudmor kommer och lägger mina barn och sen trollar fram en festmåltid (och en bra film på tv att titta på till...)

Svar på tråden Aprilbebis 2012