• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Åh vad kul att handla mamma kläder!! Skulle jag med vilja göra men vi har så lite kläder här i stan men jag tror de finns ett ställe som har. Invänta löning sen släpa med gubben ut då :)

• Ninnenanne

Hej alla blivande mammor! :) 

Jag hoppar in här!  Solig  Är i v.15 nu och detta är mitt första barn. Det är väldigt spännande och jag längtar efter att känna lilla bebis där inne i magen. Hi. Vi fick kallelse till RUL idag, den 16:e november ska vi dit! Längtar! 
    I kallelsen stod det  att en ultraljudsbild kostar 60kr. Dyrt tänkte jag som ändå vill ha några stycken.. trodde man fick typ fyra bilder gratis. Hur är det på ditt sjukhus? 

Jag har mått jätteilla sen v.8 och det har inte släppt än. Knaprar legigan comp för glatta livet och har total dille på clementiner :) Magen har börjat puta lite och jag har köpt två mammabyxor att ha på jobbet, Skönt med mudden över magen. Hi.

Kram till er! {#emotions_dlg.flower} 

Live, love, laugh 
  • Tokstolla

Hej till er nya och välkomna! =)
    I Göteborg kostar det 60:- /bild och jag tror inte man kan säga ge mig fem olika poser... Utan man får nog två, men jag vet inte helt säkert iofs. :P

• meghan26
    Ninnenanne skrev 2011-10-21 19:46:54 följande:
    Hej alla blivande mammor! :) 

Jag hoppar in här!  Solig  Är i v.15 nu och detta är mitt första barn. Det är väldigt spännande och jag längtar efter att känna lilla bebis där inne i magen. Hi. Vi fick kallelse till RUL idag, den 16:e november ska vi dit! Längtar! 
    I kallelsen stod det  att en ultraljudsbild kostar 60kr. Dyrt tänkte jag som ändå vill ha några stycken.. trodde man fick typ fyra bilder gratis. Hur är det på ditt sjukhus? 

Jag har mått jätteilla sen v.8 och det har inte släppt än. Knaprar legigan comp för glatta livet och har total dille på clementiner :) Magen har börjat puta lite och jag har köpt två mammabyxor att ha på jobbet, Skönt med mudden över magen. Hi.

Kram till er! {#emotions_dlg.flower} 

Vid första barnet och det ultraljudet fick vi betala 50kr och vi fick tre eller fyra bilder för det. Har än så länge inte hört nån som har fått betala styckpris för varje bild utan summan är en total summa för alla bilder man får. Men vad vet jag....
  • grästuva

Vi har inte behövt betala något för UL bilder efter RUL. 
    Fick två bilder med första, tre bilder med andra. 

• NINACRT

Där jag går/gått, i sthlm, så har man fått 3-4 bilder för 100kr. BM tar bilder och sedan väljer vi. 

• Lillebror12

Vi fick fyra bilder för 60,- förra ggn på Östra så de är inte jättehårda . Det var 2010 i mars f.ö.

• No ordinary love

Hej alla gravida :)

Jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag har gått i vecka 14+5 och har haft i flera dagar en tung smärta i nedre delen av magen.
    Jag har haft foglossning sedan vecka 7, men jag tror inte det beror på det.

Sedan undrar jag när ni har börjat med stödstrumpor? 

• grästuva
    bullmamma81 har du pratat med din BM? annars skulle jag råda dig att göra det om det är ihållande smärta du känner. Vet inte riktigt vad du menar med tung smärta?
  • 4 små liv

kul med lite nya i tråden -hej hej!

Här i sthlm betalar jag 50sek för 3 bilder (standard) men i första grav fick vi 5 bilder för den summan. Med 2:an hölls regeln om 3bilder . Med 3:an har jag för mig att hon bjussade på bilderna... med nr 4:s kub fick vi 3 söta bilder gratis Så det är en "regel" och sen en annan om de följer den eller inte. Man får väl hoppas att bm har en bra dag  

Stödstrumpor har jag börjat med när/om jag fått svullna fötter, inte annars. Med 3:an i högsommarvärme fick jag bo i stödstrumpor och shorts (snyggt -not!) Drog över mig en långklänning när jag skulle visa mig bland folk...

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
Svar på tråden Aprilbebis 2012