• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Oj såg nu att du heter Evli och inte Evil Skäms

De flesta av mina symptom har också stillat sig men känner en del fladder i magen till och från (kan tillägga att detta är min tredje så därför känner jag igen känslan) men hoppas på mer tydliga rörelser snart. 
    Ibland kan jag känna av illamående på morgonen men inte alls i samma utsträckning som innan.
    Ska träffa BM och läkare nu på Tisdag så jag hoppas läkaren går med på att kika igen så att den lille mår väl, så min oro kan stillas för en stund.

Först hade vi inte tänkt ta reda på kön men jag känner att det är viktigt för mig. De två tidigare kollade vi kön på.

Jag vet inte så mycket om dom där så kallade "spökveckorna" som ni skriver om, infaller dom i en särskild vecka?

Tokstolla ja er kan jag berätta för, min sambo kikar aldrig på FL  

• grästuva

menar ni angelsound när ni pratar om dopplers?

Sådana finns att köpa på nätet, tror dock också det kan bli en stresskälla om  man inte skulle finna hjärtljuden.
    Min BM avrådde mig från att köpa en sådan just pga av det. Får se hur jag gör längre fram..

• TusenTankar

Värsta morgonen...! Ucha. Spytt så jag trott jag fått upp både tarmar och lungor, fy bubblan va trött jag blir på detta. Hoppas hoppas hoppas det vänder snart! Tog i så mycket vid alla ulkningar att jag fått massa små röda utslag i ansiktet, ser ut som tusen röda små prickar, främst runt ögonen och på halsen. Dagens gnälldos från mig:)

Välkommen alla nya:)

• vicki 83
    Evli skrev 2011-10-22 23:22:34 följande:
    Jasså är vi fler från Mölndal? Kul:) när ska du ha?

Åhhh det låter lovande, att dem har ändrat sina rutiner på östra:) yeeey

Sitter nu o bölar till "allt för min syster" på tv 4 den är såååå bra! Inte bra för mina hormoner;)
    japp vi bor oxå i mölndal! jag har bf 26 april!
    Mina symtom försvann oxå för en vecka sen,kände inte nåt! men nu har jag ömma bröst igen! Men man blir ju super nojig hela tiden!!
    Har en son sen innan på 4 år, men då kan jag inte minnas att jag oroade mig alls utan var helt säker på att allt skulle gå bra..men i mitt fall tror jag oron beror på ett ma i våras
  • Evli
    Grästuva: Hahaha Evli eller evil, tänkte inte ens på det :) Evelina är mitt riktiga namn... 

Tänkte med att angelsound borde göra en mer orolig om man inte skulle hitta hjärt ljuden, det är väl egentligen bara att njuta av denna tiden utan illamående helt enkelt :) Och tack för den energi man helt plötsligt fått :D Var kom den i från lixom ;)
    Städat o fejjat o ska snart ge mig på en fiskgratäng, mannen kommer vara glad när han kommer hem från jobbet då det har varit han som skött det mesta den sista tiden, då jag mest legat och gnällt Skäms 

Hoppas att du får kika på den lille när du ska till BM.

Vicki83: Hej, kul då är vi två från Mölndal och samma ålder har vi med om jag utlläser ditt nickname rätt vill säga ;) Vilken BM går du till? Var i Mölndal bor ni? Jag är relativit nyinflyttad så jag har inte så bra koll än :P 
  • Evli

Förresten tack för det fina välkomnande jag har fått och kul med en aktiv tråd :)

• Karisma

Hej hopp, ännu en trött dag i mitt liv. Verkar vilja sova ung heeeeela tiden. Börjar bli less på det!

Tusen tankar: Hoppas illamåendet släpper för dig, är inge kul alls att må så skit. Mitt illamående har släppt, lr iaf det värsta, nu stoppar jag in en frukt eller läkerol om jag mår illa. :)

Jag börjar själv bli väääldigt noijjig ang havandeskapspenningen (om den fortfarande heter så). Är livrädd jag ska få avslag på den. Jag jobbar inom stålindustrin så det är ett fysiskt tungt jobb, men man vet ju aldrig hur de tänker på fk. Ska be chefen skriva bra på de papperna hon ska skriva på så får vi se hur det går. Blev beviljad senast men jobbade då ensam och nu i grupp, dock samma arbetsuppgifter förutom mer lyft nu.

När är det man ska börja söka det??

Nu ska jag se om jag kan väcka min karl som har enorm baksmälla (haha nu får han känna hur jag kännt mig i flera veckor. ) Vill ju ut på ica och köpa från deras salladsbuffé. :-P

/K

• Evli

Karisma:  Gravidpenning tror jag det heter, det tänkte jag med söka, jobbar som danslärare och vet inte hur länge man orkar vara fysisk :/ 
    Tror man måste vänta på mordeskapsintyget som man får efter rutinultraljudet, vad jag har förstått i allafall?
    Sen är man väl skicka in en massa papper, *phu* men lika bra att göra det så snart som möjligt eller?

Min plan är att fortsätta jobba till februarilovet v.7 sen förhoppningsvis gå hem... är det 60 dagar som mest man kan få? 

• Karisma
    Evli skrev 2011-10-23 13:02:32 följande:
    Karisma:  Gravidpenning tror jag det heter, det tänkte jag med söka, jobbar som danslärare och vet inte hur länge man orkar vara fysisk :/ 
    Tror man måste vänta på mordeskapsintyget som man får efter rutinultraljudet, vad jag har förstått i allafall?
    Sen är man väl skicka in en massa papper, *phu* men lika bra att göra det så snart som möjligt eller?

Min plan är att fortsätta jobba till februarilovet v.7 sen förhoppningsvis gå hem... är det 60 dagar som mest man kan få? 
    60dagar var det förut men man får väl inte de sista 10dagarna innan bf. Lr?

Gravidpenning heter det kanske nu ja. Kan nog stämma man måste vänta tills efter rul. Säger ju som sig själv att de verkligen vill ha ett bevis på att jag är gravid. Hoppas min chef är på min sida, det var mina förra (samma jobb). Jag ska kolla upp mina gamla papper jag skrev och skickade in som mall när jag skriver denna gången. Blir alltså typ i dec jag kan börja skicka in papper då rul är den 22nov.

/K
  • Evli

Hm.. jag har egentligen inte så bra koll om jag ska vara ärlig Tungan ute
    Men att man behöver ett moderskapsintyg vet jag i allafall, så ja det blir nog först i dec, ska på RUL den 16 nov :)
    Ska bli såååå kul att få se det lilla livet igen! Just eftersom det är skit märkligt att det ens finns något som växer där inne :)

Så vi får helt enkelt ge oss till tål och kolla upp så mycket fakta vi kan innan, så vi skriver papperna "rätt" Flört 

Svar på tråden Aprilbebis 2012