• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva
    JohannaB är det din första eller har du tidigare barn?

Detta är mitt tredje barn, kanske därför man känner det tidigare.. sen kan jag inte vara säker på att det är den lille, försöker att inte tänka så mycket på det men det känns bekant med de andra två graviditeterna. 
  • JohannaB

Det kan nog stämma, Grästuva. Detta är mitt första barn, så jag vet ju ingenting om hur någonting ska kännas. Men jag har förstått att det är väldigt tidigt nu och än så länge är det ingen fara att inte känna något. Magen är stor i alla fall :)

• grästuva

Min första kände jag inget med förens närmare v 21 tror jag. Andra v 15

Tror man blir mer uppmärksam på "fladdret" när man vet hur "fladdret" känns tror jag  

• Vronki

Ja, det säger ju även BM, med första barnet så minns jag inte exkat när jag kände första ggn men runt RUL tror jag el strax innan...typ v17-18

• Vronki

men tänk på att även flerbarnsmammor (tex Mirka) som snart har 11 känner först runt v 20...iaf va hon skrivit på sin blogg.. Flört

• 4 små liv

Min första grav kände jag "sent", typ v. 18 eller nåt. Men det kändes helt naturligt att känna först då, och inte alls "sent". Däremot kände jag tidigt med 3:an och så även denna gång. Men övning ger färdighet!! Men det är för att jag känner igen "fladdret" precis som grästuva skrev Hade det här  varit första gången jag var gravid så hade jag fortfarande inte förstått att det som jag känner faktiskt är bebisen

Har förresten fått tid för RUL idag (jag ringde själv och frågade, annars får man ju aldrig veta nåt! ) Tisd 8nov är det dags, 3v fom idag alltså! Tur man ringde btw... 

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • Milljor
    Ellamy78 skrev 2011-10-18 10:50:09 följande:

Tror att jag också känt lite fladder, började för två veckor sen (är nu i vecka 16). Häftigt!
    Väntar och väntar på RUL som blir den 15 november. Då är jag i vecka 20 (19+3). Lååång väntan!

Annars har jag fått fruktansvärda kväljningskänslor på mornarna. Inte illamående, utan mer som att jag håller på att kvävas. Kan inte borsta tänderna och absolut inte ha nåt som sitter åt lite om halsen. Imorse fick jag ta av mig nyckelbandet som jag har runt halsen på jobbet, tyckte det satt åt så jag fick kväljningskänslor. Kan inte heller ha sjalar eller halsdukar... Knäppt! Blir alltid bättre framåt eftermiddagen.

Åh jag ska också på RUL den 15/11....längtar också galet efter det!
  • vicki 83

ni som köpt såna man kan lyssna på hjärtljudet hemma med,vad heter de? vart kan man köpa de och vad kostar det? haha tusen frågor

• Karisma
    vicki 83 skrev 2011-10-18 17:41:27 följande:
    ni som köpt såna man kan lyssna på hjärtljudet hemma med,vad heter de? vart kan man köpa de och vad kostar det? haha tusen frågor
    "Angelsounds" på teknikmagasinet.se eller i butik. Kostar 349.90 om jag inte minns fel. Sen måste man köpa kontaktgel på apoteket åxå.

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012