• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Hej!
    Trodde mitt illamående höll på att försvinna, men så fel! Illamåendet är bättre i det stora hela, men jag spyr fortfarande på morgonen och kvällen. Hur går det för er andra tjejer som haft det tufft med illamåendet?

Småfötter - då ska vi på UL samma dag:) längtar nått så fruktansvärt nu! Jag har inte varit på något vul eller så innan, så för mig blir det första beviset efter gravtestet:) hihi. Om nu inte bulan till mage och illamåendet skulle vara bevis nog:) längtar så efter att få höra att allt ser bra ut!

• chiqita

Tusen tankar: jo då, här sliter jag fortfarande med uppkast. Oftast värst på morgonen och kväll.. Klarade ändå hela helgen inkluderat två långa bilresor utan att kasta upp så kanske är det på väg att bättra sig. Äter b6-vitamin sedan en vecka ca och kanske är det på grund av den som jag är bättre. Innan dess hade jag förvärrat illamående i ca 1,5 vecka..
    Tycker fortfarande inte att speciellt mycket vätska går ner men får i a fall i mig lite middag, apelsiner och isglass

• 4 små liv
    TusenTankar skrev 2011-10-18 23:09:42 följande:
    Småfötter - då ska vi på UL samma dag:) längtar nått så fruktansvärt nu! Jag har inte varit på något vul eller så innan, så för mig blir det första beviset efter gravtestet:) hihi. Om nu inte bulan till mage och illamåendet skulle vara bevis nog:) längtar så efter att få höra att allt ser bra ut!
    Det ska bli jättekul! Har ju gjort ett kub och det var precis lika häftigt det. Men från början hade jag en tanke med att inte gå ut med graviditeten förrän efter RUL, och med att gå ut så menas till alla... har av olika anledningar inte berättat för mina närmaste än Bara jag och maken som vet plus två nära vänner. Så då längtar jag såklart extra efter RUL för då när allt är "checkat och klart" så är det ju på tiden att få berätta den stora nyheten!!!!!
    (Har i tidigare grav fått berätta i v.5 pga kraftig illamående. Nu tänkte vi berätta för ngr veckor sen men så blev vår dotter sjuk i borrelia med massa sjukhusbesök som följd. Så då blev det inte av i alla fall)
    chiqita skrev 2011-10-18 23:45:03 följande:
    Tycker fortfarande inte att speciellt mycket vätska går ner men får i a fall i mig lite middag, apelsiner och isglass
    Tur att apelsiner och isglass är gott

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • grästuva

Vi har inte heller gått ut med graviditeten ännu, bara fåtal som vet om det. Inte dom närmaste utan ett par vänner.
    Vi har tänkt hålla det för oss själva så gott det går så länge det går.
    Fick dock frågan av en kompis i Fredags så nu börjar det bli svårt att dölja..

Mitt illamående har minskat vissa dagar men andra dagar är det lika starkt som innan. Har inte spytt någon gång men är bra nära på flera ggr om dagen.

Har också RUL i November men minns inte datum, ska till läkaren den 25/10 så jag får fråga om datumet igen då  

• fjälla

Jag är i v 15 (14+1) och har kanske känt lite fosterrörelser. En lite halvmärklig känsla som om bebisen trycker sig mot kissblåsan. Typ som en kissnödighetsträngning fast högre upp, inte nere i underlivet. Aldrig känt det tidigare, började kännas i v 13. Nån som känner igen detta? Och även ibland som en liten knuff, särskilt om jag sitter lite ihopvikt typ i bilen med byxor som sitter åt lite runt magen....

• chiqita

Småfötter:

Fjälla: kände oftare småknuffar när jag satt hopvikt i början, gärna med bena i kors, så det känner jag igen. Nu kan jag känna lite när som (v 15+5 idag), har t o m börjat ana buffarna med handen på magen

• vicki 83

så glad! kommit hem efter kub testet,fick jättebra siffror och se den lilla grodan!!
    Jättegullig bm som lät mig njuta av att titta på den ca 30-40 min!
    fick även lyssna på hjärtljuden,det är ju så mysigt! Är helt facinerad över att det syns så tydligt allting!
    Grodan låg och sov när hon mätte och höll på men sen ville hon väcka den och buffade lite på magen,då vände den ryggen åt istället och sen la den sin lilla hand över pannan hihi!!
    Det är verkligen en underbar känsla att få se och höra!!

• godistroll

Så underbart blir lite avis på er alla som fått ul tid osv själv har jag inte ens fått skriva in mig!! Men snart så kanske vårdcentralen skakat fram en barnmorska!

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Eftersom jag bor i en liten stad och på vårdcentralen jag tillhör så har barnmorskan (den enda) blivit sjukskriven och de får ej tag på en vikarie.. Är så f*bannad  på dem eftersom jag tycker inte det ger någon större patient säkerhet! 
    Det finns en liten vc till här och de har också en bm men jag tycker det känns krångligt att byta och ha dottern o mannen på en vc och jag på en då jag ej vill byta på henne då de har ett riktigt bra bvc på det vi nu tillhör..  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
Svar på tråden Aprilbebis 2012