• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    godistroll skrev 2011-10-20 11:33:55 följande:
    Det var bra info! Tack det underlättar mycket! :) 

TusenTankar: jag är bara i vecka 13 ännu så det är ju inte i paniken ännu men de känns ju som man vill komma i gång!! :)

Var till sjukgymnasten i går för mina foglossningar som är grymma.. Fick beskedet att jag har möjligtheten att få rullator så det blir nog så här. Är knappt så gå. Känns tidigt med dessa fogar men hade ju mkt problem förra gången!  Men tur det finns så bra hjälpmedel.. Och jag full i skratt och ser det komiska i det hela 25 bast med rullator! De ni!! :P
    Har en nerv i vänster ben/höft som kommer i kläm när jag är gravid. Fyra läkare och två sjukgymnaster fick snällt konstatera att det inte var foglossning det handlade om och smärtan var så hemsk sist att jag svimmade. Jag hade grava problem med att sätta mig och resa mig upp och det slutade med att jag aldrig satt och kissade utan hade istället en glaskanna som jag fick kissa i ståendes varje gång. Jag hoppade på kryckor i 3-4 månader och gick på morfinliknande preparat. Det värsta är att det har nu börjat komma tillbaka Gråter... Så jag vet vad som väntar mig. 

Trots att det inte är mina fogar så förstår jag dig mkt väl när det gäller den svåra smärtan som hindrar en att röra på sig =/

Har fått telenr till sjukgymnast för kanske kan hjälpa till med akupunktur eller annat lämpligt smärtstillande som inte involverar för mkt medicin. =) 
  • godistroll

Tokstolla: Fy så besvärligt för dig, jag hoppas och håller alla tummar å tår att det inte blir lika jobbigt för dig denna gången!

Ja jag frågade också om akupunktur som smärtlindring och det kunde jag få så småning om om de skulle behövas. Men man är ju oftast så dum att man kämpa på in i det längsta innan man tar hjälp! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Tokstolla
    godistroll skrev 2011-10-20 12:24:26 följande:
    Tokstolla: Fy så besvärligt för dig, jag hoppas och håller alla tummar å tår att det inte blir lika jobbigt för dig denna gången!

Ja jag frågade också om akupunktur som smärtlindring och det kunde jag få så småning om om de skulle behövas. Men man är ju oftast så dum att man kämpa på in i det längsta innan man tar hjälp! 

Fördelen med rullator är att din partner kan köra dig när du sitter på sittdelen  
  • godistroll
    Tokstolla skrev 2011-10-20 12:34:26 följande:
    Fördelen med rullator är att din partner kan köra dig när du sitter på sittdelen  
    Haha, det är så sant!! Ser faktiskt fram emot att få den då de va så skönt att avlasta!! Och lättare att ta sig upp då man får stöd!
  • 4 små liv
    godistroll skrev 2011-10-20 12:24:26 följande:

Jag ska till sjg idag för min första akup-beh. Hade ju grym foglossning även förra gången och gick på kryckor fom v. 14. Nu har jag ett vikariat på ett jobb jag länge trånat efter och peppar peppar så mår jag "bra" för att vara jag. Problemet är bara att det tar 30min att åka bil till jobbet och jag kan inte sitta stilla så länge. Så när jag väl kommer fram har jag väldigt svårt att gå. Och när jag då ska sätta mig på min skrivbordsstol så blir det ännu värre. Så till lunch vaggar jag fram och biter ihop om tårarna -eftersom jag själv är sjukgymnast och hela stället fullkomligt kryllar av sjukgymnaster så vill jag inte att de ska se HUR ont jag har (även om de såklart märker att det gör ont!).

Men akupunktur och vattengympa är det som funkar för mig (har givetvis bälte och övningar oxå).
    Akupunktur är det som har absolut bäst effekt enligt min kollega på Karolinskas kvinnoklinik, sett till vetenskapen och publicerade artiklar alltså. Behandlingen kan man få fom att man gått ur den första trimestern -men det kan ta upp till 6ggr innan den har effekt så funderar man på akupunktur tycker jag det bara är att köra på!

Förra gången hjälpte den mig vid det 6:e beh-tillfället, jag kunde nämligen inte få av mig skor och strumpor när jag skulle lägga mig på britsen, men däremot kunde jag få på allt efteråt! Vilken lycka det var

Men 25år och rollator... jaja, det ska börjas i tid!!  
    Tokstolla skrev 2011-10-20 12:21:12 följande:
    Har en nerv i vänster ben/höft som kommer i kläm när jag är gravid. Fyra läkare och två sjukgymnaster fick snällt konstatera att det inte var foglossning det handlade om och smärtan var så hemsk sist att jag svimmade. Jag hade grava problem med att sätta mig och resa mig upp och det slutade med att jag aldrig satt och kissade utan hade istället en glaskanna som jag fick kissa i ståendes varje gång. Jag hoppade på kryckor i 3-4 månader och gick på morfinliknande preparat. Det värsta är att det har nu börjat komma tillbaka Gråter... Så jag vet vad som väntar mig. 
    Uäck!! Lider med dig!!
    TusenTankar skrev 2011-10-20 07:13:41 följande:
    Småfötter - låter som att din dotter fått komma hem och är pigg igen iallafall, sicken pers! 
    Vi trodde också att pärsen var över, tyvärr ringde de från sjukan igår. Så just nu står vi still och får besked inom 3 dgr på hur läget är. Håller tummarna att allt e som det ska annars fortsätter tyvärr karusellen lite till... Men till jul så, då ska vi väl må bra igen!!

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • meghan26

Igår var jag på mvc-kontroll och ett snabbt ultraljud gjordes. Här har vi det lilla livet!
    Enligt mätning var jag igår 13+6 vilket betyder 14+0 idag.

Skrev mer om besöket i min blogg, läs gärna!

http://ida-maria.com/2011/10/20/mvc-besoket/

Efter ultraljudet känns allt mer verkligt. Det ligger faktiskt en bebis i magen!
  • Tokstolla

Värken är nästan värt det men om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag orkar lida igenom en grav. till med samma symptom... Jag som alltid velat ha 3-4 barn får kanske nöja mig med 2

Det är sant att grav. blir mer verkliga efter UL. Själv sitter jag och har de s.k spökveckorna nu. Även om jag känner mig illamående och har värk både här och där så är det bara halvkasst man känner sig. Magen har inte vuxit ngt nämnvärt heller... Ah, om ngr veckor kanske bebisen vill ge sig tillkänna så man lugnar sina orostroll

Hoppas ni alla får en fin fredag!! {#emotions_dlg.flower} 

• Milljor
    Sannana skrev 2011-10-20 11:10:50 följande:
    Idag har jag gjort Kub-test och fick resultatet 1 på 20 000, så himla skönt att ha det gjort!
    Härligt och vilket resultat! Grattis!
  • godistroll

Då kanske jag snart kan få akupunktur då.. :) Är ju i vecka 13 nu så vänta ett tag till.. Det går ju inte åt rätt håll om jag gått lite väl mkt (kan tillägga att det handlar om kanske 5 min underdagen) så hänger inte höger benet med. Det börja bli riktigt jobbigt! Fast hellre detta än illamåendet!

Nu ska jag inte klaga mer!

Till en rolig sak så ha ja fått tid för inskrivning de har fått in en vikarie som vikarierar nu så på torsdag ska jag skriva in mig äntligen!

Svar på tråden Aprilbebis 2012