• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Hej!

Jag hoppas gärna med in i er tråd, om jag får?!  Drömmer
    Har försökt hitta en tråd om uppdaterar mer än en gång varannan dag, man vill ju diskutera ALLT ;)
    Detta är mitt första barn som jag väntar den 17 April, jag och min sambo bor i Mölndal tillsammans med min sambos dotter varannan vecka... Hon är ÖVERLYCKLIG att äntligen få bli storasyster efter flera års tjat ;)

Jag har precis gått in i dem efterlängtade "spökveckorna" men nu vet jag inte om jag tycker att dem är så speciellt häftiga trots allt, tänk om jag inte ens är gravid? jag kanske inbillade mig, och mådde pyton dygnet runt för ingenting? Aja bara att passa på att njuta, den 16 nov, får vi allafall svar på våra frågor då det är dags för RUL!

Har inte läst i er tråd (det kanske jag borde, gör det senDrömmer) så frågan kanske redan diskuterats, men i allafall, ska ni ta reda på könet? Och hur är det på Östra (göteborg) får man reda på det där? har hört så olika....

Ha en fortsatt trevlig lördag!

• Lillebror12

De har ändrat policyn på Östra rätt nyligen så nu får man reda på kön om de ser, vad jag hört. I mars 2010 fick vi ej reda på det (då hade det inte ändrat ännu)

• Julia87

Hej ni blivande mödrar :)

Fick för en stund sen känna 4 små pick i magen :D mysig känsla :)
    illamåendet håller i sig å jag är v 17+1 idag

På onsdag är det dags för RUL och det kostar 2 € för bilderna (bor på Åland)

1.11 ska jag till rådgivningen och då hoppas jag på att få ett intyg så jag kan ansöka om babylådan :D 

jag har princip allt klart till bebis redan :) så kul att få hjälp av sambons föräldrar och mina egna :)

mycket är köpt begagnat :) fick en bilbarnstol akta graco med bas för 17 € (typ 170 kr) självklart okrockad :)

Det som är nytt är barnvagnen :) 

Längtar så det spritter i kroppen tills bebis kommer :D

Misstänker att jag går över tiden då min mamma gick över tiden med alla ungarna ;)

• vicki 83
    Evli skrev 2011-10-22 20:35:30 följande:
    Hej!

Jag hoppas gärna med in i er tråd, om jag får?!  Drömmer
    Har försökt hitta en tråd om uppdaterar mer än en gång varannan dag, man vill ju diskutera ALLT ;)
    Detta är mitt första barn som jag väntar den 17 April, jag och min sambo bor i Mölndal tillsammans med min sambos dotter varannan vecka... Hon är ÖVERLYCKLIG att äntligen få bli storasyster efter flera års tjat ;)

Jag har precis gått in i dem efterlängtade "spökveckorna" men nu vet jag inte om jag tycker att dem är så speciellt häftiga trots allt, tänk om jag inte ens är gravid? jag kanske inbillade mig, och mådde pyton dygnet runt för ingenting? Aja bara att passa på att njuta, den 16 nov, får vi allafall svar på våra frågor då det är dags för RUL!

Har inte läst i er tråd (det kanske jag borde, gör det senDrömmer) så frågan kanske redan diskuterats, men i allafall, ska ni ta reda på könet? Och hur är det på Östra (göteborg) får man reda på det där? har hört så olika....

Ha en fortsatt trevlig lördag!
    va kul men en till som bor i mölndal!!!
  • Evli

Jasså är vi fler från Mölndal? Kul:) när ska du ha?

Åhhh det låter lovande, att dem har ändrat sina rutiner på östra:) yeeey

Sitter nu o bölar till "allt för min syster" på tv 4 den är såååå bra! Inte bra för mina hormoner;)

• grästuva
    Evil jag kommer ta reda på kön om det går att se men har flera UL och TUL inbokade, sista i v.32 så det borde gå att se.
    Sambon är inte säker på om han vill veta könet ännu, vill han inte det får jag hålla det hemligt för honom  

välkommen hit! 

och välkommen till er andra som också hoppat in i tråden  {#emotions_dlg.flower}
  • Tokstolla
    grästuva skrev 2011-10-23 08:27:08 följande:
    Evil jag kommer ta reda på kön om det går att se men har flera UL och TUL inbokade, sista i v.32 så det borde gå att se.
    Sambon är inte säker på om han vill veta könet ännu, vill han inte det får jag hålla det hemligt för honom  

välkommen hit! 

och välkommen till er andra som också hoppat in i tråden  {#emotions_dlg.flower}
    Men du berättar väl för oss?
  • Evli

Grästuva: Vi har lite tvärtom problem här hemma, min sambo är sjuk sugen på att veta, jag är lite mer avvaktande men ju närmre dagen vi kommer desto mer nyfiken blir man ju :)
    Oj jag hade aldrig kunnat hålla mig från att råka säga "han" eller "hon" om jag visste, tror jag!

Just nu är jag så väldigt fundersam, man läser om spökveckor hit o dit men ändå känner jag mig inte helt lugn...
    Jag har tappat precis ALLA Graviditetssymtom, och det har kommit smygande, i dag så känner jag absolut INGET; inte ens hungrig när jag vaknar och i går åt jag inte mer än innan jag var gravid, jag som varit konstant hungrig sedan augusti månad. Och även magen känns borta, vad är det som händer?
    Tidigare senast för någon dag sedan så kunde jag känna en luftballong liknande känsla ta i mot när jag böjde mig fram, nu har jag inga problem längre!!!

VAD ÄR DETTA? Väldigt obehagligt, någon som känt samma? Jag vill ju känna mig gravid ju... :( 

• mamma2kids

ogravid känner man sig verkligen.men hörde hjärtljuden igår så.jag hade bott på gyn eller i luren från v.12 tror jag,sååå orolig man varit alltså,dopplern är en fantastisk hjälp faktiskt.går in i v.16,och kände en riktig puff i magen precis.så himlans lycklig.

• Evli

Jag går in i v.16 i morgon... har inte känt något speciellt, tycker dock att något fladdrade till som en fisk för någon vecka sedan men inget nu :(

Dopplern? Var fixar man en sådan? Är det lätt att höra hjärtljuden? Har inte alls varit nojjig innan för missfall o liknade innan v.12 som annars är vanligt, men nu dem två sista dagarna har jag inte kunnat tänka på annat:(

Rädslan bottnar nog i att denna graviditet inte var planerad och att vi tvekade ett tag på hur vi skulle göra, men nu är vi lyckliga som få över livet i magen, men är rädd att något ska gå galet enbart för att barnet inte var lika önskat från start :/

Gud va töntig man är, var kommer denna nojjighet i från? 

Svar på tråden Aprilbebis 2012