• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor

Åh vad avundsjuk jag blir på alla er som känner era små pyren....jag känner ingenting trots att jag ibalnd verkligen ligger och känner efter. Den här är första barnet så jag vet ju egentligen inte vad jag letar efter :) Vet ni när det är vanligt när man brukar känna? Jag är i vecka 16 nu...

• grästuva
    Milijor det är så individuellt, det är svårt när man inte vet hur det "ska" kännas.  Första kände jag inte förens v 21 tror jag.
  • godistroll
    grästuva skrev 2011-10-19 13:09:28 följande:
    Ja, det känns slarvigt av dom. 
    Vet du om dom har någon på gång? 
    Har hört den 24 men får avvakta och se och ha de ingen då kanske jag byter och byter tillbaka senare.. Men de känns ju bökigt det med.. 
    Jag hade en besvärlig graviditet förra gången så känns på nå vis som att jag vill ha någon att få stöd och som håller koll..  
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • grästuva

Ja förstår om det känns bökigt att byta fram och tillbaks men jag hade nog valt det alternativet iaf.
    Särskilt om du besvärlig tidigare graviditet, då borde du på extra kontroller.
    På vilket sätt var den besvärlig? berätta endast om du vill.

Jag går själv på kontroller hos BM var tredje vecka och träffar läkaren regelbundet. 

• godistroll

Jag hade hyperemesis, problem med blodsocker låg på gränsen, blodtrycket va högt och växelvis väldigt lågt men mest extremt högt, äggvita i urinen, extrem huvudvärk, samlade mycket vätska gick upp 60kg på 14 veckor!!!!! Och jag bodde då i sundsvall gick på koll varannan dag, men de tyckte inte de va nå konstigt.. 
    Men nu när ja berättade om mina sympom här i stan där vi bor nu hos bm på bb (ha fått dropp några gånger nu under denna graviditet pga mitt illamående) så sade dem att det var havandeskapsförgiftning jag hade! Och att jag måste kollas mer ordentligt denna gång iaf lite senare!!
    Så jag bruka säga att om ngn undrar så ha ja testa de mesta iaf i gravid sammanhang..  

• grästuva

Ja, tycker också du ska få täta kontroller med provtagningar.
    Hoppas din vc snart får en BM och en bra sådan  

• godistroll

Men visst hon som är sjuk nu har jag träffat och tyckt hon va bra iaf på lugna mig inför att bli gravid igen! :) Så jag hoppas hon snart är tillbaka då jag kände mig trygg med henne.`.!!
    Men om de inte dykt upp en på måndag tror jag att jag byter iaf tillfälligt! 

• Milljor
    grästuva skrev 2011-10-19 13:16:50 följande:
    Milijor det är så individuellt, det är svårt när man inte vet hur det "ska" kännas.  Första kände jag inte förens v 21 tror jag.
    Skönt att du säger så..man blir ju lite oroad och stressad när "alla andra" känner och inte jag :) Då kan det ju säkert ta en månad till innan jag känner något, tack snälla för det!!!!
  • 4 små liv
    godistroll skrev 2011-10-19 13:04:57 följande:
    Eftersom jag bor i en liten stad och på vårdcentralen jag tillhör så har barnmorskan (den enda) blivit sjukskriven och de får ej tag på en vikarie.. Är så f*bannad  på dem eftersom jag tycker inte det ger någon större patient säkerhet! 
    Det finns en liten vc till här och de har också en bm men jag tycker det känns krångligt att byta och ha dottern o mannen på en vc och jag på en då jag ej vill byta på henne då de har ett riktigt bra bvc på det vi nu tillhör..  
    Tänkte att det kan vara bra att veta att mödravården i Sverige är helt valfri och oberoende av andra vårdinstanser såsom vårdcentral. Mao kan du gå kvar på din nuvarande vc och ändå gå hos barnmorskan hos den andra. Själv har jag gått på 3 olika mödravårdscentraler under mina 4 grav (pga att min bm bytt arbetsplats och att jag då hängt efter ) Men vc har jag aldrig behövt byta utan jag går kvar på samma gamla ställe!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
Svar på tråden Aprilbebis 2012