• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Ja här är det också svårt att hitta medryttare, började leta i Dec förra året och hittade rätt först nu. Hon bor dock en bra bit härifrån (närmare 3 mil enkel väg) så jag hoppas hon orkar fortsätta.
    Annars får hästen vila tills början av sommaren.
    Tävling, strongt.. själv känner jag av foglossning efter en lättare tur i skogen

• Smarkan

Vad roligt loppan!! Vilken lättnad när man hunnit ställa sig in på det värsta.

• godistroll

Det är ju så mycket som ska stämma när man ska hitta medryttare..

Är det någon fler än jag som har så dålig smak i munnen?

• Karisma
    grästuva skrev 2011-10-24 13:59:24 följande:
    åh vad härligt Loppan79 blev tårögd av ditt lyckliga inlägg {#emotions_dlg.flower}

emeliee jag har häst, rider på hobbynivå. Har redan börjat ta det lugnare och lufsar mest i skogen, har precis hittat mig en medryttare som ger mig lite avlastning.
    Kommer inte rida så länge till, kanske ca en månad. Sen får det bli mer longering/tömkörning i paddocken så länge vädret tillåter.
    Första graviditeten red jag fram till v.8 andra fram till v.27 

angående BF listan så skriver jag in mig där efter RUL, inte hundra på vilken vecka jag är i men bebis kommer någon gång runt mitten av April.

Har frågat innan om ni hade någon bildtråd men fick aldrig något svar?  
    Så den stämmer då? Lr bör man göra en ny när första gjort sitt rul och sen får de andra haka på? Kände som inte igen nga namn i listan som fanns men kanske bara är jag som är knasig.

/K
  • vicki 83
    Evli skrev 2011-10-24 13:36:56 följande:
    Hej Alla :)

Gud va skönt Loppan79 du skrämdes verkligen...

Ja oroligt många med RUL 16:de jag ska med till Östra i Göteborg ;) Så vi kanske stöter på varandra NinneNanne.

Vickan 83 Okej, skönt att ha närma :) Anledningen till att jag frågade är att jag är runt på en del förskolor o har dans (danslärare) bla. tolltorps förskola förra året, tänkte att jag kanske träffat på din lille kille :)
    Gud va skönt med en resa till solen, det hade inte suttit fel, men jag o sambon ska i allafall på SPA till helgen, lite lyx i vardagen :)
    Ja gud va roligt med en promenad kompis, alla mina vänner bor i Göteborg, så dem där spontan promenaderna är det inte gott om.... 
    SPA är inte fy skam det heller!!så härligt!!!
    Ja ellerhur spontanpromenader är ju perfekt!!! va kul!! Inga utav mina vänner bor heller här!
  • Thelma08

Åå vilken lycka Loppan va härligt att höra!!!

• jensan1
    godistroll skrev 2011-10-24 14:49:59 följande:

Japp, så in i norden. Det är asjobbigt!
    Man kan ju inte borsta tänderna hela tiden men jag har märkt att Läkerol funkar helt ok. Det eller äpple.
  • godistroll

Ja och jag har svårt för tandkräms smaken med men de är ju ett måste!! :) ska prova köpa lite läkerol! :)

• chiqita

Godistroll: har läst att någon rekommenderat barntandkräm med mintsmak, Bamse tror jag.. Kan vara härt att kolla..?

Härligt Loppan!!!

Själv har vi suttit på barnavdelningen på sjukhuset hela dagen. Lång historia men vår A på 2,3 år har hostat slem i 10-11 dagar och i onsdags kom hög feber, borta torsdag men därefter igen på fredag och hela helgen samt idag. Gick därför t läkaren som misstänkte lunginflammation men kunde inte höra något på lungorna och remitterade oss då till sjukhus för att kolla upp ordentligt.
    En lååång dag av prov, glass, Undersökning, leksaker som bevis att hon var duktig, mer glass och sist röntgen som visade en inflammation långt ner i v lunga, därför kunde de inte höra det med stetoskop. Hem efter flera timmar med ett recept på medicin.
    Nu ligger pluttan på soffan och sover extremt oroligt. Borde dock bli bättre om 2 dagar i a fall annars blir det nytt besök. CRP/infektionsprovet visade ett värde på 330, högt men inte kritiskt. Gör dock ont i mammahjärtat att se och höra henne så här. Inte gör väl gravidhormonerna det bättre heller..

• silvana10
    godistroll skrev 2011-10-24 14:49:59 följande:

Heeej godistroll - vad skönt att du skren det,trodde att jag var helt ensam om det. Har så dålig smak i munnen att jag knappt kan borsta tänderna.Häromdagen testade jag att dricka cola(min favodryck tidigare) men den smakade skit!Typ som om nån spetsat den med läkarsprit . Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Aprilbebis 2012