• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Vad roligt för er som vart på ul.. :)
    Grattis!!

Försöker bara tänka positivt och inte oroa mig så mycket! Tycker det är nog mycket att bara hålla sig på benen på dagen!!! Och sömnen på natten för den delen är ju lika med lite!! :/ kram på er

• Ninnenanne

Oj, det var visst inte bara jag som oroade mig inför ultraljudet. Gudars vilken aktiv tråd! Kul! Känns lite lugnare nu när jag läst allas tankar.. Min mage har ju också växt..så nåt är ju där inne:)

Jag håller med dig Loppan79 - tackar den som uppfann ul-maskinen., hi

Grattiskramar till er som haft ett lyckat ul!!

• Floff

Julia87: Åh va mysigt, grattis!

Jag börjar också känna mig lite nojjig faktiskt. Jag skrev ju att jag mått så himlans illa, och det kan jag fortfarande göra lite så och då, men inte ALLS som förut! Och med magen händer det inte mycket.. Kanske för att jag inte har nån matlust, jag vet inte. Trots att jag inte mår illa så är jag inte alls sugen på mat, vill helst bara dricka. Minns iofs att det var likadant när jag väntade sonen.. Men det är väl det här som brukar kallas spökveckorna? När man inte känner av graviditeten så mycket och det knappt syns..

• klemma

Äntligen har vi fått kallelsen till RUL, den 17.e November är det dags. Känns nästan lite overkligt att om bara 3 veckan får vi veta vem det är som bor där inne!! Tur att man inte kan bestämma själv vad det blir, för jag hade aldrig kunnat bestämma mig :) Ena dagen hoppas jag på en flicka och nästa på en pojke.

Ja, ja, givetvis så hoppas jag ju främst att hon/han är frisk och att allt är okay, men det är ju ganska självklart. Är ändå tvungen att skriva det så att ingen tar illa upp, brukar kunna bli ett rackarns liv annars ;)

Någon som tycker dom kan känna på sig om det är en pojke eller flicka? Har hört många som säger det och det är många som frågar vad man tror det blir. Själv har jag ingen som helst känsla varken på ena eller andra hållet. Konstigt eller normalt?

Ha det bra allihopa och till er som fortfarande mår illa så vill jag bara säga, kämpa på!! Ni är så himla starka, även om det inte känns så just nu!

Kram

• Milou88

Ååh va spännande med rul. Vi har vårat den 22nov. Känns ganska långt bort just nu men veckorna går ju snabbt och snart är vi oxå där!:) vi ska kolla könet, dels för att jag är väldigt nyfiken och för att kunna börja inreda barnrum och shoppa kläder:)

• Omorfia

Med förra barnet sa alla att jag skulle få en pojke eftersom jag hade en typisk pojkmage. Jag kände inte på mig något alls. Det blev en flicka iaf. Den här graviditeten känner jag inget speciellt heller. Ska fråga på RUL om BM ser vad det är iaf. Det gjorde vi inte förra gången eftersom maken inte ville, men oj så han ångrade sig!

RUL är inbokat till 18/11 och det är så spännande!

Eftersom jag hade lite blödningar i v. 8 och 9 så har vi redan gjort 2 VUL så vi vet att det är en bebis där inne. Magen växer också (pinsamt men jag har redan börjat med mammabyxor) och mina magmuskler delade sig för flera veckor sen så magen ovanför naveln putar ut jättemycket. Det ser ut som att jag är låångt gången (bara v 15). Men jag vågar liksom inte tro att vi ska ha sån tur att vi får två friska barn på två graviditeter. I princip alla jag känner som varit gravida har fått missfall någon gång och flera av dem har får MA. Jag försöker låta bli att tänka på det men jag längtar verkligen efter när bebisen börjar röra på sig så att det känns varje dag. Då vet man iaf att den lever. Som det är nu vågar jag knappt hoppas.

• Omorfia
    No ordinary love skrev 2011-10-27 10:37:59 följande:
    vad är MA?
    Missed Abortion, dvs där fostret dör men inte stöts ut direkt.
  • vicki 83

åh känns som jag har rul sist av alla hihi!! ska inte dit försen 5 december..en evighet dit ju!!!
    ifs vårt eget fel då vi sticker till kanarieöarna veckan innan när vi egentligen skulle gjort det

tycker det känns som hela jag vuxit..på nåt konstigt sätt för jag har inte gått upp nåt. men det e väl för att det känns som inga kläder sitter som de ska!

• vicki 83

föresten, någon som vet om det finns några studier eller nåt sånt på att angelsound kan skada barnet på nåt sätt?

Min sambo jobbar borta 5 veckor och sen hemma 5 så han missade kub testet och när jag fick lyssna på hjärtljuden,så jag hade tänkt överraska honom när han kom hem med en sån så han också kan få höra det lilla hjärtat

Svar på tråden Aprilbebis 2012