• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Julia87

någon mer som är i v 17 och mår illa än?

• chiqita

Silvana: dålig smak i munnen har jag med.. Speciellt efter att jag ätit.. Inte alltid jag klarar att borsta tänderna pga illamående och då brukar jag ta fluorskölj i stället..

• emeilee
    grästuva skrev 2011-10-24 14:14:18 följande:
    Ja här är det också svårt att hitta medryttare, började leta i Dec förra året och hittade rätt först nu. Hon bor dock en bra bit härifrån (närmare 3 mil enkel väg) så jag hoppas hon orkar fortsätta.
    Annars får hästen vila tills början av sommaren.
    Tävling, strongt.. själv känner jag av foglossning efter en lättare tur i skogen
    Jag kommer göra som du, hittar jag ingen bra medryttare så kommer de få vila under några månader. Är ju bara jag som lider av det Flört
    Hoppade lite igår och det är ju så himla roligt så jag kan inte sluta, hoppas kunna rida fram till mars iaf.
  • LillBus2012

Tack alla {#emotions_dlg.flower} Ja, det var verkligen en enorm lycka som sköljde över mig när jag förstod att plutten levde och mådde bra där inne! Tack och lov för ultraljud!! Jag är nu i vecka 14 (v.13+1) med BF 29 April.

LoveoPeace, tänk att samma sak hände dig! Du verkar mer vaken dock, för jag var så förtvivlad så jag inte ens hade vett att åka till gyn akuten. Trodde nämligen inte att de skulle kunna göra något för mig, sen hade jag ändå en tid måndag morgon... Berg och dalbana - ja det är precis det rätta ordet! Kunde inte behärska mig känslomässigt överhuvudtaget...

BF 29 april 2012 - första barnet
  • godistroll

Hormonstinn: När jag mådde som sämst använde jag lillans bamsetandkräm men nu är den "förknippad" med de värsta illamåendet! Så det går helt bort!! Tyvärr...

silvana10 skrev 2011-10-25 00:02:59 följande:
    Heeej godistroll - vad skönt att du skren det,trodde att jag var helt ensam om det. Har så dålig smak i munnen att jag knappt kan borsta tänderna.Häromdagen testade jag att dricka cola(min favodryck tidigare) men den smakade skit!Typ som om nån spetsat den med läkarsprit . Vilken vecka är du i?
     Vad skönt att det inte bara är jag som känner detta! Fast samtidigt önskar jag er inte det!
    Jag är i vecka 14, du då? 
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Milou88

När har ni fått lyssna på hjärtljud? Nu är jag i v14+3 och min barnmorska vill att vi väntar tills v17. Jag valde att inte göra NUPP testet och skulle verkligen vilja få höra hjärtljudet så man har nått tecken på att de verkligen är en bebis i min mage.

• No ordinary love

Hej :)

Alla ni som har rul den 16/11 när är ni beräknade att föda?
    Jag har oxå rul den 16/11, kombination organscreening :) 

• godistroll
    No ordinary love skrev 2011-10-25 12:21:58 följande:
    Hej :)

Alla ni som har rul den 16/11 när är ni beräknade att föda?
    Jag har oxå rul den 16/11, kombination organscreening :) 
    Är det något speciellt som gör att ni ska göra organ screening?
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Maximumtaste

Bullmamman81: jag har rul 16/11 och jag har bf 16 eller 18 april:) 16 enligt sista mensen och 18 enligt vad jag räknat ut med min äl så får se vilket det blir:)

• No ordinary love
    godistroll skrev 2011-10-25 12:31:46 följande:
    Är det något speciellt som gör att ni ska göra organ screening?
    Jag äter mediciner för epilepsi, så läkaren gör en utförlig undersökning på bebisens organ för att se att de har utvecklats ordentligt.
    Maximumtaste skrev 2011-10-25 13:06:51 följande:
    Bullmamman81: jag har rul 16/11 och jag har bf 16 eller 18 april:) 16 enligt sista mensen och 18 enligt vad jag räknat ut med min äl så får se vilket det blir:)
     Jag är beräknad till den 15/4, då ligger vi nära :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012