• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • No ordinary love
    Thelma08 skrev 2011-10-26 16:17:45 följande:
    Jag har varit rätt lugn denna grav fram till nu, nu snurrar det i huvudet på mig att man kan inte ha varit gravid 2 gånger utan missfall och få 2 fina barn...
    Brukar man inte alltid ha nått missfall!?
    E nu i v 16 men ändå nojig för missfall nu...
    Du behöver inte oroa dig, min mamma var gravid 7 ggr och fick 7 barn innan hon fick sitt första missfall.
    och barn nr 8 var graviditet nr 9.

• Tokstolla
    Thelma08 skrev 2011-10-26 16:17:45 följande:
    Jag har varit rätt lugn denna grav fram till nu, nu snurrar det i huvudet på mig att man kan inte ha varit gravid 2 gånger utan missfall och få 2 fina barn...
    Brukar man inte alltid ha nått missfall!?
    E nu i v 16 men ändå nojig för missfall nu...
    .
    No ordinary love skrev 2011-10-26 16:58:23 följande:
    Du behöver inte oroa dig, min mamma var gravid 7 ggr och fick 7 barn innan hon fick sitt första missfall.
    och barn nr 8 var graviditet nr 9.
    Jag tror att vi idag har stenkoll på när vi blir gravida (till skillnad från våra mödrar) och fattar redan i v5 att vi fått missfall medan de kanske bara trodde att menstruationen var sen. Om nu mf- skedde i tidigt skede vill säga. 

Men Thelma08, ta det bara lugnt så ska du se att du snart ser en fin bebis på ditt RUL =)

• Thelma08

tack för dom uppmuntrande orden =)

Ja RUL har vi den 24 nov så hoppas det går fort till dess...

Vi har en "liten" flytt också som vi ska hinna med innan det. har köpt hus så vi har ju och göra så vi fördriver tiden. =)    

• Tokstolla
    Thelma08 skrev 2011-10-26 17:25:06 följande:
    tack för dom uppmuntrande orden =)

Ja RUL har vi den 24 nov så hoppas det går fort till dess...

Vi har en "liten" flytt också som vi ska hinna med innan det. har köpt hus så vi har ju och göra så vi fördriver tiden. =)    
    Den 24 ska jag också på RUL =)

Vad kul det låter med nytt hus! Dags och inreda ytterligare ett barnrum snart mao? =) 
  • Thelma08

Japp det blir det det blir totalrenovering mycket inredning (och mycket jobb)

• Liteniapril
    juskus skrev 2011-10-26 14:50:47 följande:
    Liteniapril- när har du bf? Min mage växer knappt, och detta är ändå mitt tredje barn, därför är jag extra nervös
    Tokstolla skrev 2011-10-26 14:56:17 följande:
    Jag har samma problem. Går in i v16 imorgon och det är ingen skillnad på magen. När jag väntade sonen så syntes det väldigt tydligt vid den tiden... 
    Jag har BF 7 april och är i vecka 17 nu...syns kanske ngt svagt put på kvällen, men tyckte det syntes mer för någon/några veckor sedan, men går ju som sagt ner i vikt så det kanske beror på det...Tänkte ev be läkaren kolla bebben på fredag när jag ändå ska träffa läkaren, så att man kan känna sig lite lugnare :)
  • juskus

Melvinochmagen- åh va skönt att snart ha gjort rul, vi ska absolut kolla kön om de inte ser det på rul, bokar vi tid i Stockholm

• LillBus2012

känner verkligen igen mig i mångas oro - tycker heller inte att jag har någon mage som syns, men måste ändå erkänna att jag har svårt att knäppa nästan alla mina byxor, så nåååågot har väl magen växt (känns dock för tidigt för mamma-byxor, så jag går runt med gylfen öppen och döljer med långt linne, hahaha)

ang. UL så var jag helt fashinerad över bilden som jag fick se i måndags. var inställd på att få se en livlös grodd, men tack och lov, där låg ju något som sparkade och såg precis ut som foster brukar på bilder man sett! fantastiskt vad kroppen kan!! och stort tack till uppfinnaren av ultraljuds-maskinen!

BF 29 april 2012 - första barnet
  • Julia87

Var på RUL idag :)

Allt såg ok ut och bebben bjöd på tummen upp :)

Hamna fram i tiden och är nu ist 18+2 :) och bf 26.3 :D

Och det är troligtvis en liten grabb som vi ska få :D:D

Känns mer verkligt nu hihi :) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012