• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ninnenanne

Hormonstinn: Tack för tipsen, ska testa B6-vitammin!!

Är det någon av er som väntar första barnet som börjat känna av lillen i magen än? Är i v. 16 nu och väntar förväntansfullt på att den ska göra sig till känna :) Orolig tid nu fram till RUL (16/11) tycker jag, kan inte låta bli att undra om den växer som den ska o.s.v. Senaste livstecknet var på vul i v.13.. Men med ett tidigare MA i bagaget och hittils tre stora blödningar (senast v.13), kan jag inte annat än att undra över lillen i magen.. 

Men jag hoppas på någon lite puff snart:)

Ang. insmörjning av magen, så gör vi det på kvällarna ibland. Inte för att motverka bristingar (eftersom vi vet att det är en hormon och arvsfråga) men för att "pappa" ska få mysa lite med magen:) hi..Hjärta

Live, love, laugh 
  • hemmakatten

Jag är också nervös inför RUL.. Känner mer skräck än förväntan faktiskt och med två vänner som fått vända hem utan bebis i magen efter RUL så är det väl kanske inte så konstigt att jag har de tankarna. Tänker ju bara på de två och inte alla de andra jag vet att det gått bra för tyvärr. För det är ju måååånga fler som allt har gått superbra för! Håller ju alla mina tummar för att allt ska vara bra men kan verkligen inte ta ut något i förskott. Men kommer bli sååå himla lättad om allt är okej:)

Jag har känt små pick en gång men vet inte om det var bebis eller annat. Kände inte igen det i alla fall men väntar mig inte att känna något än.. Smörjer in hela kroppen på kvällen och använder en fetare kräm på magen och brösten, men inget mer avancerat än så:)

• Omorfia

Har BF 19-20 april.

Kände lite puffar i magen igår kväll när jag låg på mage i sängen.

Angående bristningar så smörjer jag mig varje dag över hela kroppen när jag duschat eftersom jag är så torr i hyn. Med förra barnet fick jag inga bristningar förrän jag gick in på övertid. V. 40+ alltså. Trodde att jag klarat mig, men icke.. Det skadar iaf inte att smörja och det är säkert mysigt för den lite större bebisen i magen!

• emeilee
    Ninnenanne skrev 2011-10-26 09:56:58 följande:
    Hormonstinn: Tack för tipsen, ska testa B6-vitammin!!

Är det någon av er som väntar första barnet som börjat känna av lillen i magen än? Är i v. 16 nu och väntar förväntansfullt på att den ska göra sig till känna :) Orolig tid nu fram till RUL (16/11) tycker jag, kan inte låta bli att undra om den växer som den ska o.s.v. Senaste livstecknet var på vul i v.13.. Men med ett tidigare MA i bagaget och hittils tre stora blödningar (senast v.13), kan jag inte annat än att undra över lillen i magen.. 

Men jag hoppas på någon lite puff snart:)

Ang. insmörjning av magen, så gör vi det på kvällarna ibland. Inte för att motverka bristingar (eftersom vi vet att det är en hormon och arvsfråga) men för att "pappa" ska få mysa lite med magen:) hi..Hjärta

Svårt att säga om det är bebisen som rör på sig eller magen i sig. Men lustigt igår var att jag duschade riktigt jättevarmt och när jag kom ut ur duschen och torkade mig så kunde man se på magen hur den rörde sig. Kände dock inget så kanske är det en sinnesförvirring just för att man vill känna och se den lilla krypet :)
  • Karisma
    Ljushuvudet skrev 2011-10-26 00:27:02 följande:
    Tjena tjejer!

Kan inte låta bli att kika in här emellanåt och se hur det går för er blivande mammor.
    Såg att ni undrat över BF-listan och jag ser nu att jag lyckats klippa in fel länk där så det ber jag om ursäkt för. Men om ni vill ha en egen BF-lista så kan kanske ngn av er göra en och sen hojta till hos mig så kan jag lägga in den rätta listan i trådstarten åt er
    Tack. :) Då är jag inte helt snurrig då. :P Gissar det blir en bf lista när de första gjort sitt rul.

/K
  • Karisma

Jag känner av min livmoder som en handboll inne i magen. Den ligger på den högra sidan under naveln. Får sammandragningar ibland och då känns den ju väldigt tydligt. :)

Längtar tills på tis då jag ska till bm. Håller tummarna att jag får lyssna på hjärtljudet då. Har ju inte rul förrän 22 nov....

/K

• Maximumtaste

Jag känner bebis lite då och då under dagen:) på morgonen känner jag den rätt mycke precis när jag går upp ur sängen.

Har ni märkt att man känner livmodern tydligare på morgonen? Jag kan känna precis vart den slutar då men lägger jag mig mitt på dagen tex så är det svårare att känna.. Tror det blir små samandragningar på morgonen.
    Imorse lyssnade jag och sambon på hjärtljuden:) nu hör man hjärtat så högt!:)

• juskus

Jag är också supernervös över RUL, jag har tid 10 nov, hur har ni det med tröttheten? Jag tycker min bara blir värre och värre, måste sova en stund på dagen för att orka, lite svårt när man har 2 barn:(

• Liteniapril
    juskus skrev 2011-10-26 12:36:10 följande:
    Jag är också supernervös över RUL, jag har tid 10 nov, hur har ni det med tröttheten? Jag tycker min bara blir värre och värre, måste sova en stund på dagen för att orka, lite svårt när man har 2 barn:(
    Då har du ditt RUL dagen efter mig, jag ska 9 nov. Trött, ja det känns ju bekant :) Jag sover hur mkt som helst, just nu jobbar jag inte pga illamående/kräkningar (vilket kanske iofs gör mig ännu tröttare än jag skulle varit om jag fick mer näring), men jag sover nog i snitt 4-6 timmar mer än vanligt VARJE dag. Sambon brukar lite skämtsamt säga att det enda jag gör är att sova, äta och kräkas...och ibland känns det verkligen så..haha :)
  • JohannaB

Skönt att höra att fler är nervösa för RUL. Jag är så nojig att den lilla ska vara död!
    Fast när jag frågade mannen om han såg skillnad på magen, så sa han att jag växer supermycket. Bara jag som inte riktigt ser. Får nog börja ta jämförelsebilder :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012