• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita
    Var hos läkaren idag och när jag var där fick jag lyssna på lillebrors hjärta. Cirka 173 slag i minuten och det var visst bra. Livmodern sträckte sig till naveln omkring. Är i v 16+4 idag.  Fortsatt sjukskriven blev jag också, för även om uppkasten minskat har jag svårt att få i mig vad som helst då jag fortfarande mår illa hela dagar och skulle ännu inte klara av en vanlig arbetsdag med allt vad det innebär. Har trots allt lyckats gå upp ett halvt kg och det är ju super!  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • hemmakatten

Fick äntligen kallelse till RUL igår! 23 november smäller det, känns kul att ha ett datum att se fram emot:)

• Liteniapril
    Julia87 skrev 2011-10-25 00:19:04 följande:
    någon mer som är i v 17 och mår illa än?
    Jag mår fortfarande jätteilla och kräks allt som oftast. Har äntligen fått tid för att få komma till läkaren på fredag, då det hela eskalerat ytterligare de senaste dagarna. Jag har gått ner drygt 10 kg sedan jag blev gravid och är dessutom gastric bypass opererad, vilket gör att jag redan från början får i mig rätt lite näring. Är sååååå trött nu, orkade inte till jobbet idag och hoppas nästan (trots att jag såklart inte vill) på att bli sjukskriven snart. Jobbar som förskolläraren och orkar verkligen inte med jobbet just nu :(

Förlåt att det blev lite gnäll från min sida, men har verkligen inte en bra dag idag!

Styrkekramar till er andra med illamående!!
  • hemmakatten
    Liteniapril skrev 2011-10-25 13:33:12 följande:
    Jag mår fortfarande jätteilla och kräks allt som oftast. Har äntligen fått tid för att få komma till läkaren på fredag, då det hela eskalerat ytterligare de senaste dagarna. Jag har gått ner drygt 10 kg sedan jag blev gravid och är dessutom gastric bypass opererad, vilket gör att jag redan från början får i mig rätt lite näring. Är sååååå trött nu, orkade inte till jobbet idag och hoppas nästan (trots att jag såklart inte vill) på att bli sjukskriven snart. Jobbar som förskolläraren och orkar verkligen inte med jobbet just nu :(

Förlåt att det blev lite gnäll från min sida, men har verkligen inte en bra dag idag!

Styrkekramar till er andra med illamående!!
    Usch vad jobbigt det låter:( Tråkigt att vissa av er ska må sååå dåligt! Förstår att du inte orkar gå till jobbet, jag var vekling och var hemma ett par dagar när jag mådde superilla och jag är verkligen inte i närheten.. Kämpa på och hoppas verkligen att du mår bättre snart eller att du får vara hemma och vila ett tag så att du piggnar på dig framöver!

Styrkekram! 
  • Evli

Stackars er som mår så väldigt illa...
    Mitt illamående har droppat av lite till o från tills att nu i v.15+2 helt försvinna!
    Hoppas att det blir så för er med... jag saknar verkligen INTE dagarna med illamående o ulkningar :/
    Dock har jag dagar då jag iprincip inte känner några symptom alls o även det är läskigt, så på ett sätt kanske det är en liten tröst för er som mår illa?! Eller inte ;)

Jag har som sagt RUL den 16 Nov, och BF den 17 April...

• Milljor

Skickar lite kraft tiller som mår illa/dåligt.....själv mår jag prima förutom envis huvudvärk och har faktsit mått bra hela tiden... skönt tycker många men jag längtar efter graviditetssymptom. 16+1 idag ....försöker känna efter om man kan känna ngt där inifrån...men inget än så länge. Lång till RUL 15/11 *pust*

• emeilee
    No ordinary love skrev 2011-10-25 12:21:58 följande:
    Hej :)

Alla ni som har rul den 16/11 när är ni beräknade att föda?
    Jag har oxå rul den 16/11, kombination organscreening :) 
    Jag har RUL 17 (skrev 18 sist tror jag) Beräknad födsel 8 april. Är i v 17 nu (16+2) så jag är ju i v 20 då men det gör inget då vi fick se våran lilla skorpa i v 11. :)
  • Evli

Har med försökt att känna men känner inget mer än livmodern som sträcker sig till naveln nu ungefär:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012