• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Jaha.. oj låter läskigt:) Måste man trycka runt hårt eller? Känns läskigt att gröta runt i magen:)

• Tokstolla
    hemmakatten skrev 2011-10-25 16:29:55 följande:
    Jaha.. oj låter läskigt:) Måste man trycka runt hårt eller? Känns läskigt att gröta runt i magen:)
    Fråga din bm nästa gång. Hon kan visa dig exakt hur det går till =)
  • Liteniapril

Tack för era kommentarer, det värmer verkligen!!!

Jag har levt på hoppet rätt länge - först sa alla att det vänder i v 12, men icke. Sedan sa alla v 13, men inte då heller. Efter det var nya budet v 16, men det håller i sig fint, trots att jag passerat halva v 17 nu...hoppas på att det kanske vänder vid halvtid och isf är det ju bara 3 veckor kvar (försöker se ljust på eländet).

Ikväll har jag fått behålla 5 gafflar pastasallad iaf, så liiiite piggare nu. Hoppas på någon form av "resultat" vid läkarbesöket på fre. BM tvekade iaf inte ens 2 sek på att det var dags för ett läkarbesök och jag blev så lättad att jag grät en skvätt :)

På tal om att känna livmodern, så tycker jag om inte annat att man känner att det är "hårt" inne i magen, där livmodern sitter...längtar tills man får känna rörelser nu. Har haft ett MA i våras så trots 2 vul och ett ul så är jag fortfarande lite nojjig, så vill gärna känna röresler :)

En lite fråga till er..av det mer privata slaget dock...har fått typ spänningar eller ilningar eller ngt åt det hållet i underlivet (ja, mellan benen då alltså). Ngn som har ngn teori om vad det kan vara eller upplevt liknande?
    Tänkte passa på att ta detta med läkaren med när jag ändå får träffa henne...

Kram på er!

• Evli

Tessssibell: Jag kände livmodern först i dag, har inte känt efter innan just för att det har verkat läskigt... men i dag vågade jag o kände en kant precis som Godistrollet skrev :) 
    Det är ingen fara att känna runt lite :)

Liteniapril: ja kan känna igen den ilningarna du pratar om, hade det för någon vecka sedan flera dagar, men har inte känt något sedan dess, tror inte att det är någon fara, eller jag hoppas inte det!

Dock har jag lite värk som kring livmodern, kommer o går lite, började för två dagar sedan.... Som när man inte "fisit" på ett tag eller bara varit nervös länge eller nått,  och blir öm i magen, men så är inte fallet Tungan ute 
    Någon som känner igen? 

• Evli

Förresten var på min underbara gravidyoga i dag :)
    Fick ett prov av Wiledas havandeskaps olja, har ni börjat smörja magen? När ska man annars börja med det? 

• Tokstolla
    Evli skrev 2011-10-25 19:51:19 följande:
    Förresten var på min underbara gravidyoga i dag :)
    Fick ett prov av Wiledas havandeskaps olja, har ni börjat smörja magen? När ska man annars börja med det? 
    Nä, inte jag. Är det på grund av bristningarna du ska göra det? För de flesta är rörande överens om att bristningar beror på hormoner och då kvittar vad du då gör på utsidan. Däremot är det bra att hålla huden elastisk genom att dricka rikligt med vatten. Sedan sägs det också vara genetiskt, jag själv fick inga bristningar sist jag var gravid och det fick varken mamma eller mormor heller när de var gravida. 

Kul det låter med yoga! =)  
  • chiqita

Evil: Jag smörjer inte men äter silicagel (kisel) som dels ska hjälpa mot trög mage och dels ska ge färre/inga bristningar. Fick inga bristningar förra gången men vet ju inte om silican gjorde något eller om jag helt enkelt inte har anlag för att få det

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Ljushuvudet

Tjena tjejer!

Kan inte låta bli att kika in här emellanåt och se hur det går för er blivande mammor.
    Såg att ni undrat över BF-listan och jag ser nu att jag lyckats klippa in fel länk där så det ber jag om ursäkt för. Men om ni vill ha en egen BF-lista så kan kanske ngn av er göra en och sen hojta till hos mig så kan jag lägga in den rätta listan i trådstarten åt er

• chiqita

För oss som mår illa - testa att äta ren B6-vitamin. Efter att jag gjorde det har jag åtmintone börjat spy mycket mer sällan. Illamåendekänslan ligger dock kvar men så skönt att slippa kasta upp hela tiden i a fall.
    Jag köpte pyridoxin (40 mg) på apoteket.. Står inte i hyllan så fråga personalen om det.
    Kostar inte så mycket, ofarligt för bebis och klart värt att testa.

Svar på tråden Aprilbebis 2012