• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Min mage växer också men jag är ändå supernervös! Har ju ingen aning om vad som händer där inne..

Men det känns ändå ganska bra för jag verkar följa tidslinan som jag läser om. Är i v 15 och läste för någon dag sedan att jag från förra veckan skulle få mer behov av calcium eftersom den stärker upp skelettet nu och jag har senaste tiden druckit kopiöst mycket mjölk vilket jag inte annars gör:) Så det är lite kul att upptäcka:)

• juskus

Liteniapril- när har du bf? Min mage växer knappt, och detta är ändå mitt tredje barn, därför är jag extra nervös

• Tokstolla
    juskus skrev 2011-10-26 14:50:47 följande:
    Liteniapril- när har du bf? Min mage växer knappt, och detta är ändå mitt tredje barn, därför är jag extra nervös
    Jag har samma problem. Går in i v16 imorgon och det är ingen skillnad på magen. När jag väntade sonen så syntes det väldigt tydligt vid den tiden... 
  • Milljor
    hemmakatten skrev 2011-10-26 10:09:44 följande:
    Jag är också nervös inför RUL.. Känner mer skräck än förväntan faktiskt och med två vänner som fått vända hem utan bebis i magen efter RUL så är det väl kanske inte så konstigt att jag har de tankarna. Tänker ju bara på de två och inte alla de andra jag vet att det gått bra för tyvärr. För det är ju måååånga fler som allt har gått superbra för! Håller ju alla mina tummar för att allt ska vara bra men kan verkligen inte ta ut något i förskott. Men kommer bli sååå himla lättad om allt är okej:)

Jag har känt små pick en gång men vet inte om det var bebis eller annat. Kände inte igen det i alla fall men väntar mig inte att känna något än.. Smörjer in hela kroppen på kvällen och använder en fetare kräm på magen och brösten, men inget mer avancerat än så:)
    Men så hemskr att åka hem efter RUl med sådant besked :( vad gick fel?

HAr själv RUL den 15/11 och kan inte låta bli att oroa mig för att allt inte skulle vara ok....
  • hemmakatten
    Milljor skrev 2011-10-26 14:57:31 följande:
    Men så hemskr att åka hem efter RUl med sådant besked :( vad gick fel?

HAr själv RUL den 15/11 och kan inte låta bli att oroa mig för att allt inte skulle vara ok....
    Känns lite hemskt att ens ta upp sådant här.. Vill ju inte göra någon orolig! Men det står ju iofs i boken jag fick från BM om saker som kan gå fel och det är väl också bra att vara medveten om det även fast man inte ska fokusera på det och låta det ta över glädjen! Min ena väns bebis var väldigt missbildad och hade inte en chans att leva utanför henne men hon födde en ny frisk liten bebis bara för två veckor sedan:) Den andras hade något fel där inte storhjärnan (tror jag det var) hade bildats, den saknade alltså den vilket också gör att den inte kan leva utanför kroppen. Hon har också en frisk liten bebis hemma nu:) Två väldigt ovanliga fel! Så ska verkligen inte lägga för stor vikt vid det, det inträffar väldigt sällan! Men när man har varit så nära det så har man det liksom med sig hela tiden.
  • Evli

Ja det där med RUL, det är det ända jag tänker på just nu! Låt allt var bra... 

tycker heller inte jag att jag har växt dem sista två veckorna heller inte, så mycket gravsymptom som tidigare, och så känner jag inte Bebisen, Så lite nojig är man allt att dem inte ska hitta bebis eller att den inte lever!

Usch läskigt med sådana historier :/ 

• hemmakatten

Finns en massa historier men det som är synd är att det är de historierna många tänker på istället för alla de som gått alldeles utmärk! Vilket är så sjukt många fler..! Hur många känner jag inte som har fått helt perfekta, friska barn? Så det är sådant vi måste försöka tänka på istället!

• Milljor
    hemmakatten skrev 2011-10-26 15:12:46 följande:
    Känns lite hemskt att ens ta upp sådant här.. Vill ju inte göra någon orolig! Men det står ju iofs i boken jag fick från BM om saker som kan gå fel och det är väl också bra att vara medveten om det även fast man inte ska fokusera på det och låta det ta över glädjen! Min ena väns bebis var väldigt missbildad och hade inte en chans att leva utanför henne men hon födde en ny frisk liten bebis bara för två veckor sedan:) Den andras hade något fel där inte storhjärnan (tror jag det var) hade bildats, den saknade alltså den vilket också gör att den inte kan leva utanför kroppen. Hon har också en frisk liten bebis hemma nu:) Två väldigt ovanliga fel! Så ska verkligen inte lägga för stor vikt vid det, det inträffar väldigt sällan! Men när man har varit så nära det så har man det liksom med sig hela tiden.
    Tack för ditt svar.....ja lite fel att prata om massa negativt här och sprida oro...förlåt om ngn tog illa upp men jag blev så tagen att jag var tvungen att fråga....skönt att höra att det var ovanliga fel och att de har söta friska barn idag.
  • MelvinOmagen

Hej!!
    Får man hoppa in här?

Väntar mitt andra barn med bf 1 april.
    I morgon är det äntligen dags för RUL, ska bli sååå spännande! Har redan varit på 2 UL innan men nu ska vi kolla så allt är bra och förhoppningsvis även få veta kön.

Ska ni andra ta reda på vad det är?
    Gjorde inte det med min son men denna gång känns det annorlunda, vill veta nu! :)

• Thelma08

Jag har varit rätt lugn denna grav fram till nu, nu snurrar det i huvudet på mig att man kan inte ha varit gravid 2 gånger utan missfall och få 2 fina barn...
    Brukar man inte alltid ha nått missfall!?
    E nu i v 16 men ändå nojig för missfall nu...

Svar på tråden Aprilbebis 2012