• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Leoanden: ja ska också på första UL på tisdag, första barnet. Guuuud vad jag har sett fram emot den dagen, men den senaste veckan har förväntan förvandlads till oro och nervositet. Försöker stänga undan alla dumma tankar om att något skulle vara fel, men det är ju inte alltid så lätt. Intalar mig att det vore konstigt om jag inte vore nervös och att det är normalt:)

• Ninnenanne
    Maximumtaste skrev 2011-11-06 14:09:56 följande:
    Ninnenanne: det blir andra barnet för mig:) har kännt småbuffar några veckor och nu denna vecka har jag börjat känna lite hårdare sparkar:) du då?:)
    Jag tror jag känt lite buffar, men är inte helt säker på att det är bebis än. Men det känns annorlunda än vanligt magbubbel liksom :) Va mysigt att du redan känner lilla livet! Kan man ju vara lite lugnare sen, när man vet att det verkligen är något där inne.. hi

Live, love, laugh 
  • Ninnenanne

Nu har jag lagt in en första bild på lilla magen i bildtråden. Hur går det för er andra? Lägg upp lite fler bilder nu!! :)

Live, love, laugh 
  • Lepanden

Förlåt Evli för att jag vände de sista bokstäverna i ditt namn...

Och det är väl så man borde tänka, att det är normalt att vara lite nervös och orolig. Men efteråt tror jag att jag kommer njuta mer av graviditeten, när man liksom sett pyret också och vet att allt är väl och den har det bra :)

• Evli
    Lepanden skrev 2011-11-06 21:41:38 följande:
    Förlåt Evli för att jag vände de sista bokstäverna i ditt namn...

Och det är väl så man borde tänka, att det är normalt att vara lite nervös och orolig. Men efteråt tror jag att jag kommer njuta mer av graviditeten, när man liksom sett pyret också och vet att allt är väl och den har det bra :)
    eh du är inte den enda och jag reflekterade inte ens på det :)
    Evelina är egentligen mitt namn ;) och Li står för efternamnet...

Nu kan det inte vara långt kvar, håller en tumme för dig i dag!

Ha en skön dag allesammans!
    Stor Kram 
  • Karisma

Men åhhh hade rul den 22nov skulle då ha varit i v19+0 men var nu tvungen att ändra tid då karln inte har möjlighet att fara då. Blev den 29nov istället!! ÄNNU längre bort. :( Känns sent i v20+0 men är väl bara att ta det då.

Hade ju tänkt vänta med att berätta på jobbet att jag är gravid tills jag gjort mitt rul, men är väldigt tveksam att jag kan dölja min mage i 3 veckor till. Den börjar bli väldigt stor redan nu. :O

/K

• Smarkan
    Lepanden skrev 2011-11-06 13:15:24 följande:
    På tisdag är det dags för ultraljud :) är både förväntansfull och lite rädd...dumma tankar som "tänk om det bara är tomt och uppblåst istället för bebis", ändå har jag ju känt den. Eller att bebisen ligger där men tyvärr inte lever längre. Blir man såhär knäpp av första graviditeten? :P
    Har också ultraljud på tisdag. Det är mit första barn och jag tänker på samma sätt som dig. Tänk om det är tomt därinne, har kanske inbillat mig, Eller lever den?? Ska bli otroligt skönt att få göra ultraljud så man slipper tänka konstiga tankar. Allt ser säkert jättebra ut och vi har små bebisar i magen=)
  • Tokstolla

Vilken tur att man av andra anledningar går på specialmödravård. BM lyssnade på hjärtljuden! Vilken lättnad!!! 
    Har dessutom tid till dr imorgon bitti. =) 

Jag får nog helt enkelt vara glad att min nerv inte är i kläm längre (när jag väntade sonen så vara de det nästan hela min grav.) så att jag slipper hoppa på kryckor eller ta morfinliknande preparat =) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012