• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Elsa1981

Vi ska på RUL i övermorgon. Jättespännande! Det är ju första barnet och jag hoppas att det kommer att kännas mer verkligt efter det. 

Är det någon mer här som bor i bostadsrätt? Jag undrar lite hur reglerna ser ut för barnvagnsförråd. Jag mailade till min förening igår och frågade om det finns något utrymme i källaren som kan användas till barnvagnsparkering men fick bara svaret att det får ni själva lösa "på bästa sätt".  Man får inte sätta vagnen i trappan pga brandrisken. Det finns ingen plats över i vår källare, känns inte så himla kul att trycka in den bland alla cyklar heller där det redan är jättetrångt. Dessutom vill man ju gärna ha den fastlåst om det är mycket folk i omlopp. Har man inga rättigheter enligt lagen? Jag har försökt kolla men det är så krångligt och jag hittar inget. Är det någon som vet?

• Längtan efter 3
    Elsa1981 skrev 2011-11-08 10:19:35 följande:
    Vi ska på RUL i övermorgon. Jättespännande! Det är ju första barnet och jag hoppas att det kommer att kännas mer verkligt efter det. 

Är det någon mer här som bor i bostadsrätt? Jag undrar lite hur reglerna ser ut för barnvagnsförråd. Jag mailade till min förening igår och frågade om det finns något utrymme i källaren som kan användas till barnvagnsparkering men fick bara svaret att det får ni själva lösa "på bästa sätt".  Man får inte sätta vagnen i trappan pga brandrisken. Det finns ingen plats över i vår källare, känns inte så himla kul att trycka in den bland alla cyklar heller där det redan är jättetrångt. Dessutom vill man ju gärna ha den fastlåst om det är mycket folk i omlopp. Har man inga rättigheter enligt lagen? Jag har försökt kolla men det är så krångligt och jag hittar inget. Är det någon som vet?
    Vet absolut inte va lagen säger... men när vi bodde i hyres så hade vi vagnen i lgh.
    Väldigt trång hall, men där fick den stå =)
  • Elsa1981
    Längtan efter 3 skrev 2011-11-08 10:34:16 följande:
    Vet absolut inte va lagen säger... men när vi bodde i hyres så hade vi vagnen i lgh.
    Väldigt trång hall, men där fick den stå =)
    Ja, det får väl vi också ha i värsta fall men då är det två trappor utan hiss och hinderbana i lägenheten som gäller. Känns inte så kul...
  • Längtan efter 3
    Elsa1981 skrev 2011-11-08 10:37:55 följande:
    Ja, det får väl vi också ha i värsta fall men då är det två trappor utan hiss och hinderbana i lägenheten som gäller. Känns inte så kul...
    Du ska se att det löser sej =) Men jag förstår dej!!
    Men oftast sover ju bebis när man varit ute och gått och då är det skönt att bara ställa vagnen i hallen ;)
  • Aaglars
    No ordinary love skrev 2011-11-07 21:43:36 följande:
    Hej alla :)

Ni som har varit på RUL har ni  kollat vad det är för kön på bebisen och ni som ska på RUL snart ska ni kolla kön?

Jag är lite kluven till om jag vill veta, vi tog reda på det när vi väntade vår son, men samtidigt som jag vill veta så vill jag även bli överraskad på förlossningen... 
    Vi kommer absolut kolla kön! Sååå nyfiken!!! HAr kollat med de andra också. Det gör ju inte det hela mindre spännande sen. Det enda vi får reda på är könsorganet, men vad det är för en liten individ eller hur h*n ser ut  har vi ju ingen aning om
  • godistroll

Vi kolla också med dottern och kommer nog göra det denna gången med! Men känslan säger flicka! Så de blir spännande att se va de blir! 
    Hoppas så klart att allt ser bra ut där inne men det känns som att det är inget jag kan gå och oroa mig över då jag inte kan påverka något. Men de är lätt att tänka men såklart kommer ju tankarna. Men de e klart de e bra!

Ang. barnvagn så när vi bodde i hyresrätt så hade vi den i hallen, fanns inget annat alternativ där vi bodde då och kändes tryggast sen som tidigare skrev så sover ju bebis oftast då man vart ute på promenad! Tryggt att ha de inne då!  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • funnybunny84

vi kommer inte att ta reda på könet på bebisen, tycker att det hör till att man ska få reda på det när bebisen väl är född :)

• emeilee

Någon som har som jag att bebisen ligger lite mer åt det ena hållet i magen, och då menar jag livmodern.  Min ligger lite mer åt höger och det känner och ser jag riktigt tydligt på morgonen. Lustigt.

• Floff

Vi kommer ta reda på det. Av ren nyfikenhet och för att jag tycker det är så mycket lättare att relatera till bebisen som en hon eller han istället för "den" eller "bebisen". Sen känns det lite som att det inte gör nått att man får reda på det tidigare, det är ju samma sak som ploppar ut oavsett

• Liteniapril

Vi ska på RUL imorgon och jag vill gärna veta kön, men i mitt landsting har de som policy att inte berätta. Så enda chansen är om vi lyckas se själva vad det är...hmm...undrar om vi kan se och om det isf är vad jag tror det är :)

Emeilee: Jag upplever också att jag har min livmoder mer till höger, men vet ej varför det putar mer där tyvärr...Kanske ngn annan som vet??!

Svar på tråden Aprilbebis 2012