• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • 4 små liv

har varit på ett jättebra RUL idag Vi väntar en liten kille till så nu får lillgrabben en lekkamrat i ungefär samma ålder -perfekt!

såå roligt att få se bebisen!! 

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-06
  • Liteniapril

Jag tror just att lilltussen fick spelet inne i magen...går inte att ta miste på den känslan iaf...nu VET jag att den rör sig där inne...mysigt..och lite läskigt...och jag lipar en skvätt för att jag varit så orolig för att jag inte har känt den säkert förrän nu Skrattande

• Skattkistan

Åh, vad mysigt! Jag längtar så tills jag känner tydliga rörelser! Än så länge känns det väldigt svagt (svårt att avgöra, kanske inbillar mig till och med :) )

Hur mår ni annars nu tjejer? Folk har börjat komma fram och gratulera den sista veckan, man blir stolt som en tupp över den lilla magen!

• Liteniapril

Ja, det är riktigt häftigt :)
    Och imorgon ska vi kika på lilltussen med...börjar kännas lite mer på riktigt nu (trots att vi redan sett h*n på 2 VUL och 1 UL) Längtar som bara den nu...bara hoppas allt är ok också :)

• Anilo

Emeilee:
    Min mage är också mer höger om jag ligger på rygg, speciellt om jag är lite kissnödig.
    Står jag upp är det ingen skillnad.

• Liteniapril
    Skattkistan skrev 2011-11-08 18:16:03 följande:
    Det kommer säkert gå jätte bra, och se till att njuta av ultraljudet! :)
    Tack, det ska jag/vi göra :)
    Hur långt gången är du?
  • Lepanden

Idag har vi varit på första UL :) helt fantastiskt att se att det är en liten i magen som sprattlar och lever. Vår knatte lekte med sina fötter en stund för oss. Sen vände den ryggen till och ville inte direkt vara med på kort :P blev flyttad bakåt en vecka så beräknat datum är nu 14 april. Nu känns det verkligen på riktigt!! Vi väntar verkligen en liten knatte.

• TusenTankar

Wieee... jag har äntligen fått se lille bäbben i magen! (första ul gjort idag). Men vi fick inbokad en ny tid för ul då hon tyckte bäbben var för liten och antagligen bara i v 15... och inte v 17 (som våran bm envisats med att säga, då både jag och sambon hela tiden trott på v.15). Antagligen kan vi räkna med bf i slutet av april. Så, lite tråkigt att inte fick med oss något exakt bf datum eller ett helt "klart godkänt - allt ser bra ut". Ska mäta alla organen mm vid nästa ul. MEN... sicken känsla att få se h*n göra volter och kullerbyttor! Såååå mysigt! Och allt känns genast mycket verkligare... och speciellt för sambon! 2 bilder fick vi med oss hem som sitter fint på kylskåpet  =)
    Däremot kommer vi inte att få reda på något kön här, utan kommer få ta oss till ett privatställe i gbg i så fall. Någon som vet vart i gbg man kan åka för att göra detta?

Nu är det bara till att vänta till 28/11 på nästa ul.

• Skattkistan

Grattis till lyckade ultraljud! Liteniapril, jag är i vecka 16+1 så räknar dagarna till ul som är om tre veckor! Gjorde nupp 12+1, känns som en evighet sen! Man blir ju nyfiken på vem som finns där inne, men i Jönköpings län får man tyvärr inte reda på kön...

Svar på tråden Aprilbebis 2012