• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

BTW, den här lappen Ni pratar om, vi har inte fått någon kallelse utan bokade tid med BM vid förra besöket. Gjorde alla så och fick kallelse eller är det olika från fall till fall?

• Anilo

Jag fick lappen av min Bm men fick ringa och boka tid själv då alla VUL görs på sjukhuset.

• godistroll

Bm kontaktade GYN och de skickade en kallelse med posten så var det både här och samma när jag bodde i Sundsvall!

Hur tänker ni andra som har ett barn sedan tidigare göra med vagn?

Själv går jag i tankarna på att köpa en syskonvagn, då lillan kommer vara 3 när "lillasyster" kommer så jag tror att hon kommer ha behov av att åka ibland iaf om vi tar promenader och så vidare.. Sen hade jag tänkt köpa en ståbräda till vagnen vi har. Men ja jag är inte säker ännu..  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Aaglars
    Anilo skrev 2011-11-09 11:02:58 följande:
    Det stod på lappen vi fick om ultraljud att det inte var till för att kolla kön men det var inte nåt problem att få veta.
    Västerås bor jag i.
    Samma här. Bor i SKurup gör UL i Ystad.
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-09 10:57:47 följande:
    På kallelsen som vi fick här i Västerbottenslän stog det att det ej var till för att könsbestämma. Så det blir spännande och se om de vill tala om för oss. Förra graviditeten gjorde jag UL i Västernorrland och de talade om!

Jag fick veta kön på nus med båda mina pojkar. De är 7.5år och 3år gammal. De sa att om de ser kan de berätta men att det inte är 100% att de ser rätt, men det visste man ju som redan.

Hoppas verkligen inte de ändrat inställning för vi har tänkt fråga om de kan se könet. :)

/K  
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-09 11:28:16 följande:
    Bm kontaktade GYN och de skickade en kallelse med posten så var det både här och samma när jag bodde i Sundsvall!

Själv går jag i tankarna på att köpa en syskonvagn, då lillan kommer vara 3 när "lillasyster" kommer så jag tror att hon kommer ha behov av att åka ibland iaf om vi tar promenader och så vidare.. Sen hade jag tänkt köpa en ståbräda till vagnen vi har. Men ja jag är inte säker ännu..  

Vi kmr bara ha ståbräda till Oliver, vi har en sulky som karln kan ta om vi ska gå långt. Känner han är stor nog att gå själv eller stå på ståbrädan. :)

Jag VILL ha en ny vagn men snåltamen i mig säger att jag ska använda den vagnen vi har vilket eg känns skittråkigt men men då kan vi lägga de pengarna på ngt annat istället. :)

/K  
  • Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-09 11:28:16 följande:

Haha, har ju redan två småttingar i syskonvagn. Så det får bli den till de äldsta och bärsele till bebisen
  • Karisma
    emeilee skrev 2011-11-09 11:05:52 följande:
    BTW, den här lappen Ni pratar om, vi har inte fått någon kallelse utan bokade tid med BM vid förra besöket. Gjorde alla så och fick kallelse eller är det olika från fall till fall?

Har bokat direkt via bm förväntar mig ingen lapp, all info stod på lappen från bm. Om hur man hittar och att man ska dricka ett glas vatten innan och sånt.

/K
  • godistroll

Ska man dricka vatten innan?? 
    Det hade jag ingen aning om.. :-/ 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-09 11:40:40 följande:
    Ska man dricka vatten innan?? 
    Det hade jag ingen aning om.. :-/ 

Om man göra ul innan v 20 är det bra om man dricker ett glas vatten en timma före ul för att som trycka upp livmodern så de kan se bättre. :) Glömmer man så fungerar det säkert galant ändå :)

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012