• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma
    juskus skrev 2011-11-09 13:37:25 följande:
    Angående vagnar vi har en Phil and Ted med syskonsits nu kommer ju mina barn vara 5 och 3,5, men jag tror vi kommer få användning av den under sommaren iaf, men hade nog inte köpt nån ny om vi inte redan hade en...Usch har sån panik idag, vi har rul imorgon men nu har våra enda barnvakter blivit magsjuka, vill ju inte behöva åka själv men vågar m an ta med barnen så min man kan följa med, tänk om nåt är fel, vet ju att de helst ser att man inte tar med barnen?

De kan inte vara på förskolan? Vi hade med oss Liam och då var han 4år, de sa inget alls. Han var helt tyst och förstod att han inte fick prata alls. Ring och fråga dem som ska göra ul. :)

/K
  • juskus

Karisma- vi har tid kl fyra och hinner inte hämta fören förskolan stänger, de får följa med, men jag har sån ångest inför imorgon, vill ha det gjort nu, fy....

• Elsa1981
    Karisma skrev 2011-11-09 11:45:01 följande:
    Om man göra ul innan v 20 är det bra om man dricker ett glas vatten en timma före ul för att som trycka upp livmodern så de kan se bättre. :) Glömmer man så fungerar det säkert galant ändå :)

/K
    Tack för tipset! Jag hade inte heller någon aning om det och ska dit imorgon. Så spännande!
  • hapinez

Tack alla snälla för ni hälsar mig välkommen Glad

Läste att ni pratar om ultraljudet, själv ska jag in nästa ons och längtar massar massor!!! Ska bli helt fantastiskt att se det lilla knytet, är oxå orolig för att det inte ska se bra ut elr inte leva i värsta fall... Men jag intalar mig att allt är bra, har ju fått en liten liten mage men känner absolut inga sparkar elr nåt. Är ni många som känner sparkar?  När man ser i en del forum har många fått magar redan och jag är nu i v.17 och har som sagt en pytte liten bula som jag lätt kan dölja... Nojar lätt över att man inte fått någon mage men har förstått att det är VÄLDIGT olika... Man längtar ju så efter att få bebis mage hihihihi Glad

• Floff

emeliee: Jag har pratat med BM om det här med att dricka mycket för hon tycker jag ska dricka mer. Hon sa att kroppen behöver mer vätska för att kroppstemperaturen går upp

• hannisfashionista

Godistroll - min psykolog påpekade just detta med att storasyskonet går in i bebisstadiet igen. Hon påpekade också att det är superviktigt att vi låter honom bli bekräftad och inte säger " du är ju stor kille, du klarat det själv" för då skulle den fasen pågå mycket längre än om vi lät honom få hans vilja igenom - bli matad, bli buren osv... Bekräfta bekräfta bekräfta.. :) sen har inte vår lillkille börjat med det än, tror inte han förstår när vi pratar om bebisen än. :)

• vicki 83

ni som har barn sedan innan,har ni alla berättat för dem att de ska bli store bror/syster?
    går in i v 17 imorgon,men har inte berättat nåt ännu, min son är 4 år.
    Jag vill verkligen att när jag berättar så ska det vara lie speciellt..inte bara kasta ur mig det!
    Har köpt en angelsound så jag tänkte han skulle få lyssa på hjärtljuden oxå

• Liteniapril

Idag var vi på RUL och nästan allt gick bra. Bebisen var livlig och ville inte vara stilla när de skulle ta måtten, men det gick bra ändå. Allt det viktigaste med hjärtats kammrar, kärlen i navelsträngen osv var bra, men det finns en liten "avvikelse" på vår bebis. Den har lite korta lårben. Detta kan ju tyda på kromosomfel eller dvärgväxt, men jag är inte speciellt orolig för min syster fick samma besked när hon väntade sin son. De gjorde tom fostervattensprov för att ta reda på om det var ngt "fel". Det visade sig att det inte var det (och nu är han 4,5 år och hur frisk som helst). Däremot är det så att min pappa och hans sida av släkten har väldigt korta ben...Min pappa är nästan 180 cm och har bara 30" i byxlängd, så med största sannolikhet är det inte värre än så. Ska dock få träffa läkare den 21/11 och det är klart man är lite orolig för vad han ska säga då...

Men det var riktigt skönt att få se det lilla livet iaf :)

• Aaglars
    vicki 83 skrev 2011-11-09 19:05:44 följande:
    ni som har barn sedan innan,har ni alla berättat för dem att de ska bli store bror/syster?
    Jag vill verkligen att när jag berättar så ska det vara lie speciellt..inte bara kasta ur mig det!
    Japp, vi har berättat för syskonen: 3 resp 1,5år
  • grästuva
    vicki 83 skrev 2011-11-09 19:05:44 följande:
    Nej vi har inte berättat det ännu, har därför inte heller gått ut med graviditeten ännu utan det är endast ett fåtal som vet om det. Vill inte berätta för folk innan vi berättat för storebror.. 
    Vill vänta så länge som möjligt, får se hur länge vi kan hålla det hemligt.

Skulle helst vilja vänta med att berätta för storebror tills TUL i v.28 
Svar på tråden Aprilbebis 2012