• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Vi har berättat och flickan pratar mycket om "lillebror" hon vill ha lillasyster men säger lillebror!

• 200701tös
    godistroll skrev 2011-11-09 21:43:50 följande:
    Vi har berättat och flickan pratar mycket om "lillebror" hon vill ha lillasyster men säger lillebror!
    Det är samma här hos ossSkrattande vi berättade för vår dotter redan i vecka 10 och så började hon prata om "HAN"  i magen hela tiden, fast hon säger att hon vill ha en syster " en flicka". Men det roligaste är att hon vill klappa "honom" i magenSkrattande och frågar " när kommer han ut mamma?"
  • 200701tös

Grattis till alla lyckade rul och lycka till ni som ska göra det snart:)
    Ni som redan har gjort rul har jag en fråga. Undrar om hur mycket vägde era bebiser vid rul och i vilken vecka gjorde ni det?

Själva hade vi rul idag, allt gick supper bra. Bebisen vägde 159g och är i vecka 17+2 nu. Vad tycker ni? Själv tycker jag  att 159g är ganska för liten!!

• Floff

Vi har berättat för sonen som nyss fyllde 2, men tror inte riktigt han fattar ännu Men säger man "Snart kommer det en bebis till oss. Vill du det?" så ser han glad ut och säger "Aaaa!". Och igår pekade jag på magen när jag halvlåg i soffan och sa att det ligger en bebis där inne. Då tittade han ner i naveln som om han skulle se den därigenom

• 200701tös
    hapinez skrev 2011-11-09 15:47:43 följande:
    Tack alla snälla för ni hälsar mig välkommen Glad

Läste att ni pratar om ultraljudet, själv ska jag in nästa ons och längtar massar massor!!! Ska bli helt fantastiskt att se det lilla knytet, är oxå orolig för att det inte ska se bra ut elr inte leva i värsta fall... Men jag intalar mig att allt är bra, har ju fått en liten liten mage men känner absolut inga sparkar elr nåt. Är ni många som känner sparkar?  När man ser i en del forum har många fått magar redan och jag är nu i v.17 och har som sagt en pytte liten bula som jag lätt kan dölja... Nojar lätt över att man inte fått någon mage men har förstått att det är VÄLDIGT olika... Man längtar ju så efter att få bebis mage hihihihi Glad
    Är det första barnet Ztarduzt?
    Själv har inte fått mage än och är i vecka 17+2. Däremot har känt sparkar redan 2-3veckor tillbakaSkrattande. Men det är våran andra barn faktiskt och det sägs att man känner rörelse tidigt med andra barnet.Med våran första kände jag ingenting förrän vecka 20.
  • silvana10

Hej alla.
    Har inte skrivit på evigheter men jag följer tråden regelbundet och är så glad för att allt går bra för er.
    Själv fick man lite trista besked i fredags.
    "Knölen" som jag hade över magen visade sig vara ett stort myom som sitter faststrängad i livmodern. Läkaren förbjöd resan till thailand den här veckan(vår smekmånad)  och nu är det fastställt att de ska operera bort myomet om två veckor.
    Jag kommer att få ett fult snitt på längden som ett kejsarsnitt OCH måste vara sjukskriven i 4 veckor,just de behöver mig som mest på jobbet
    Det positiva är att bebben mår superbra,han/hon växer så det knakar trots att jag gått ner i vikt och den kommer inte att påverkas av narkosen och smärtlindringen.
    Behövde skriva av mig lite - önskar så att jag hade en vanlig graviditet,men måste försöka se det som att jag iaf har en normal,välmående knodd i magen ist

Önskar er alla ett stort lycka till nu med RUL och mvc besök. Kommer nog inte att gå in i tråden på ett tag,har varit lite omtumlande dagar  

• Aaglars
    Karisma skrev 2011-11-09 13:46:47 följande:
    De kan inte vara på förskolan? Vi hade med oss Liam och då var han 4år, de sa inget alls. Han var helt tyst och förstod att han inte fick prata alls. Ring och fråga dem som ska göra ul. :)

/K
    I Ystad får man inte ha med syskon på UL - totalförbud. Det har inte med att göra om de är lugna/tysta eller inte, utan det har att göra med föräldrarnas reaktion om man skulle hitta något allvarligt fel på barnet i magen. Man Vet aldrig hur man reagerara på en sådan situation/sådant besked....

Men jag skulle verkligen önska att vi fick ta med syskonen. Vi vet inte var vi ska göra av våra småttingar den dagen...
  • Karisma
    Aaglars skrev 2011-11-10 08:23:55 följande:
    I Ystad får man inte ha med syskon på UL - totalförbud. Det har inte med att göra om de är lugna/tysta eller inte, utan det har att göra med föräldrarnas reaktion om man skulle hitta något allvarligt fel på barnet i magen. Man Vet aldrig hur man reagerara på en sådan situation/sådant besked....

Men jag skulle verkligen önska att vi fick ta med syskonen. Vi vet inte var vi ska göra av våra småttingar den dagen...

På lapparna jag alltid fått hem vid rul så har det stått pga att peronalen vill ha lugn och ro då de måste kunna koncentrera sig så ser det helst att inga barn följer med. Men förstår de som har totalt barnförbud. Bara jobbigt för de föräldrar som inte hittar barnvakt.

En av mina arbetskamrater var tvungen att lämna sitt ul då det var så försenat och han var tvungen att hämta sina barn. Jag sa åt hon att han skulle ha ringt mig. Vi umgås inte mkt men jag har träffat hans barn och 2 av dem går skola med min äldsta. Han sa han inte trodde jag hade möjlighet. Så man ska alltid fråga, jag hade hämtat hans barn på skolan. Kanske vet ni av ngn snäll arbetskmrat som kan passa barnen en stund. Lr föräldrar till andra barn på förskolan 

/K
  • Lepanden

Hej igen. UL gick fint men vår bebbe ville inte riktigt vara med på bild. Fick iallafall några bilder. Den sparkade och boxades massor, och lekte med sina fötter och sög på tummen. Vi tog inte reda på könet men jag tror dock jag hann se ändå ;) om jag såg rätt så blir det en liten tjej :) det var häftigt att äntligen få se bebben och nu känner jag att jag kan njuta mer av att jag är gravid och släppa massa dumma tankar.

• juskus

silvana10-usch förstår att allt känna tungt, försök och ta hand om er nu

Jasså, visste inte att det fanns som förbud på vissa landsting utan trodde bara det va en rekomedation, vissa har ju verkligen ingen chans till barnvakt, lite jobbigt att behöva åka själv. Jag vet att det inte är totalförbud då min kompis alltid haft med sina barn, men vet att också att det är för att om det skulle vara något fel så blir det ju väldigt jobbigt, jag hade ju helst sett att vi slapp ta med barnen, men nu blir det som det blir, vi får hoppas att allt är som det ska, men annars är det väl bara bita ihop och så får mannen och barnen lämna rummet....

Svar på tråden Aprilbebis 2012