Aaglars skrev 2011-11-10 08:23:55 följande:
I Ystad får man inte ha med syskon på UL - totalförbud. Det har inte med att göra om de är lugna/tysta eller inte, utan det har att göra med föräldrarnas reaktion om man skulle hitta något allvarligt fel på barnet i magen. Man Vet aldrig hur man reagerara på en sådan situation/sådant besked....
Men jag skulle verkligen önska att vi fick ta med syskonen. Vi vet inte var vi ska göra av våra småttingar den dagen...
På lapparna jag alltid fått hem vid rul så har det stått pga att peronalen vill ha lugn och ro då de måste kunna koncentrera sig så ser det helst att inga barn följer med. Men förstår de som har totalt barnförbud. Bara jobbigt för de föräldrar som inte hittar barnvakt.
En av mina arbetskamrater var tvungen att lämna sitt ul då det var så försenat och han var tvungen att hämta sina barn. Jag sa åt hon att han skulle ha ringt mig. Vi umgås inte mkt men jag har träffat hans barn och 2 av dem går skola med min äldsta. Han sa han inte trodde jag hade möjlighet. Så man ska alltid fråga, jag hade hämtat hans barn på skolan. Kanske vet ni av ngn snäll arbetskmrat som kan passa barnen en stund. Lr föräldrar till andra barn på förskolan
/K