• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Längtan efter 3
    Aaglars skrev 2011-11-30 16:56:39 följande:
    Karisma! Får du inte göra ett till RUL? Här i Skåne gör man ett kring v19 och ett kring v32
    Dom prata ju om att ta bort RUL i vecka 32 men d har dom kanske inte gjort?!
  • Aaglars

Tessibell

Det är olika i olika landsting Men i Malmöhus läns landsting erbjuds man två UL

• juskus

Emeilee- för mig är det lite lågt, jag känner av det direkt med yrsel och så, med tanke på att jag hade 140 för fyra veckor sen....allt är ju individuellt:)

• Aaglars

Tessibell

Det är ett andra RUL I v32 De anser att man ser viktiga saker i utvecklingen då som man inte kan se i v19

• Karisma
    Aaglars skrev 2011-11-30 16:56:39 följande:
    Karisma! Får du inte göra ett till RUL? Här i Skåne gör man ett kring v19 och ett kring v32

Nej bara ett runt v19. Är bara vissa som får göra flera. Typ om det är en riskförlossning. Men det gör inget, är bara mysigt med ulinget måste för mig. :) Vill jag göra ytterligare ett ul så blir det på privat klinik.

/K   
  • meghan26
    Karisma skrev 2011-11-30 16:27:10 följande:
    Eng namn hur uttalar ni Timotheus? Timooooootheus eller Timotheeeeeus? Jag uttalar det som i första.:) Vår första tanke var Hugo till pojken men väldigt många som heter det i vår närhet och dessutom alla (enigt mig) andra fina mer vanliga namn som jag gillar är upptagna.

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig direkt 50% fram till 1/3 MEN hon trodde inte jag skulle kunna jobba så länge utan hon sa att jag var völkommen tillbaka om det blev ännu värre. Nu hänger det på fk att godkänna eller icke godkänna. :O Hur lång tid tar det för dem att besluta i sånna här frågor, läkaren skickade papperna elektroniskt till fk.

/K   

Jag blev sjukskriven vid förra gravideten. Då blev jag sjukskriven 30/4 först på 50& men sen gick jag ner till 100% två veckor senare. FK godkände sjukskrivningen nångång i juli! Och jag födde 14 augusti...

Så lycka till! 
  • Karisma
    meghan26 skrev 2011-11-30 18:17:52 följande:

Jag blev sjukskriven vid förra gravideten. Då blev jag sjukskriven 30/4 först på 50& men sen gick jag ner till 100% två veckor senare. FK godkände sjukskrivningen nångång i juli! Och jag födde 14 augusti...

Så lycka till! 

Alltså du ökade på din sjukskrivning och blev sjukskriven 100% efter 2veckor? Hoppas inte det tar så lång tid för mig. :O Vill ju gärna ha svar senast nästa vecka. :P

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012