Inlägg från: Kaosmamma |Visa alla inlägg
  • Kaosmamma

Aprilbebis 2012

Hej.

Vi har inte haft sex sedan jag plussade, vet från de tre andra graviditeterna att jag är väldigt öm, vet inte om det beror på slemhinnorna? Får iaf sjukt ont när man har sex på äldagen och får samma känsla första tiden av grav också. Ont ont ont. Så får vänta lite till.

Annars har jag precis kommit hem från MVC, träffat läkare och fått lergigan comp nu om jag blir sjuk även denna grav, det hoppas jag inte så snälla håll tummarna för mig! Det andra med bäcken osv får jag ta men bara jag inte blir liggandes helt utslagen. Hon tyckte jag skulle göra tidigt UL i v 8 också. Så det ska bokas upp... och inskrivning inom kort. Känns att det händer lite, går in i v 7 imorgon sa läkaren också.

Ang flytningar.. vänta tills ni är längre gångna hihi då tror man vattnet gått ibland ;) men ja ökade flytningar nu, ocj nästan lite lotionaktiga. helt normalt :)

• Kaosmamma
    Milljor skrev 2011-08-30 14:57:52 följande:
    Man har ju hela livet  at tha sex så ett par veckor mer eller mindre kan man ju hålla sig.....och förresten är jag inte så sugen heller...dock brukar jag hjälpa honom ibland så man får lite närhet och så..ja ni fattar!

animegirl: JApp lotion var en bra beskrivning :)
    kan säga att vi hade ingen sex med nr 3, jag låg ner hela grav och 10 veckor på sjukhus.. inget spännande där. Och med barn nr 2 kunde jag knappt röra benen från v 10.. kan lova att dte inte blev mycket där heller.. man vad spelar det för roll? Är så liten period på det stora hela :)

Haha ja, lotion ;)
  • Kaosmamma
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:
    Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!
    vad mysigt :) ja jag väntar nr 4 här och allt känns jätte spännande, hade en jätte jobbig grav med nr 3 och kunde knappt fullfölja den grav och låg läääänge på sjukhus, så hoppas denna går bättre! Grattis till Julian!! :) Tack, och visst är det värt det :)
  • Kaosmamma

Simpan: håller tummar att det blir bättre nu :) är det ketoner du har i urinet eller? Hoppas du kommer hem snart!! Kram!

• Kaosmamma

Kendi: ok det var ju skönt, tänkte nej inte nåda grejerna. Ja sånt kan ju ge en tillfällig peak!! Jag hade problem med för lågt blodsocker fast det kom runt v 25 och då svimmade jag nästan, men låg redan på sjukhus så fick ju hjälp med detta och de hade koll. Men hoppas det var juicen!!

• Kaosmamma

Kollade nätet, 8,7 var ok där jag läste men då var det på övre gränsen för att vara högt. Så 9 är ju lite högt då. Själv har jag tagit lergigan nu, börjar må illa.

• Kaosmamma

Simpan: heja dig!!! :))

Älskade T: säger samma, hoppas allt är bra och att det inte kommer mer!

• Kaosmamma

Simpan: ja nu, vattniga och ibland som lotion. Men det blir mer sen, man jan tro att vattnet gått senare i grav pga flytningar. Nu blir man mer rädd att det är blid som rinner till tycker jag..

Svar på tråden Aprilbebis 2012