• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Vad härligt Grästuva!
    Med mitt första barn gick vattnet. Vi väntade ganska länge att åka in efter det så jag skulle ha fått rejäla värkar. Hann bara vara på förlossningen i 50min - sen var hon ute-:)
    Med sonen tog det ca 5h allt som allt. Den förlossningen tyckte jag mer om. Varken jag eller maken hann liksom med på den första.

Jag älskar att föda barn och ser jättemycket fram emot denna tredje förlossning-:)

• TusenTankar

Vicki83- åhhh va avundsjuk man blir:) härligt att få komma bort till värmen! Välkommen hem och glöm inte berätta hur rul går:)

Charlotta1- själv är detta min första graviditet och jag är totalt livrädd för själva förlossningen, kan inte ens prata om det. Väntar fortfarande på att denna känslan ska försvinna, men bör nog nämna det för min bm nästa gång. Så härligt att höra folk som dig som "ser fram emot" det. Tror jag hört för många hemska berättelser som gnagt sig fast i mitt huvud.

Hoppas alla haft en mysig helg:)

• Karisma
    TusenTankar skrev 2011-12-04 21:06:50 följande:
    Vicki83- åhhh va avundsjuk man blir:) härligt att få komma bort till värmen! Välkommen hem och glöm inte berätta hur rul går:)

Charlotta1- själv är detta min första graviditet och jag är totalt livrädd för själva förlossningen, kan inte ens prata om det. Väntar fortfarande på att denna känslan ska försvinna, men bör nog nämna det för min bm nästa gång. Så härligt att höra folk som dig som "ser fram emot" det. Tror jag hört för många hemska berättelser som gnagt sig fast i mitt huvud.

Hoppas alla haft en mysig helg:)
    Jag var livrädd inför förlossningen med min första, men när jag väl var på bb så ville jag bara ha ut ungen. Rädslan försvann helt. Hade så mkt annat att koncentrera mig på. :P Kommer gå galant ska du se. :)

/K
  • Aaglars

Tusen tankar SKÄLVKLART ska du ta upp din rädsla med bm så att du kan få stöd och hjälp
    Men kom också ihåg mina upplevelser av förlossningar; det gör ont - mycket ont! Men det är så häftigt! Coolt! Och jag älskar det!!! Och det som är så skönt är att man kan skrika av sig smärtan hur mkt man vill utan att någon tittar snett. Det är man inte van vid i vårt samhälle.
    Och så fort bebisen är ute försvinner smärtan. Känns konstigt.

• Karisma
    meghan26 skrev 2011-12-01 09:40:25 följande:
    Japp, först blev jag sjukskriven på 50% och sen helt sjukskriven!
    Undra om det blev försenat eftersom det ändrades från  50% till 100% sjukskriven. Blev som ett helt nytt ärende. Typiskt nog kommer mitt ärende in till fk just innan julledigheter, vilket är mindre bra men hoppas det tas om hand direkt efter nyår när alla handläggare vilat upp sig. :P

/K
  • No ordinary love

Börjar ni få svårt att sova nu?
    Jag är inne i vecka 22 och har haft problem med sömnen i två veckor nu...

• Tokstolla
    No ordinary love skrev 2011-12-05 00:17:16 följande:
    Börjar ni få svårt att sova nu?
    Jag är inne i vecka 22 och har haft problem med sömnen i två veckor nu...

Ja, jag är vaken nu men det beror mest på att min tvååring vägrar sova... grr!!! 
  • Skattkistan

Jag har också problem med sömnen. Min puls har blivit mycket tydligare så när jag lägger mig i sängen känner jag pulsen i huvudet, magen och överallt. Det driver mig snart till vansinne! Någon mer som känner igen sig?

• Sannana

Har börjar kika lite smått på bebiskläder men har inte sett något fantastiskt utbud, bäst hittills har kappahl varit. Vart hittar ni fina kläder i de minsta storlekarna?

• hemmakatten

Jag tycker att Lindex har ganska bra basutbud.. Jag gillar mest iofs stilrena grejer utan en massa tryck eller mönster på och de tycker jag att Lindex har! Kappahl har som du säger också en massa fint:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012