• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    TusenTankar skrev 2011-12-04 21:06:50 följande:
    Charlotta1- själv är detta min första graviditet och jag är totalt livrädd för själva förlossningen, kan inte ens prata om det. Väntar fortfarande på att denna känslan ska försvinna, men bör nog nämna det för min bm nästa gång. Så härligt att höra folk som dig som "ser fram emot" det. Tror jag hört för många hemska berättelser som gnagt sig fast i mitt huvud.

Hoppas alla haft en mysig helg:)
    Hade precis samma tankar som du då jag är väldigt känslig av mig och har verkligen noll i smärtgräns. Har även stark fobi för sprutor pga tid på sjukhus som barn. Tanken på att då genomlida en förlossning var helt otänkbar fram till vårt RUL. Då kände jag att jag kommer fixa det här, det är ju mitt lilla liv som finns i magen och har man klarat av att föda barn på medeltiden så nog sjutton ska även jag klara av det.
    Ska gå på gravidyoga och profylaxkurser och målet är att klara förlossningen med enbart lustgas.

Du kommer klara det galant och jag kan verkligen rekommendera dig att åtminstånde läsa om profylax, man lär känna sin kropp på ett helt annat sätt och använder sig av smärtan för att ta sig igenom förlossningen. Jag tror stenhårt på det! :)
  • emeilee
    Skattkistan skrev 2011-12-05 07:12:43 följande:
    Jag har också problem med sömnen. Min puls har blivit mycket tydligare så när jag lägger mig i sängen känner jag pulsen i huvudet, magen och överallt. Det driver mig snart till vansinne! Någon mer som känner igen sig?
    Har också fått en puls som heter duga, men jag har den dygnet runt. Ligger jag ner så ser man på magen hur den i takt med att hjärtat slår. Jag har vant mig och har därför inte direkt problem med det om nätterna.
    Däremot så har jag något så djävulskt ont i ryggslutet. Vissa kvällar är det nästintill outhärdligt. Vad är det?

Trillade av hästen i maj och fick en fraktur men den ska vara läkt så inte kan det väl vara den?
  • Evli

Känner med min puls tydligt, särskilt vid läggdags... Känns mest i magen! I bland undrar jag om det är min eller lillens...
    Har börjat få rejäla kickar, och nu syns det även utanpå magen! Nästan lite väl obehagligt när han får in allt för hårda sprakar, känns läskigt på något sätt! Men man vänjer väl sig...
    När jag suttit en del får jag ont i mina revben, nedre kanten, har som blåmärke nu! Är väldigt liten på överkroppen kanske därför?! Någon som känner igen sig?

• Liteniapril
    emeilee skrev 2011-12-05 09:20:06 följande:
    Har också fått en puls som heter duga, men jag har den dygnet runt. Ligger jag ner så ser man på magen hur den i takt med att hjärtat slår. Jag har vant mig och har därför inte direkt problem med det om nätterna.
    Däremot så har jag något så djävulskt ont i ryggslutet. Vissa kvällar är det nästintill outhärdligt. Vad är det?

Trillade av hästen i maj och fick en fraktur men den ska vara läkt så inte kan det väl vara den?
    Skulle tippa på foglossning kanske...jag känner att det typ "spänner och drar" lite här och var i mitt bäcken, från och till, det beror på vad jag gör med...

Inatt har jag faktiskt sovit rätt bra, men vaknade med ett ryck eftersom det var ljust och sambon inte hade gått upp än. Kollar mobilen och inser att den inte ringt, och att klockan är 7.47. Sambon börjar jobba kl 7.30 och har 1,5 mil till jobbet och en uniform som ska på innan...han chef ringde minuten efter att jag väckt honom :)

Blev så chockad av detta + att det var snö ute att jag passade på att spontan-kräkas som en liten galning, men nu är det bättre. Dock extremt yr idag!

MEN...det är iaf SNÖ!!! (jag gillar när det är vinter "på riktigt" :))
  • Karisma

Äntligen är det snöööööööööööö ute. Som jag har längtat, nu får det bara se till att inte bli +grader så det försvinner igen.

Köpte första klädesplagget till bebisen i helgen. :) Var en jumpsuit som hade färgerna typ som amerikanska flaggan. Ursöt var den. Så skulle det nu inte vara en pojke som ul visade så köpte jag ngt med både rött och blått. :) Var på Kappahl jag köpte den, passade på att handla kläder till pojkarna nu när det var 30% i helgen. :)

Dags att få i sig första saffransbullen för dagen. ;)

/K

• Liteniapril
    Karisma skrev 2011-12-05 10:05:21 följande:
    Äntligen är det snöööööööööööö ute. Som jag har längtat, nu får det bara se till att inte bli +grader så det försvinner igen.

Köpte första klädesplagget till bebisen i helgen. :) Var en jumpsuit som hade färgerna typ som amerikanska flaggan. Ursöt var den. Så skulle det nu inte vara en pojke som ul visade så köpte jag ngt med både rött och blått. :) Var på Kappahl jag köpte den, passade på att handla kläder till pojkarna nu när det var 30% i helgen. :)

Dags att få i sig första saffransbullen för dagen. ;)

/K
    Åhhh!! Jag var och handlade julklappar till systersonen i helgen och såg då den lilla jumpsuiten. Sååå söt!!! Såg du den vita lilla virkade(?) overallen med träknappar. Helt underbart söt :)
  • Karisma
    Liteniapril skrev 2011-12-05 10:27:50 följande:
    Åhhh!! Jag var och handlade julklappar till systersonen i helgen och såg då den lilla jumpsuiten. Sååå söt!!! Såg du den vita lilla virkade(?) overallen med träknappar. Helt underbart söt :)

Köpt strl 56 så det blir perfekt från början, lär bli en 4kg klump denna gången åxå. :) Jag missade den vita overallen, antagligen för jag redan har overall till bebisen så då sorterar jag bort och fokuserar på det jag behöver (lr det jag tror jag kan övertala karln att jag behöver. ;) ) Köpte fårskinn i helgen till vagnen så nu saknas bara en filt och en ny skötväska. Ska INTE ha skötväskan jag hade sist, lika bra att slänga den nu så jag verkligen blir tvungen att köpa en ny. Tungan ute  Sen är vi redo för utepromenader.

/K
  • Sannana

Jag handlar mycket kläder till stora tjejen på lindex, gillar färgglada kläder men inte tryck med tecknade figurer. Köper en del me

• Thelma08

Åå det är härligt att snart kunna börja köpa in bebisgrejor igen. Vi väntar en pojke till så här är en del efter storebror. Men det behöver ju sorteras om och kollas igenom.
    Kanske ska ner i källaren och göra det i dag då jag e hemma med en sjuk son.

• Milou88

Jag var till Ullared förra veckan, köpte en massa bebis kläder (svårt att veta storlek så de mesta blev i 56 och lite i 50). Dessutom Passa ja på att köpa andra bebis grejer bl.a. : täcke, kudde, sängkläder, "min första bok", nappflaskor, haklappar m.m

Svar på tråden Aprilbebis 2012