• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita

Anime: Åh nej så jobbigt att gå ovetande och med oroliga tankar i 2 veckor. Håller tummarna stenhårt för att det ska bli ett positivt svar nästa gång. Kram!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Ninnenanne
    Anemi: Hoppas också allt är bra med din illa plutt där inne i magen! 

Är det nån av er som varit på RUL som fått era morderskapsintyg? Jag vill ju ansöka om ledighet så fort som möjligt då mitt arbete innebär riktigt tunga lyft och fysiskt arbete..  Har ju hört att det kan ta lång tid för försäkringskassan att komma fram till ett beslut.  Men får man intyget på posten eller i handen av sin BM? För henne ska jag ju inte träffa förens 21:e december...  

kram kram 
    Live, love, laugh 
  • Aaglars

Ninnenanne Vanligtvis får man moderskapsintyg vid första besök hos bm efter RUL Men behöver man det tidigare är det bara att kontakta MVC Jag behöver mitt snarast, så jag mailade MVC igår med det BF jag fick på RUL. Fick svar från bm att jag har intyget i min brevlåda på må-:)

• Ninnenanne
    Aaglars skrev 2011-12-02 14:38:02 följande:
    Ninnenanne Vanligtvis får man moderskapsintyg vid första besök hos bm efter RUL Men behöver man det tidigare är det bara att kontakta MVC Jag behöver mitt snarast, så jag mailade MVC igår med det BF jag fick på RUL. Fick svar från bm att jag har intyget i min brevlåda på må-:)
    Jaha. Vilken snabb BM du har :) Tack för tipset! Ska skicka iväg ett mail jag också. Vet inte egentligen om det är bråttom, men om jag vill gå hem i februari kan det vara bra om processen startar så snart som möjligt, tänker jag.. 

Live, love, laugh 
  • vicki 83

nu är vi tillbaka från ett varmt och soligt gran canaria! hade ju gärna stannat en vecka till
    Hur mår ni alla nu? har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit!
    På måndag är det dags för rul för oss,så nervös hihi! någon mer som har på måndag?

• Kryssarinnan

Nu är jag i v 21-22 och jag har börjat få kraftiga sammandragningar, framför allt på kvällarna när jag lägger mig på rygg. Magen blir stenhård och ibland trycker det liksom på. Det är väl vanligare bland omföderskor, och jag kände inte detta med mitt första barn speciellt mycket och verkligen inte så här tidigt. 

• Tokstolla
    Kryssarinnan skrev 2011-12-03 19:04:58 följande:
    Nu är jag i v 21-22 och jag har börjat få kraftiga sammandragningar, framför allt på kvällarna när jag lägger mig på rygg. Magen blir stenhård och ibland trycker det liksom på. Det är väl vanligare bland omföderskor, och jag kände inte detta med mitt första barn speciellt mycket och verkligen inte så här tidigt. 
    Jag känner också kraftiga sammandragningar- fast de gör inte ont och de gjorde de inte heller när jag väntade sonen (som var mitt första barn). Fast jag fattade aldrig vad det var tills slutet av grav. =) 

Ingen fara ska du se =) 
  • Liteniapril

Jag har med mkt och kraftiga sammandragningar, och har man mkt kan det vara bra att kolla så att inte livmodertappen blir påverkad och den lill* får för sig att komma ut för tidigt :)

För min del såg det iaf bra ut, så det känns skönt att ngt är bra iaf ;)

• Aaglars

Jag hade mkt sammandragningar och förvärkar med mina två första barn. De visade sig ha gjort ett gott arbete då de enligt förlossningsbarnmorskan gjorde att mina förlossningar gick snabbt och smidigt. Går in i v.19 idag och har inte känt några sammandragningar ännu (men bm kunde se sådana på UL) men jag hopps att de kommer snart-:)

• grästuva

Charlotta har du haft två snabba förlossningar tidigare så går nog denna snabbt och smidigt också. Jag har också snabba förlossningar, första tog 5 och en halv timma från första känning, andra ungefär hälften av tiden.

Svar på tråden Aprilbebis 2012