• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-12-06 07:05:16 följande:
    Tusentankar Vi visste vad vi ville ha och hittade den på Blocket. Därför slog vo till redan nu.

Ni som väntar första barnet; tänk er för. Nya vagnar är svindyra. Det finns en uppsjö jättefina på Blocket. Spara pengarna till barnen blir tonåringar-;) Då kommer det att kosta kan jag lova...
    Eller så gör man som vi. Köpte förra årets färg (som enligt mig var sjukt mkt snyggare än alla nya) för halva priset  

Det gäller att hålla ögonen öppna för alla prisförslag.

• Milljor
    TusenTankar skrev 2011-12-05 22:20:17 följande:
    Vi har inte ens börjat kolla på vagn än... Men det börjar bli dags för vårt första baby proffs besök snart för att få ett humm om vad som finns och lite hjälp med hur och vad vi bör tänka på... Är ju helt nybörjare på allt sånt härnt:) men innan har det känts för tidigt att börja kika på vagnar... Är vi ensamma om att vara såhär "sent ute"?
    Vi har precis beställt.....glöm bara inte at vissa modeller som emmaljunga har ca 3 månaders leveranstid iaf enligt Babyproffsen där vi bor.

Själv har jag beställt en Bugaboo Cameleon :)
  • TusenTankar

Skit smart att köpa förra årets utbud ju, och ändå nytt:) vi har nog bestämt oss för att köpa nytt då det är första barnet och vi förhoppningsvis kan och vill skaffa flera barn, och tanken är då att använda samma vagn istället för att ha köpt en begagnad till första barnet och sedan tycka att vagnen är alldeles för gammal när barn nr 2 kommer. Hm, men om vi resonerar rätt och det är smart att tänka såhär...det har vi ingen aning om:) hihi

• Aaglars
    TusenTankar skrev 2011-12-06 11:25:58 följande:
    Skit smart att köpa förra årets utbud ju, och ändå nytt:) vi har nog bestämt oss för att köpa nytt då det är första barnet och vi förhoppningsvis kan och vill skaffa flera barn, och tanken är då att använda samma vagn istället för att ha köpt en begagnad till första barnet och sedan tycka att vagnen är alldeles för gammal när barn nr 2 kommer. Hm, men om vi resonerar rätt och det är smart att tänka såhär...det har vi ingen aning om:) hihi

Man ska göra det som känns bäst

Hur känns det nu med dina tankar inför förlossningen?  
  • Tokstolla
    TusenTankar skrev 2011-12-06 11:25:58 följande:
    SÅ resonerade vi när vi köpte vagnen. Det var vårt första barn och vi ville ha fler inom en rimlig/snar framtid. 
  • Hemlighet

Vi resonerade så också att vi köpet en ny city cross till barn nr 1 eftersom vi ville ha en till, minst. Hahaha, nu sitter vi här med nr 2 på väg och nu nu vill jag ha en ny nitro:) Sista barnet men vill ändå ha en ny. Det blir den tredje nya vagnen vi köper( sambon är mindre imponerad:/)

• Aaglars
    Hemlighet skrev 2011-12-06 12:37:40 följande:
    Vi resonerade så också att vi köpet en ny city cross till barn nr 1 eftersom vi ville ha en till, minst. Hahaha, nu sitter vi här med nr 2 på väg och nu nu vill jag ha en ny nitro:) Sista barnet men vill ändå ha en ny. Det blir den tredje nya vagnen vi köper( sambon är mindre imponerad:/)

Haha,ja så gör tydligen många som köper ny till första barnet

Vi köpte begagnad till första och den hade vi till 1:an och 2:an. Nu köper vi en annan begagnad till 3:an  
  • hannisfashionista

Hur går era tankar inför förlossning? 

Är det några här inne som skall ha planerat snitt eller försöker få planerat snitt? Glad 

Jag hade en tuff förlossning med sonen som slutade med akut snitt så jag kommer att försöka få planerat snitt, mest för att jag aldrig vill hamna i samma sits igen, att gå igenom "två" förlossningar...  

• rastlös

Jag är beviljad snitt. Just p.g.a akut snitt förra gången. Var inget som hellst probelm att få mitt beviljat denna gång. Hoppas det blir lika lätt för dig!

• grästuva

Inget planerat snitt för oss men troligtvis igångsättning alternativt bli inlagd några dagar innan bf. Har väldigt snabba förlossningar och fem mil till sjukhuset.

Svar på tråden Aprilbebis 2012