• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • funnybunny84

äntligen så har jag hittat en vagn som skulle passa vårt behov, en Baby Travel grizzly!
     nu gäller det bara att få min sambo att gilla den ocksåFlört

• hannisfashionista

Jag kommer, som säkert ingen här har missat, köpa en syskonvagn, Bugaboo Donkey. Glad

Sonen är tre år när bebisen kommer och kommer säkert inte att använda sig av vagnen så länge efter  bebisen kommit men jag vill inte chansa på att komma nysnittad och få skjuta en vagn och ha en trotsig treåring under armen... Flört

• Mojzan
    hannisfashionista skrev 2011-12-05 19:31:41 följande:
    Jag kommer, som säkert ingen här har missat, köpa en syskonvagn, Bugaboo Donkey. Glad

Sonen är tre år när bebisen kommer och kommer säkert inte att använda sig av vagnen så länge efter  bebisen kommit men jag vill inte chansa på att komma nysnittad och få skjuta en vagn och ha en trotsig treåring under armen... Flört

Får din treåring verkligen plats i denna? Har du provat? Jag har också varit inne på den men tycker sitsen verkar liten men det kanske den inte är? Jag har nämligen inte sett den IRL utan bara på bild med en tvåring i och hon såg jättestor ut i sittdelen.
    Själv är jag inne på en Baby Jogger City Select men kan inte riktigt släppa tanken på Donkeyn.
    Kommer ha 17 mån mellan mina yngsta.
  • TusenTankar

Vi har inte ens börjat kolla på vagn än... Men det börjar bli dags för vårt första baby proffs besök snart för att få ett humm om vad som finns och lite hjälp med hur och vad vi bör tänka på... Är ju helt nybörjare på allt sånt härnt:) men innan har det känts för tidigt att börja kika på vagnar... Är vi ensamma om att vara såhär "sent ute"?

• Floff

tusentankar: Ha i åtanke att leveranstiden på nya vagnar kan vara jättelång (tror det var uppåt 10 veckor när vi beställde) så vänta inte FÖR länge

• TusenTankar

Floff - tack för tipset! Man märker av allt prat här... Att det nog inte kommer bli det lättaste beslutet att fatta. Jättebra att få allas tankar och tycken om olika modeller :) så vi får nog sätta lite fart om vi ska hinna komma överens och hitta den rätta vagnen och sedan hinna få den i tid:)

• Aaglars

Tusentankar Vi visste vad vi ville ha och hittade den på Blocket. Därför slog vo till redan nu.

Ni som väntar första barnet; tänk er för. Nya vagnar är svindyra. Det finns en uppsjö jättefina på Blocket. Spara pengarna till barnen blir tonåringar-;) Då kommer det att kosta kan jag lova...

• Tokstolla

Vi hade en av de allra tyngsta vagnarna på marknaden -drygt 17kg. Stabiliteten är ENORM. När vi åkte buss och spårvagn så flängde många barns vagnar (även om de satt i) upp till ett par decimeter medan vår alltid har stått stadigt på millimetern . Däremot är sonen så himla lång nu att vi var tvungna att kika efter en vagn som han kunde sitta/ligga i utan att både ben och huvud trillar av så det blev en brio (ja, någonting- men renodlad sittvagn iaf). Båda vagnarna har svängbara hjul, vilket är ett måste för mig som har ont i axlarna i perioder. Men det finns ingen direkt skillnad i hur tung den ena vagnen är från den andra när det gäller köregenskaperna. Däremot är det självklart lättare att bra upp den i bilen osv men jag saknar verkligen stabiliteten i den stora vagnen som han idag inte kan använda. 

Med det sagt skulle jag verkligen vilja prompa på att ni kollar bromsarna. För mig är det nog det allra viktigaste. Vagnens bromssystem ska inte kunna gå upp så lätt eller se ut att kunna gå sönder på ett bra tag.  

Sedan måste man verkligen prova sig fram. Det ska kännas skönt när man "vilar" händerna på vagnen.  

Svar på tråden Aprilbebis 2012