• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Vilken storlek man ska välja e jätte svårt. Vi köpte en hel del i stl 50 till sonen men ut kom en lång kille på 56cm så han kunde aldrig använda stl 50. Nu kommer jag Lägga ner nått set i stl 50 ( eftersom jag har det sen sonen ) och nått set i stl 56 om vi får en lång bebis till

Vi har en babytravel Amsterdam till sonen och vi har varit supernöjda med den, har aldrig upplevt tipprisken som något problem då vi alltid varit precis vid vagnen när sonen har varit i den.
    Nu har vi bara köpt en ny liggdel till den så får lillebror ha samma.

• Floff

När vi skulle köpa vagn till sonen var vi och klämde och kände på alla Teutoniavagnar. S3-an tyckte jag tyvärr var rätt lättippad Jag som skulle åka mycket buss med bebisen tyckte det kändes lite otryggt när bussen kränger och svänger så för oss blev det en Mistral S. Har inte varit helnöjd med den heller så funderar på att byta igen. Gillar dock att ha svängbara framhjul, det är så sjukt smidigt - så länge det inte är snö

• godistroll
    Sannana skrev 2011-12-05 12:51:48 följande:
    Vi velar mellan emmaljunga city cross och cerox. Vill ha en robust fyrhjulig vagn. Någon som kan ge för/nackdelar mellan dessa?
    Vi har en Emmaljunga city cross och vi är jätte nöjda med den. Den är lätt att styra, går även bra i snön, är stabil lätt att fälla i hop, tar ej så mycket plats och är ej så tung att lyfta i och ut bilen. Dottern sitter bra i den och sen går att vända man vänder själva sitt delen så man måste lyfta ur barnet när man ska vända den men det har jag aldrig sett som ett problem då jag inte vänder den så ofta!
    Tycker också att den fungerar utmärkt att gå på stan med. Har bara gott att säga om den. Vi hade problem med ett däck som ej gick få dit då jag hade tagit lös det så då for jag till en återförsäljare och fick direkt nya delar som var super enkla att byta! Så det är bra att ha att göra med också om det skulle vara något problem.

Innan vi köpte vår vagn så lånade vi en Cerox av min pappa som också har småbarn. Men den tyckte jag absolut inte om, tyckte den var som en traktor att styra i jämförelse med city crossen. Betydligt krångligare att fälla ihop, tyngre att lyfta i bilen osv. Men den är ju lättare att vända på om man söker den funktionen. Då man bara fäller styret .
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • emeilee

Ingen som har en Teutonia Prestige? Vet inte varför jag fastnat för den. Bor på landet och vill ha lufthjul, svängbart fram blir bara jobbigt.
    Min bror och hans tjej har en Emmaljunga Edge duo kombi, de är jättenöjda med den. Jag är dock klen och svag och vill att den ska vara så lätt som möjligt. Blir väl att bege sig till en fsg och lyfta i dem och se vad man tycker...

• Liteniapril
    emeilee skrev 2011-12-05 13:17:18 följande:
    Ingen som har en Teutonia Prestige? Vet inte varför jag fastnat för den. Bor på landet och vill ha lufthjul, svängbart fram blir bara jobbigt.
    Min bror och hans tjej har en Emmaljunga Edge duo kombi, de är jättenöjda med den. Jag är dock klen och svag och vill att den ska vara så lätt som möjligt. Blir väl att bege sig till en fsg och lyfta i dem och se vad man tycker...
    Kronans vagnar har fått jättebra kritik när man ska använda vagnen på lite mer än bara asfalterade vägar, bara ett litet tips :)
  • Evli

ja jag vill med ha tips på lätta vagnar, då vi bor på andra våning utan hiss, och jag vill helst inte parkera vagnen i barn vagnsrummet som för övrigt är på andra sidan gården:/

Tänkte kika runt lite snart och hoppas på att de vagnar man gillar finns på mellandags rean :D 

• hemmakatten
    Skattkistan skrev 2011-12-05 12:09:35 följande:
    Har ni börjat kika på vagn än? Jag har fastnat för teutonia spirit s3. Den har funktioner som jag gillar och dessutom tycker jag att den är såå snygg! Men sambon är lite tveksam när det gäller tre hjulingar. Någon som har några erfarenheter av just tre hjulingar? Känner att det är en total djungel!
    Vi var inne på en sådan först och kollade med svägerskan som haft en sådan men de var ganska missnöjda med den just för att den var så ostabil så de bytte ut den ganska snabbt mot en annan. Den var ostabil och tippade lätt så fort man skulle upp för en trottoarkant sa hon. Men vi provkörde en sådan ändå men den var verkligen ostabil om man jämförde med BeYou! som vi istället bestämde oss för. Fyra hjul men framhjulen roterbara. Handtaget kan man vända så att man får de stora hjulen fram vilket känns bra!
  • Elsa1981
    Skattkistan skrev 2011-12-05 12:09:35 följande:
    Har ni börjat kika på vagn än? Jag har fastnat för teutonia spirit s3. Den har funktioner som jag gillar och dessutom tycker jag att den är såå snygg! Men sambon är lite tveksam när det gäller tre hjulingar. Någon som har några erfarenheter av just tre hjulingar? Känner att det är en total djungel!
    Vi har köpt en Mountain Buggy Terrain, en trehjuling. Min syster har en Mountain Buggy Urban Jungle som är liknande och den har aldrig varit ostabil eller tippat. Hon (och jag när jag har kört den) har varit supernöjd med den. Vi valde Terrain för att den har extra stora bakhjul och rörligt framhjul som går att låsa både framåt och bakåt. Den är lätt att svänga och fälla ihop och man kan ta loss hjulen jättelätt. Vår har dessutom handbroms och en massa bra extrafunktioner. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta med den på löparrundor i skogen så småningom men att den också fungerar i stan. Det lilla jag har kört den hittills (när systersonen varit på besök) har jag varit jättenöjd med. Den känns stor men samtidigt smidig.
  • hemmakatten
    Elsa1981 skrev 2011-12-05 14:26:11 följande:
    Vi har köpt en Mountain Buggy Terrain, en trehjuling. Min syster har en Mountain Buggy Urban Jungle som är liknande och den har aldrig varit ostabil eller tippat. Hon (och jag när jag har kört den) har varit supernöjd med den. Vi valde Terrain för att den har extra stora bakhjul och rörligt framhjul som går att låsa både framåt och bakåt. Den är lätt att svänga och fälla ihop och man kan ta loss hjulen jättelätt. Vår har dessutom handbroms och en massa bra extrafunktioner. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta med den på löparrundor i skogen så småningom men att den också fungerar i stan. Det lilla jag har kört den hittills (när systersonen varit på besök) har jag varit jättenöjd med. Den känns stor men samtidigt smidig.
    Har också hört mycket bra om Mountain Buggy av sådana som är ute och är aktiva i tex skog eller springer med vagnen. Så jag tror trehjulingar är individuella. S3:an är ju en trehjulig stadsvagn mer än Mountain Buggyn vad jag förstått och kortare och MB är väl byggd på annat sätt så den är nog mer stabil!
  • Skattkistan

Angående s3 an så verkar den ju gå riktigt bra på plan mark, men om man ska upp på en trottoar så har man bara ett hjul att stödja på, det känns lite ostabilt! Har också tittat på Be you, och gillar funktionen att man lätt kan vända på styret om man vill ha de stora hjulen längst fram, smidigt i snön! Får nog bli något mer besök på babyproffsen innan vi har lyckats bestämma oss... :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012