• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    TusenTankar skrev 2011-12-06 21:59:12 följande:
    Snälla ni alla är *rörd*.
    Detta var för nästan 10 år sedan nu och jag har gått vidare och mår bra. Jag gick hos en psykolog de första 6 åren efteråt, så jag har pratat om det och fått hjälp.
    Men,men... Jag vet att ni har rätt, ska ringa bm imorgon i annat ärende (fått en vilopuls på 85-100 slag/min, Känns väldigt mycket för mycket för att vara mig. Men bl.tr är bra) så jag får väl försöka nämna detta då också.
    Jag hade också vilopuls på 100+ när jag väntade min son (och känner att jag börjar få det nu igen) man mår så himla pisst av det MEN jag har förstått att det är vanligt just under dessa veckor då järnvärdet går ner- då får man lätt högre puls pga det. Själv har jag blodtryck på 100/60 så jag är lågtryckare men pulsen är hemsk ibland och samtidigt hade mitt hb gått ner under 110 så visst ser jag varför pulsen ökat. 
  • Tokstolla
    grästuva skrev 2011-12-07 13:55:33 följande:
    äter du järntabletter dagligen nu då tokstolla? vad låg dina depåer på?
    Jag var hos BM i förra veckan så sedan dess har jag knaprat ACO kvinna som ger 18 mg järn/dag. Om det inte skulle vara tillräckligt får jag nog testa niferex som ger typ det femdubbla men jag är extra känslig under graviditeten och får lätt hudutslag så jag vågar inte äta niferex om det inte sjunker ytterligare. Blutsaft ger 10mg/10ml men jag står inte ut med doften av det. 

Har för mig att jag hade 108 nu senast.  
  • grästuva

Jag var hos BM igår, hade järnvärde på 114 och ett ganska lågt blodtryck på 110/50 så hon sa till mig att äta järntablett varje dag nu. Äter Nifirex, för mig funkar dom jättebra

Mina depåer låg på 24 vid v.11 så dom var ganska låga från början, järnvärdet låg då på 128.

Känner du av mycket trötthet?

Utöver järn och blodtryck så lyssna vi på hjärtljuden som låg mellan 142/144, mätte magen och vägde mig. Har gått upp 4 kg sen v.11.
    Bebis tyckte BM var jobbig och sparkade ihärdigt på henne, vilket storebror som var med tyckte var hysteriskt roligt  

• Tokstolla

jo, jag känner en extrem trötthet men jag har andra problem med sömn och annan vitaminbrist sedan innan så för mig är det tyvärr bara en vana att vara oerhört trött. 

Kan tänka mig att det var roligt för eran lilleman, =) 

• Aaglars

Tokstolla

Jag har ätit ACOkvinna hela graviditet. Men bm ringde igår och mina värden i järndepåerna är på tok för lågt. Så nu är jag ordinerad Niferex.

• TusenTankar

Tokstolla - jag har också lågt bl.tr (95-100/65) men det har jag alltid haft, så det ligger ju bra för att vara mig antar jag, att det inte har ändrats kanske. Men vi får se vad dom säger imorgon. Första gången idag som jag känt mig sååååå trött i duschen, kände hur pulen ökade rejält.

Nu ska jag snart dra på julbord och sedan åka och jobba natt:) tur att illamåendet gått över och man kan njuta av maten! För här ska minsann ätas! Hehe

• emeilee

Skilde mig från navelpiercingen imorse. Nästan lite sorgligt den som suttit där så länge men det är väl bara att inse att efter en graviditet så är det inte så "hett" med denna utsmyckning, inte ens när man är 25 Flört

grästuva, min bebis är också otroligt skeptisk till BM. Var riktigt svår att kolla på RUL då h*n var helt tokig i magen. :)

• hemmakatten

Hur många gånger har ni varit hos BM förutom vid ultraljud?

Jag var där på inskrivning i slutet av september i v.10 och sen ska jag inte dit förrän den 9 januari. Känns väldigt långt emellan? Hon ringde och berättade efter första besöket att jag hade lågt järnvärde och behövde börja med järntabletter och det känns ju som jag skulle vilja veta om det gått upp något eller hur lågt det isf är. Hinner ju hända ganska mycket mellan september och januari..

• Aaglars

Har varit där på inskrivningssamtal i v.10 samt på glucosbelastning. Ska dit 25jan nästa gång.

Svar på tråden Aprilbebis 2012