• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    hemmakatten skrev 2011-12-07 15:48:51 följande:
    Hur många gånger har ni varit hos BM förutom vid ultraljud?

Jag var där på inskrivning i slutet av september i v.10 och sen ska jag inte dit förrän den 9 januari. Känns väldigt långt emellan? Hon ringde och berättade efter första besöket att jag hade lågt järnvärde och behövde börja med järntabletter och det känns ju som jag skulle vilja veta om det gått upp något eller hur lågt det isf är. Hinner ju hända ganska mycket mellan september och januari..
    oj, jag har nog varit där redan sex ggr (utöver UL och läkarbesök) men å andra sidan går jag på specialmödravård så jag räknas nog inte. Tycker dock att det låter som lite väl få besök tessibell. 
    TusenTankar skrev 2011-12-07 15:41:07 följande:
    Tokstolla - jag har också lågt bl.tr (95-100/65) men det har jag alltid haft, så det ligger ju bra för att vara mig antar jag, att det inte har ändrats kanske. Men vi får se vad dom säger imorgon. Första gången idag som jag känt mig sååååå trött i duschen, kände hur pulen ökade rejält.

Nu ska jag snart dra på julbord och sedan åka och jobba natt:) tur att illamåendet gått över och man kan njuta av maten! För här ska minsann ätas! Hehe
    Ah, så du är också en sådan där som läkarna inte hittar blodtryck/puls på ibland för att den slår så svagt  
    Mitt blodtryck har gått upp typ 10 enheter men det är bara bra för jag är annars väldigt yr. =)

Mmm, julbord. Himlans gott!
    Aaglars skrev 2011-12-07 15:41:01 följande:
    Tokstolla

Jag har ätit ACOkvinna hela graviditet. Men bm ringde igår och mina värden i järndepåerna är på tok för lågt. Så nu är jag ordinerad Niferex.
    Jo, jag får nog kanske göra det också så småningom (om jag inte får för mig att äta blodpudding och paltbröd morgon, middag och kväll ) Men som sagt, jag blir sjukt allergisk mot mediciner just nu så att jag vågar inte bara si så där. =) Berätta gärna hur det går med dina värden när du ätit niferexen ett par veckor eller så. 

• grästuva

Tyckter också det låter som lång tid emellan tessibell, du vet att du kan ringa och be om att få gå tätare om du vill väl Jag skrev in mig i v.8 och har sedan dess gått var tredje vecka. Från och med nu kommer jag gå varannan vecka fram till v30 och sedan veckovis eller mer. Träffar även läkare regelbundet och kommer ha gjort minst fem Ul och ett Vul under graviditeten. Går hos vanlig Bm samt förlossnings läkare men har mer kontroller än "normalt" så jag vet inte heller om jag kan räknas in i din undran.

• Aaglars

Tessibell. Det är helt normala tider hos bm som du o jag har. Det blir tätare besök där senare i graviditeten. Men är du orolig eller vill komma på extrabesök ändå tycker jag att du ska ringa din bm.

• Hemlighet

Jag var på inskrivning i vecka 10. Nästa besök är i januari då är jag i vecka 25. Sen tror jag att jag går dit var tredje vecka och sen varannan.
    Lite dåligt men men vad gör man:/

• Karisma

Jsg var på inskrivning i v12 sen var jag där i v15 och nu ska jag dit den 13dec och är då i v22-23.Sen vet jag att jag ska träffa någon läkare i v32 men mellan 22-32 har jag ingen aning. :)

Med mina tidigare graviditeter har jag gått runt v12 på inskrivning och sen inte förrän efter ul nästa gång. 

/K

• Karisma
    Aaglars skrev 2011-12-07 19:29:19 följande:
    Karisma. Varför går du på så täta besök?

Ingen aning, en helt vanlig graviditet. Frågade bm själv och de hade lagt till ett besök extra för alla men hon gjorde inge mer än kolla blodtryck och blodet och så. V32 är det läkaren pga planerat snitt. Tror det var typ om jag har frågor lr så. Vilket jag inte har, vet ju redan vad som kommer hända och att bebisen kommer troligen 5 eller 6 april beroende på vilken dag nus har för planerat snitt. :)

/K    
  • Thelma08

Jag har me bara varit på inskrivning och ul. Sen ska jag inte dit för än i v 24 tror jag det blir Den 2/1. Sen är det väl tätare kontroller.

• Maximumtaste

Jag har bara varit på inskrivning och rul.. Va upp en snabbvända bara för ett par veckor sen och kolla järnvärdet.. Ska dit nästa gång 27 dec.. Är i v25 då..

• Thelma08

Usch tjejer. Har åkt på världens förkylning och inatt har jag haft hög feber.
    Sen nu i morse vid 5 va jag uppe på toa och kissade och hörde ett litet plopp och torkade mig och såg blod... Ploppet var en liten blodklump som en spelkula ungefär sen kom det lite till på pappret efter åt men det verkar ha slutat nu.
    Har en sån klump i magen nu så jag vet i te vad jag ska göra.

Svar på tråden Aprilbebis 2012