hemmakatten skrev 2011-12-07 15:48:51 följande:
Hur många gånger har ni varit hos BM förutom vid ultraljud?
Jag var där på inskrivning i slutet av september i v.10 och sen ska jag inte dit förrän den 9 januari. Känns väldigt långt emellan? Hon ringde och berättade efter första besöket att jag hade lågt järnvärde och behövde börja med järntabletter och det känns ju som jag skulle vilja veta om det gått upp något eller hur lågt det isf är. Hinner ju hända ganska mycket mellan september och januari..
oj, jag har nog varit där redan sex ggr (utöver UL och läkarbesök) men å andra sidan går jag på specialmödravård så jag räknas nog inte. Tycker dock att det låter som lite väl få besök tessibell.
TusenTankar skrev 2011-12-07 15:41:07 följande:
Tokstolla - jag har också lågt
bl.tr (95-100/65) men det har jag alltid haft, så det ligger ju bra för att vara mig antar jag, att det inte har ändrats kanske. Men vi får se vad dom säger imorgon. Första gången idag som jag känt mig sååååå trött i duschen, kände hur pulen ökade rejält.
Nu ska jag snart dra på julbord och sedan åka och jobba natt:) tur att illamåendet gått över och man kan njuta av maten! För här ska minsann ätas! Hehe
Ah, så du är också en sådan där som läkarna inte hittar blodtryck/puls på ibland för att den slår så svagt
Mitt blodtryck har gått upp typ 10 enheter men det är bara bra för jag är annars väldigt yr. =)
Mmm, julbord. Himlans gott!
Aaglars skrev 2011-12-07 15:41:01 följande:
Tokstolla
Jag har ätit ACOkvinna hela graviditet. Men bm ringde igår och mina värden i järndepåerna är på tok för lågt. Så nu är jag ordinerad Niferex.
Jo, jag får nog kanske göra det också så småningom (om jag inte får för mig att äta blodpudding och paltbröd morgon, middag och kväll

) Men som sagt, jag blir sjukt allergisk mot mediciner just nu så att jag vågar inte bara si så där. =) Berätta gärna hur det går med dina värden när du ätit niferexen ett par veckor eller så.