• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lepanden

Var riktigt längesedan jag var inne här och skrev. Men allt går så fint så förutom att min rygg är helt kaputt idag. Sitter med värmekudden och tittar på BBC lifestyle på tv :P och bebis har emellanåt gympapass i magen. Har inte läst de senaste inläggen men hoppas allt går bra för er och era graviditeter.

• hannisfashionista

Thelma - skönt att det gick bra! Drömmer

Igår var vi på en privatklinik och tog reda på om det är en han eller hon och såg väldigt tydligt att det kommer en liten kille i April. 

Vi har ju en son sedan tidigare så det blir perfekt - lekkompisar då förhoppningsvis! Solig 

• Aaglars

Åh vad skönt att höra Thelma. Har tänkt på dig idag. Ta det nu lugnt och var rädd om dig. Kram

Jag är i v19 och har idag haft (alldeles för?) smärtsamma sammandragningar. Aj! Befinner mig nu i ryggläge för att få d hela att lugna ner sig...Än så länge har vilan inte hjälpt...

• Thelma08

Charlotta 1: ja man får lära sig att lyssna på kroppen mer. Jag har me haft onda sammandragningar men när jag vilar går det över. Så vila nu!!

• Aaglars

Haha, fick ligga i fem minuter, sen gick inte sonen med på det mer...
    Inte lätt att ta det lugnt m två småttingar i huset.

• Thelma08

Nej det e verkligen inte lätt. Vi har en trotsig snart 3 åring också, men han fick faktiskt till dagis och leka lite idag.

• Smarkan
    Thelma08 skrev 2011-12-08 12:38:47 följande:
    Nu e jag hemkommen från akuten som bm skicka mig till direkt.
    Allt såg bra ut han sparkar på här för fullt
    Där satt lite blod i tappen men det skulle inte va någon fara. Jag hade också lågt sittande moderkaka men det var inte från den det kom som tur var.

Nu ska jag slappa på soffan och bota min förkylning

Tack för omtanken
    Vad skönt att allt såg bra ut. Nu får du kurera och ta det lugnt resten av dagen=)
    Krya på dig och hoppas feber snart ger med sig,
  • godistroll

Åh vad skönt att höra att det gått bra för dig thelma, jag har också tänkt på dig idag! {#emotions_dlg.flower}
    Nu får du ta det lugnare och växla ner några växlar och lyssna på kroppen. Det är skit tråkigt att måsta trappa ner på mycket men man får ta igen det senare.. Den som väntar på något gott!! Solig

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • grästuva

Vad skönt att det såg bra ut Thelma, vad sa dom om febernedsättande?

Pratade om det med förlossningsläkaren då jag själv åkt på en mild förkylning (utifall att jag skulle få feber) och hon sa att panodil var bra isådanafall då mycket ökad kroppsvärme kan vara skadligt för bebis.

Jobbigt med dessa förkylningstider, sambon och sonen är sjuka var och varannan dag. Jag har klarat mig utan fram tills igår men äter vitlök dagligen så jag hoppas det stannar på en mild nivå för mig

Charlotta hoppas sd lugnar ner sig snart, ta upp det med din BM om det håller i sig/återkommer.

{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Aprilbebis 2012