• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

fler som har ont av foglossning? ska väl finnas något bälte eller liknande för det, någon som testat?

• Hemlighet
    grästuva skrev 2011-12-08 22:16:12 följande:
    fler som har ont av foglossning? ska väl finnas något bälte eller liknande för det, någon som testat?
    gula rehab är ett bälte jag använde några gånger under förra graviditeten, men min foglossning försvann efter 1 vecka och då använde jag inte det mer.
    Bökigt att få på men man kanske lär sig hur det skall sitta.
  • No ordinary love
    grästuva skrev 2011-12-08 22:16:12 följande:
    Jag har haft foglossningsbesvär sedan vecka 7.
    Jag har ett bälte som jag köpte i en barnbutik och det gör att det onda inte gör lika ont, men det försvinner inte.

Detta är min andra graviditet och det gör betydligt mkt ondare nu än vad det gjorde på slutet på min första.

Tips som jag fått är att man ska ta geishasteg, inte gå uppför, ta hiss om det finns istället för trappor. Inte ta stora eller snabba steg.

Smärtan är olidlig, jag kan knappt bära min son, utan jag får sitta med honom på golvet och åla mig fram.

Jag bor i hyreshus utan hiss, så vill jag ta mig ut måste jag gå när sambon går hemifrån på morgonen och vara kvar hos min mamma eller på stan tills han ska hem från skolan så att han kan hjälpa mig att bära det jag handlat och vår son. 

Jag är inne i vecka 22 nu och jag undrar verkligen hur jag ska klara av det till slutet av graviditeten... 
  • No ordinary love

Angående namn tycker jag att man ska ta det som man själv vill ha, släkt och vänner kommer alltid lägga sig i, det är alltid någon som kommer ha någon invändning.

Jag har en Isaak och funderar på Adrian eller Adam till min kommande son.
    Jag struntar fullt i vad min omgivning tycker, det är jag och min sambo som ska välja namn.
    Det var vårt val att  skapa ettliv och då är det vårt val att välja namn med anser jag.
    Men jag kan förstå om man blir ledsen om någon som betyder något kan ge en kommentar som kanske inte är befogad.

Lycka till med namnval alla nyblivna mammor och pappor där ute :D 

• Aaglars

Bullmamma

Jag håller fullkomligt med dig - och ber varken er eller släkt/vänner om råd eller tyckanden-:)

• grästuva

Ajdå bullmamma det låter inget kul, så kraftiga besvär har inte jag. Känner av det hela dygnet men det är framåt eftermiddagen/kvällen som det gör riktigt ont, blir helt öm i höft och blygbensregionen.
    Har också haft besvär av det under mina två tidigare graviditeter, denna gången började det redan i v.4 men lugnade ner sig en hel del ett bra tag när jag tog tjänstledigt från jobbet.
    försöker hålla ihop benen så mycket som möjligt gå långsammare och undvika trappor.

Är det ett sådant gula rehab bälte du har som hemlighet skriver om?

hemlighet, vart köpte du ditt bälte? 

• No ordinary love

Bältet jag har har man runt höftbenet i omlott, det är kardborrebandsfäste på det. Kostade ca 200 kr, vet dock inte vad det var för märke..

• godistroll

Ja foglossning är fasen inte kul! Hade det heller aldrig såhär besvärligt när jag väntade dottern fast jag hade besvär då med. Jag är så tacksam att vi har en enplans villa, hade vi haft trapp hade det aldrig funkat!!

• vicki 83

tack för förslagen om namn!!
    tycker det e jättesvårt att hitta ett namn som båda jag och pappan älskar, fast vem vet sen när den lille tittar ut kanske inte namnet alls stämmer överens med lille

Svar på tråden Aprilbebis 2012