• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Vicki 83, vi har med pratat om Melwin fast med ett v då, tycker det är så himla fint!
    Men även Mille och Malte är namn på listan, men precis som du skriver så får det väl ge sig när den lille väl tittar ut :D
    Hoppas allt är bra med dig så långt i graviditeten :) Är så imponerad av dem som har barn sedan innan o är gravida, *phu* Har ju bara min bonusdotter varannan veckan och hon är 9, klara sig mest själv!

Håll i hatten idag, det tänker i allafall jag göra.

//Evelina 

• emeilee
    Aaglars skrev 2011-12-08 21:20:08 följande:
    På den tio i topp listan jag såg fanns Melwin med. Minns Melwin och Teo av pojknamn från den listan.

Eg är det ju strunt samma om namnen är vanliga. Men i mina öron har vissa namn blivit uttjatade.
    Haha, stackars stackars mig som då heter Emma Flört
  • Karisma
    vicki 83 skrev 2011-12-08 19:52:26 följande:
    hej tjejer!!
    behöver lite ideer, synpunkter och tips från er!
    Jag och sambon har pratat lite om namn..men kommer inte fram till så mycket
    Har en son som heter Oliwer sen innan,vill ha nåt namn som passar lite med det.
    De ända namnen vi pratat om är Melwin och William..kom gärna massa förslag

Eftersom vi har en Oliver och en Liam röstar jag för Oliver och William som du hade som förslag. :) Bla Melwin och Hugo är förslag som vi har till vår 3e pojk. :)

/K
  • Karisma
    Aaglars skrev 2011-12-08 20:02:07 följande:
    Vicki
    Vet ni att det är en pojke?
    För mig är både William och Melvin ganska så uttjatade namn...Heter var och varannan pojke...

Oliwer som er förste son heter är sååå fint!

Oliwer och Oskar
    Oliwer och Hugo
    Oliwer och Alex (ander)

Oliwer och Ossian passar också bra ihop. Men jag tycker inte om namnet Ossian

Beror nog på var man bor, här finns väldigt få Melvin och William, desto fler Wilmer. :) Hade jag inte kännt så mga som döpt sina pojkar till Wilmer hade vi tagit det namnet direkt, känns bara som man tjuvar någon annans namn. Får hitta på ett eget istället. :) 

/K
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2011-12-08 22:10:25 följande:
    Våran dotter heter Embla och vi funderar på att ge våran kommande son namnet Vincent .
    Eller låter det helt galet?!

Låter perfekt i mina öron. :)
  • Karisma
    emeilee skrev 2011-12-09 09:04:16 följande:
    Haha, stackars stackars mig som då heter Emma Flört

Emma som är så fint. :) Hade somklar favorit att döpa bebien till om vi fått en flicka. :)
  • emeilee

Jag gillar också mitt namn men det är ju ett av de vanligaste i Sverige. Med tanke på diskussionen som är här inne med namn. Självklart ska man välja ett ovanligt namn om man vill ha det. Själv kan jag tom tänka mig att döpa mitt barn till samma namn som min lillebror David om det nu blir en pojke.
    Så lite bryr jag mig om det Glad

• Evli

Hej tjejer!

En någon intim fråga, men jag har under några dagar har VÄLDIGT vattniga flytningar, känns som det "rinner" hela tiden... Inte alls som flytningar egentligen mer som vätska! Helt luktfritt...

Någon som varit med om något liknade? 

• grästuva

Ring och prata med din Bm, hon borde kolla så du inte åkt på någon infektion och utesluta fostervattens lekage. Är det rikliga flytningar?

Svar på tråden Aprilbebis 2012