• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • NINACRT
    CherstinBovington skrev 2011-08-17 23:42:46 följande:
    hejsan! tänkte "anmäla" mig till tråden, testade positivt den 12e augusti, två dagar efter min dotters 6 års dag (nu i efterhand; inte undra på att jag inte var sugen på tårta..)

är beräknad till den 20e april, storasyster är överlycklig och mamma är lite nervös men mest lycklig, mest för att jag har missfall i ryggsäcken. håller alla fingrar och tår att detta går vägen, har världens finaste kille och mitt liv börjar äntligen bli bra!
    Väkommen!!
  • aprilmamma44

xskriv på bara=)

Hur mycket folsyra tar ni?? Jag har en multivitamin som innehåller 300 fiolsyra...är det för lite???

• Angiiee

Gravida rekommenderas att ta tabletter med 400 mikrogram folsyra varje dag fram till tolfte graviditetsveckan, för att minska risken för ryggmärgsbråck hos fostret. Efter vecka 12 har folsyra ingen effekt mot ryggmärgsbråck. Däremot är det viktigt att äta mat som är rik på folat/folsyra under hela graviditeten. Det behövs för fostrets utveckling och mammans blodbildning.

lycka till

• aprilmamma44

oki!!! har tagit 500 fram till igår, tabletterna tog slut då. Så såg jag att det fanns i mina vanliga vitamintabletter..men jag köper mer folsyra på vägen hem=)

• Tokstolla
    aprilmamma44 skrev 2011-08-18 13:06:54 följande:
    xskriv på bara=)

Hur mycket folsyra tar ni?? Jag har en multivitamin som innehåller 300 fiolsyra...är det för lite???
    Jag tar ACO Kvinna som har 600. 
  • JohannaB

Jag läste någonstans att vanliga vitamintabletter (jag hra brustabletter) är svåra för kroppen att ta upp, att det mesta bara rinner igenom... men jag ska fråga bm hur det ligger till med den saken. Jag har också läst att man rekommenderas att ta tillskott varje dag, men att vegetarianer och andra som äter tillräckligt mycket i kosten ofta inte har brist. Jag är inte veg, men får i mig väldigt mycket av de grönsaker och livsmedel med folat i.

Men som sagt, jag hör med bm om hon tycker att jag ska ta extyra. Kanske är dte lika bra man vill ju verkligen inte riskera något!

• flipback

Jag vill också följas åt! Har dock BF 29 mars-1 april men jag tror mer på början av april, har inte fått något mer exakt från BM än, men känner på mig att det lutar åt en april april-unge :)

Har mått illa så himla länge nu trots att jag ätit Postafen hela veckan, redan sen vecka 5 har jag mått illa och jag gick hem från jobbet idag och tänker vara hemma en vecka då jag verkligen inte klarar av illamåendet, vill bara sova hela tiden :( dock vet jag att det är ett gott illamående så det är ju så värt det! :)

Min mage är så svullen att jag ser gravid ut redan, det är himla jobbigt! Någon mer som har så såhär tidigt? Jag är ju i vecka 8 nu och bara väntar på en riktig bebiskula!

Svar på tråden Aprilbebis 2012