• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • A85

Jag har ätit vitamintabletter med folsyra i sedan ett halvår. För en månad sedan tog tabletterna slut och jag orkade inte bry mig om att köpa nya eftersom det "ändå aldrig tar sig". ;)
    Är nu i vecka 6 och köpte nya tabletter samma dag som jag plussade!

• A85

Är det någon som vet hur man räknat veckorna när man har en 30 dagars cykel med 12 dagars lutealfas? Olika sidor och appar ger olika resultat...
    Om jag hade haft en 28 dagars cykel hade jag gått in i vecka sex idag, stämmer det ändå eller blir det förskjutet?
    Nån klok människa som vet? :)

• silvana80

Jag började ta folsyra i juni,men så blev det avbrott på tre veckor i juli-augusti. Så fort jag plussade så började jag igen. 500 tar jag.
    Som ni andra säger så har jag inte heller nån direkt matlust,vill inte äta alls och har till och med gått ner lite i vikt. Gröna äpplen är det enda som jag kan känna sug efter ibland. Sen är jag lite mer känslig för parfymer,deo och lotions med stark doft.
     Märkligt det här med kroppen

• jensan1
    silvana80 skrev 2011-08-18 11:22:39 följande:
    Jag började ta folsyra i juni,men så blev det avbrott på tre veckor i juli-augusti. Så fort jag plussade så började jag igen. 500 tar jag.
    Som ni andra säger så har jag inte heller nån direkt matlust,vill inte äta alls och har till och med gått ner lite i vikt. Gröna äpplen är det enda som jag kan känna sug efter ibland. Sen är jag lite mer känslig för parfymer,deo och lotions med stark doft.
     Märkligt det här med kroppen

Många dofter är mycket starkare har jag märkt :) Min parfym har jag lagt åt sidan, fixar inte riktigt för mycket doft. Det ska helst inte lukta någonting :)

Idag är det faktiskt lite jobbigt på jobbet. Jag måste nog ta och vila på lunchen alltså.... Får fälla kontorsstolen och stänga dörren till mitt rum efter jag petat i mig lite mat. Skorpor skulle jag vilja ha typ, litet och knaprigt och ganska menlöst i smaken, det är grejer det :)  
  • hannisfashionista

Sockerbrallan: åh vad jag känner gör dig!! Stackars stackars er... :( :( hoppas på att majbebisen bestämmer sig för att stanna kvar! Varma kramar!

• silvana80
    jensan1 skrev 2011-08-18 11:25:34 följande:

Många dofter är mycket starkare har jag märkt :) Min parfym har jag lagt åt sidan, fixar inte riktigt för mycket doft. Det ska helst inte lukta någonting :)

Idag är det faktiskt lite jobbigt på jobbet. Jag måste nog ta och vila på lunchen alltså.... Får fälla kontorsstolen och stänga dörren till mitt rum efter jag petat i mig lite mat. Skorpor skulle jag vilja ha typ, litet och knaprigt och ganska menlöst i smaken, det är grejer det :)  
    Jaaa,samma här. Kan bara ha parfymfri deo annars mår jag lite dåligt. Har inte kännt av trötthet än med det kommer nog kan jag tro. Ska ta och köpa lite gröna äpplen och skorpor på vägen hem igen,för nu när du sa det blev jag väldigt sugen  Hoppas du får vila lite till lunch!
  • Maximumtaste

Idag var jag in och tog ett till hcg för att utesluta x och det hade dubblats normalt:) från 5000 i måndags till 13000 idag:) och de frågade om jag ville ha ett vul igen och pyret hade växt rejält sen i måndags:) det blir nog med störst sannolikhet en bebis, det fanns fortfarande två fostersäckar men de såg bara foster i den ena, det är ju så himla tidigt än.. Är i v 5+2 idag:) läkaren sa att man har ibland två säckar och de vet inte varför.. Den brukar tillbakabildas rätt fort.. Och det coola va att jag har haft ägglossning på den högra äggstocken och jag har ju ingen äggledare där så tydligen har den vänstra på nått sätt slingrat sig dit:) de såg den där gulkroppsgrejen på den högra äggstocken:P..

Imorse var jag jättenära på att kräkas.. Jag ska nog köpa postafen snart.. Men samtidigt tycker jag det är rätt ok att må så illa för då vet jag att allt är som det ska därinne:)

Ska göra ett till vul 5e sept.. Då ser dem med säkerhet om det är två:) går precis in i v 9 då.
    Hoppas det är bra med allihopa!:)

• JohannaB

Vad lustigt, jag är superhungrig hela tiden! Jag kan ibland känna att jag inte har aptit, men så fort jag börjar äta, så kommer all aptit tillbaka. Antar att man är lite olika där.

Idag har jag lovar Världskulturmuseet här i Göteborg att vara med på deras projekt "låna en fördom", så får man "låna" någon som det är lätt att ha fördomar mot (jag är präst) och prata med den och få reda på hur det egentligen är :), haken är att allting sker i det skitstora Göteborgshjulet som snurrar runt runt. Senaste jag var på Liseberg, så fick jag stoppa en karusell för att jag höll på att få panikångest av höjden. Och jag som bara sa "ja, vad roligt, jag är gärna med!" när museet frågade om jag ville. Om jag blir rädd och skakig kan det ju skada min lilla peanut. Nåja, jag får gå dit och berätta läget helt enkelt...kanske testa lite, men kunna stoppa om jag känner höjdrädslan för mycket...

• Elsa1981

Tack för välkomnandet!

Jag tar också folsyra. Det är inbakat i Apotekets vitaminer för kvinnor. Det blev lite sporadiskt innan men sen jag fick veta att det blir en bebis har jag varit duktig och tagit varje dag.

Det verkar vara en del som redan varit på kontroller hos barnmorskan. Jag undrar lite vad man kan förvänta sig. Jag får inte komma dit förrän det är inskrivning i vecka 11. Känns som en evighet tills dess. Och som har förstått det så gör de inte ens några tester då. Eller hur funkar det? Till mig (som är en total nybörjare) sa de bara: "kom hit då så pratar vi, sen blir det rutinultraljud i v .18". Jag skulle liksom vilja ha ett bevis på att jag inte bara inbillar mig allt.

Svar på tråden Aprilbebis 2012