• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ereeka
    Angiiee skrev 2011-08-18 07:20:52 följande:
    Ladies, äter ni Folsyra nu när ni plussat? Glad
    Jag har ätit det i ca två veckor :)
  • Jowa
    Idag 17:29
    Nalle  27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle 1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle2/4 Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år)
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle 8/4 Citrusfrukt (första barnet, 27år) Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)
    Bullmamma81 (andra barnet, 30 år)

Nalle 10/4 Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 MissMollis (första barnet, 32 år)

Nalle12/4 Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 Våren12 (andra barnet, 28 år)
    Jowa (andra graviditeten, 3:dje barnet, har tvillingar sen innan. 28 år, Göteborg)

Nalle 14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4 Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4 Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Silvana80 (första barnet 30 år)
      Helgmamman (första barnet, 27år)

Nalle 22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle 24/4 Angiiee (första barnet, 23 år) 
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4 hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Ereeka (första barnet, 19 år)
  • klemma

Hannisfashionista. Övertygad om att det inte är någon fara!! Finns ju så många regler att följa att man kan bli knäpp för mindre. Sista gången du gjorde om dom misstagen, då är där bara ca 100 000 st kvar ;) Ha inte dåligt samvete!!! Kram

• Milljor
    Milljor skrev 2011-08-18 16:45:58 följande:
    åh så liten 2-3 mm :)men vet att du går undan nu varje vecka...hittade ngn lst på hur mkt det växer varje vecka  och det går ju riktigt fort :)
    Nä nu sk avi åka och handla, måste fyll apå kylen för där är det eko nu kan jag säga :) Jag mår lite småilla...är hungrig men inte sugen på något alls...Kroppen lever sitt eget liv kan man säga :)
    du=ska jag vara DET :) lite misstolkning annars
  • Milljor
    meghan26 skrev 2011-08-18 16:47:03 följande:
    Nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning. Det bli Mama Mia på söder(sthlm) den 15 september!
    Kul!
    Härligt!!!! Skönt att ha ett datum att se fram emot!
  • Milljor
    hannisfashionista skrev 2011-08-18 17:11:28 följande:
    Ok hörni - nu kommer ni att klicka rejält på mig! Jag är så förbannad på mig själv.....!!! Jag var på tändläkarbesök idag och de skulle ta röntgen, jag tänkte inte ens på att det kunde vara skadligt!!! Efter mycket googlande inser jag att ok det var kanske inte var så farligt ändå. Ut på mina föräldrars lantställe och skulle plocka krusbär, hysteriskt med mygg!! Mamma erbjöd mig myggkräm och jag tackade och smörjde in mig.... Så kände jag att det luktade så starkt och tittade på myggmedlet men det var ju ingen förpackning så det stod inget... Plockade lite, gick sedan in och googlade, och är det något myggmedel du inte ska använda är det us 622.... ;( :( upp till duschen direkt men hade haft på mig det i säkert 40 min så skadan är väl redan skedd...? Detta var ju första och sista gången under den här graviditeten jag använder myggmedel men nu känner jag mig som världens sämsta
    Amen gumman..vilken dag :( Förstår precis hur du känner jag smaska i mig mucoangin i godan ro innan jag insåg att det skulle man ju INTE göra :(  Det är säkert ingen fara man får tänka att man lär sig och det är ju helt omöjligt att ha koll på allt som INTE är ok.
  • hannisfashionista

Miljor : så skönt att höra att det inte bara jag som gör fel... Min pappa skulle precis ställa sig och steka rökt skinka och kokt potatis till mig så jag hade mat i magen inför resan tillbaka till västkusten från Dalarna men jag googlade snabbt som attan och kunde ju inte förklara varför jag inte ville ha skinkan han skurit upp men jag skulle bara inte ha den.... *fniss* han måste tycka jag är väldigt konstig nu...

• Milljor
    hannisfashionista skrev 2011-08-18 19:18:48 följande:
    Miljor : så skönt att höra att det inte bara jag som gör fel... Min pappa skulle precis ställa sig och steka rökt skinka och kokt potatis till mig så jag hade mat i magen inför resan tillbaka till västkusten från Dalarna men jag googlade snabbt som attan och kunde ju inte förklara varför jag inte ville ha skinkan han skurit upp men jag skulle bara inte ha den.... *fniss* han måste tycka jag är väldigt konstig nu...
    Hahahaha vad rolig du är :) ja han måste nog ha undrat....!!! Hade det varit din mamma eller ngn anna kvinna så kanske hon hade misstänkt något men tror inte killar/män har lika koll på allt man får/inte får äta :)

Hoppas inte ngn tycke rjag är fördomsfull nu.....

Vi äter tacos ikväll det ska väl vara ok hahaha
  • storebrorM
    hannisfashionista skrev 2011-08-18 17:11:28 följande:
    Ok hörni - nu kommer ni att klicka rejält på mig! Jag är så förbannad på mig själv.....!!! Jag var på tändläkarbesök idag och de skulle ta röntgen, jag tänkte inte ens på att det kunde vara skadligt!!! Efter mycket googlande inser jag att ok det var kanske inte var så farligt ändå. Ut på mina föräldrars lantställe och skulle plocka krusbär, hysteriskt med mygg!! Mamma erbjöd mig myggkräm och jag tackade och smörjde in mig.... Så kände jag att det luktade så starkt och tittade på myggmedlet men det var ju ingen förpackning så det stod inget... Plockade lite, gick sedan in och googlade, och är det något myggmedel du inte ska använda är det us 622.... ;( :( upp till duschen direkt men hade haft på mig det i säkert 40 min så skadan är väl redan skedd...? Detta var ju första och sista gången under den här graviditeten jag använder myggmedel men nu känner jag mig som världens sämsta
    Tänk på hur många som inte har en aning att de är gravida och gör alla dessa sake som inte är tillåtet när man är gravid....

Ny här :)

Beräknad den 29april men egentligen inte BIM försen imorgon men har redan fått se ett plus på stickan :D

Svar på tråden Aprilbebis 2012