• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Angiiee

Får ju krupp anfall, beställde CB Digital från blilliga-tester för 1 vecka sen  och har inte än kommit, dom sa senast idag , men har bara fått reklam, kommer reklam före post eller hur funkar det, ger dem till 16.00 sen så ska jag kräva pengarna tillbaka! Dåligt!! Skrikandes så arg!!

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-18 11:47:53 följande:
    Idag var jag in och tog ett till hcg för att utesluta x och det hade dubblats normalt:) från 5000 i måndags till 13000 idag:) och de frågade om jag ville ha ett vul igen och pyret hade växt rejält sen i måndags:) det blir nog med störst sannolikhet en bebis, det fanns fortfarande två fostersäckar men de såg bara foster i den ena, det är ju så himla tidigt än.. Är i v 5+2 idag:) läkaren sa att man har ibland två säckar och de vet inte varför.. Den brukar tillbakabildas rätt fort.. Och det coola va att jag har haft ägglossning på den högra äggstocken och jag har ju ingen äggledare där så tydligen har den vänstra på nått sätt slingrat sig dit:) de såg den där gulkroppsgrejen på den högra äggstocken:P..

Imorse var jag jättenära på att kräkas.. Jag ska nog köpa postafen snart.. Men samtidigt tycker jag det är rätt ok att må så illa för då vet jag att allt är som det ska därinne:)

Ska göra ett till vul 5e sept.. Då ser dem med säkerhet om det är två:) går precis in i v 9 då.
    Hoppas det är bra med allihopa!:)
    Åh vännen!!!!!

Så underbart att höra att hcg dubblats och att pyret växt! Jag är allt lite avis på dig :) är så nervös inför vul imorn så jag vet inte vad...är rädd för att hoppa upp där och sen att de inget ser. Hur stor var pyret idag 5+2 alltså? fick du veta det? Är det bara en så är ju det precis lika underbart som två :) JAg har alltid haft en konstig känsla av att jag skulle få tvillingar typ så länge jag kan minnas.......ska bli intressant att se imorn :) Till 99 är det ju bara  en men vetifasen varför jag har en känsla om två....konstigt!

håller med skönt att må lite illa :)
  • Milljor
    CherstinBovington skrev 2011-08-18 12:58:00 följande:
    vet inte om jag blev välkommen att skriva här eller inte?..
    Alla är välkomna :)

Vi är så många nu så det är ju svårt att hålla koll på alla som kommer in i tråden. Vissa kommer och går, vissa skriver mer visa mindre men så är det ju.... Hoppas iaf ett vi blir ett litet gäng som håller fast i tråden och följs både till slutet av graviditen och även när bäbisenfasen börjar :)
  • Milljor
    flipback skrev 2011-08-18 14:03:25 följande:
    Jag vill också följas åt! Har dock BF 29 mars-1 april men jag tror mer på början av april, har inte fått något mer exakt från BM än, men känner på mig att det lutar åt en april april-unge :)

Har mått illa så himla länge nu trots att jag ätit Postafen hela veckan, redan sen vecka 5 har jag mått illa och jag gick hem från jobbet idag och tänker vara hemma en vecka då jag verkligen inte klarar av illamåendet, vill bara sova hela tiden :( dock vet jag att det är ett gott illamående så det är ju så värt det! :)

Min mage är så svullen att jag ser gravid ut redan, det är himla jobbigt! Någon mer som har så såhär tidigt? Jag är ju i vecka 8 nu och bara väntar på en riktig bebiskula!
    Jag är i vecka 7 6+2....magen e svullen som jag vore i 6:e månaden :) nädå men nästan! Leggins och kjol som är hög i midjan är det som gäller....och härliga klänningar och tunikor som döljer det mesta :)
  • SmoochiePoo

Usch va tråkigt för dig Sockerbrallan *styrkekram*

Själv så sitter jag här och tok yr just nu. Känns som jag är på en båt och känner hur det gungar....vad händer?! Förvånad

• Maximumtaste

Milljor: hon sa att den va ca 2-3 mm stor:) och att den här veckan är jättesvårt att se något öht.. Det är ju så himla tidigt:)
    Jag tror det kommer gå jättebra för dig på vul:) du har ju gått en vecka längre än mig så de kommer säkert kunna se allt tydligare på dig:)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-18 15:46:52 följande:
    Milljor: hon sa att den va ca 2-3 mm stor:) och att den här veckan är jättesvårt att se något öht.. Det är ju så himla tidigt:)
    Jag tror det kommer gå jättebra för dig på vul:) du har ju gått en vecka längre än mig så de kommer säkert kunna se allt tydligare på dig:)
    åh så liten 2-3 mm :)men vet att du går undan nu varje vecka...hittade ngn lst på hur mkt det växer varje vecka  och det går ju riktigt fort :)
    Nä nu sk avi åka och handla, måste fyll apå kylen för där är det eko nu kan jag säga :) Jag mår lite småilla...är hungrig men inte sugen på något alls...Kroppen lever sitt eget liv kan man säga :)
  • meghan26

Nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning. Det bli Mama Mia på söder(sthlm) den 15 september!
    Kul!

• hannisfashionista

Ok hörni - nu kommer ni att klicka rejält på mig! Jag är så förbannad på mig själv.....!!! Jag var på tändläkarbesök idag och de skulle ta röntgen, jag tänkte inte ens på att det kunde vara skadligt!!! Efter mycket googlande inser jag att ok det var kanske inte var så farligt ändå. Ut på mina föräldrars lantställe och skulle plocka krusbär, hysteriskt med mygg!! Mamma erbjöd mig myggkräm och jag tackade och smörjde in mig.... Så kände jag att det luktade så starkt och tittade på myggmedlet men det var ju ingen förpackning så det stod inget... Plockade lite, gick sedan in och googlade, och är det något myggmedel du inte ska använda är det us 622.... ;( :( upp till duschen direkt men hade haft på mig det i säkert 40 min så skadan är väl redan skedd...? Detta var ju första och sista gången under den här graviditeten jag använder myggmedel men nu känner jag mig som världens sämsta

• Ereeka
    Nalle  27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle 1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle2/4 Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år)
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle 8/4 Citrusfrukt (första barnet, 27år) Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)
    Bullmamma81 (andra barnet, 30 år)

Nalle 10/4 Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 MissMollis (första barnet, 32 år)

Nalle12/4 Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4 Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4 Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Silvana80 (första barnet 30 år)
      Helgmamman (första barnet, 27år)

Nalle 22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle 24/4 Angiiee (första barnet, 23 år) 
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4 hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Ereeka (första barnet, 19 år)
Svar på tråden Aprilbebis 2012