• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Längtan efter 3
    FruJakobsson skrev 2011-08-19 10:00:48 följande:
    Får man haka på? :)
    Plussade igår :D 
    GRATTIS!!! Första barnet? När har du BF då? =)
  • FruJakobsson

Tack! Det blir tredje barnet och jag är beräknad den 20/4 enligt mensen :))

• Maximumtaste

Milljor: wiiiiiieee vad roligt:D visst är det en härlig känsla att få se den Lill*:).. jag längtar till mitt nästa vul som fan nu! E ju i v 9 då så lär ju synas rätt bra då:) bebisen växer ju så fort nu i början, vi kunde se på bara dem här tre dagarna som vi hade mellan att det va stor skillnad:) så coolt att man kan se så tidigt:)

• JohannaB

Hej Tessie1980 och grattis!!

Milljor: Det låter helt fantastiskt! Tänk att få se det lilla hjärtat. Tänk bara att det finns ett litet hjärta osm slår, under ens eget hjärta... Blir nästan lite tårögd här :)
    Vi vill nog göra KUB, inte för att det är något tvivel om vad som händer om vi skulle få ett högriskbesked, utan för att vara förberedda helt enkelt. Eller, det känns nog mest rätt så i alla fall.

Nu kaffe (eller ja, koffeinfritt te för min del) på kontoret!

• FruJakobsson
    JohannaB skrev 2011-08-19 10:13:22 följande:
    Hej Tessie1980 och grattis!!

Milljor: Det låter helt fantastiskt! Tänk att få se det lilla hjärtat. Tänk bara att det finns ett litet hjärta osm slår, under ens eget hjärta... Blir nästan lite tårögd här :)
    Vi vill nog göra KUB, inte för att det är något tvivel om vad som händer om vi skulle få ett högriskbesked, utan för att vara förberedda helt enkelt. Eller, det känns nog mest rätt så i alla fall.

Nu kaffe (eller ja, koffeinfritt te för min del) på kontoret!

Hej! Och tack :)
  • jensan1
    Elsa1981 skrev 2011-08-19 09:52:34 följande:
    Jensan 78- Jag läste någonstans att man ska vara försiktig med utfall och knäböj i bodypump under graviditeten. Något om att det tänjer onödigt på bäckenbottenmuskulaturen. Minns inte exakt och kan inte hitta var jag läste det nu. Och så ska man inte göra de raka situpsen. För något år sedan var det en tjej som körde pump på mitt gym tills hon verkligen var jättestor. Kan nog vara bra att anpassa övningarna bara.
    Låter vettigt ju. Ska nog ta upp det med min istruktör. Tror det blir till att anpassa lite helt enkelt.
    Milljor skrev 2011-08-19 09:54:41 följande:
    EGO:

Hade mitt efterlängtade VUL idag :) Vi såg vår lilla "tuss" som var drygt 6 mm stor och hjärtade pickade på så fint. Behöver jag säga at tjag är överlycklig!!!!!! Min beräkning på 6+3 stämde på dagen, helt otroligt me dtanke på att vi blev gravida direkt efter MF :) Då gyn ligger på samma avd som BM så fick jag träffa BM direkt....fick tid för inskrivning ocg första UL med tillhörand KUB (om vi vill) Ska ni göra kub?

Mannen var med och vi är helt överlyckliga, nu känns det mer på riktigt!!!!! Tjohooooo
    Låter helt underbart!!!! Hoppas jag med får se att allt är bar i magen nästa fredag!
    FruJakobsson skrev 2011-08-19 10:00:48 följande:
    Får man haka på? :)
    Plussade igår :D 
    Grattis och välkommen :) 
  • Simpan

Tessie; hur gamla är dina andra två? Jag väntar också en tredje. Mina pojkar är 4

• Längtan efter 3
    FruJakobsson skrev 2011-08-19 10:03:44 följande:
    Tack! Det blir tredje barnet och jag är beräknad den 20/4 enligt mensen :))
    Kul!! Hur gamla är dina barn? Jag har BF 14/4, också mitt 3:e =)
  • FruJakobsson
    jensan1 skrev 2011-08-19 10:26:41 följande:
    Låter vettigt ju. Ska nog ta upp det med min istruktör. Tror det blir till att anpassa lite helt enkelt.
    Milljor skrev 2011-08-19 09:54:41 följande:
    EGO:

Hade mitt efterlängtade VUL idag :) Vi såg vår lilla "tuss" som var drygt 6 mm stor och hjärtade pickade på så fint. Behöver jag säga at tjag är överlycklig!!!!!! Min beräkning på 6+3 stämde på dagen, helt otroligt me dtanke på att vi blev gravida direkt efter MF :) Då gyn ligger på samma avd som BM så fick jag träffa BM direkt....fick tid för inskrivning ocg första UL med tillhörand KUB (om vi vill) Ska ni göra kub?

Mannen var med och vi är helt överlyckliga, nu känns det mer på riktigt!!!!! Tjohooooo
    Låter helt underbart!!!! Hoppas jag med får se att allt är bar i magen nästa fredag!Grattis och välkommen :) 

Tack :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012