• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • NINACRT
    No ordinary love skrev 2011-08-18 19:57:22 följande:
    Jag äter också folsyra, började med det när det var dags att göra barn, 400 mikrogram  tar jag dagligen fram till födseln, behöver göra det då jag är epileptiker.

Jag är väldigt trött och grinig och tyvärr går det ut över min sambo :(
    Mitt första barn var jag lugn och då fick jag en fin pojke, nu skojar jag med sambon att vi kommer få en bångstyrig liten tös pga mitt humör :D

Jag har inga cravings ännu, ska bli spännande och se vad det blir denna graviditiet :)

Jag har precis börjat träna nu, styrka och simning är det någon mer som tränar? 
    Hah haaa!! Precis så känner jag. Med sonen var jag snäll som en prinsessa men är redan nu grinig och inge tålamod. Kanske en flicka då.... =)
  • JohannaB

Godmorgon alla fina mammor!

Lite trött, grinig och en hunger som aldrig tar slut - annars tror jag detta blir en fin dag!
    Kram på er

• Längtan efter 3
    JohannaB skrev 2011-08-19 09:35:21 följande:
    Godmorgon alla fina mammor!

Lite trött, grinig och en hunger som aldrig tar slut - annars tror jag detta blir en fin dag!
    Kram på er
    Hunger som aldrig tar slut- helt rätt!!! Men va ska man göra?! Kan ju inte äta hela hela tiden då kommer man rulla in på BB när det väl är dax ;)
  • JohannaB

Haha, nej jag vet faktiskt inte... vi var hemma hos några vänner igår. Jag var proppmätt efter maten, men när vi kom hem märker jag att jag står och poppar popcorn som jag sedan smällde i mig i sängen... Mannen bara skrattade.
    Vad ska man göra? morotsstavar kanske. Jag tror inte jag har gått upp så mycket än, men jag kommer ju att göra det! Men om man tränar regelbundet, så borde det ju gå bra ändå Glad

• Maximumtaste

Kan ni inte ge lite av eran hunger till mig?;D.. Jag har inte haft någon hungerkänsla sen innan bim.. Va lika när jag vänta sonen.. Då kom matlusten tillbaka vid v14-15.. Får se om det blir lika nu också:)

• Längtan efter 3

Känner precis likdant!!  Äter dom stora målen så jag blir riktigt proppmätt men ändå kommer hungerskänslan tillbaka efter en kort stund =\
    Morotstavar är ju ingen dum idè... även frukt går ju bra.
    Har nog inte heller gått upp något i vikt. Men jag är så rädd för vad man ska träna, ska man fortsätta som innan eller ska man kanske tagga ner lite?! Försöker i alla fall vara ute å gå minst en halvtimme varje dag!!

• Elsa1981

Jensan 78- Jag läste någonstans att man ska vara försiktig med utfall och knäböj i bodypump under graviditeten. Något om att det tänjer onödigt på bäckenbottenmuskulaturen. Minns inte exakt och kan inte hitta var jag läste det nu. Och så ska man inte göra de raka situpsen. För något år sedan var det en tjej som körde pump på mitt gym tills hon verkligen var jättestor. Kan nog vara bra att anpassa övningarna bara.

• Milljor

EGO:

Hade mitt efterlängtade VUL idag :) Vi såg vår lilla "tuss" som var drygt 6 mm stor och hjärtade pickade på så fint. Behöver jag säga at tjag är överlycklig!!!!!! Min beräkning på 6+3 stämde på dagen, helt otroligt me dtanke på att vi blev gravida direkt efter MF :) Då gyn ligger på samma avd som BM så fick jag träffa BM direkt....fick tid för inskrivning ocg första UL med tillhörand KUB (om vi vill) Ska ni göra kub?

Mannen var med och vi är helt överlyckliga, nu känns det mer på riktigt!!!!! Tjohooooo

• FruJakobsson

Får man haka på? :)
    Plussade igår :D 

Svar på tråden Aprilbebis 2012