• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • No ordinary love

Jag äter också folsyra, började med det när det var dags att göra barn, 400 mikrogram  tar jag dagligen fram till födseln, behöver göra det då jag är epileptiker.

Jag är väldigt trött och grinig och tyvärr går det ut över min sambo :(
    Mitt första barn var jag lugn och då fick jag en fin pojke, nu skojar jag med sambon att vi kommer få en bångstyrig liten tös pga mitt humör :D

Jag har inga cravings ännu, ska bli spännande och se vad det blir denna graviditiet :)

Jag har precis börjat träna nu, styrka och simning är det någon mer som tränar? 

• Angiiee

Hujj, fy va mina ben värker och min rygg, är de vanligt denna redan i v.5 ? Hungring som är, har nog rensat all mat bara idag, bara ökar och ökar, ingen illamående dock. Trött som aldrig förr..

• Summerheaven

Hej!

Skrev ett inlägg tidigare i tråden, men det "försvann" lite :) Någon får gärna lägga till mig på listan med. BF 13 april 2012 enligt uträknare här på familjeliv. Första barnet. Jag är 25 år gammal:) 

• storebrorM

Hoppas det är okej för er att man följer med i eran tråd! :)

Illamåendet är helt sjukt för tillfället. Blir värre när jag äter och ännu värre när jag inte äter.... :S 

• Jowa

Bullmamma81: Grinig känner jag igen! Känner mig som en riktig hormonhäxa, det spelar ingen roll om jag försöker jag kan inte kontrollera mitt humör. Ena stunden är jag vansinnig över något fånigt, sen kommer jag på hur fånigt det är och känner mig dum och blir jätte ledsen istället. En halv minut senare så är allt bra igen Cool

Jag tränar med, cyklar till och från jobbet samt går på gym. Är det någon som vet hur det är med styrketräning nu när man är gravid? Finns det någon övning man absolut inte ska göra?

• No ordinary love
    Jowa skrev 2011-08-18 20:40:01 följande:
    Bullmamma81: Grinig känner jag igen! Känner mig som en riktig hormonhäxa, det spelar ingen roll om jag försöker jag kan inte kontrollera mitt humör. Ena stunden är jag vansinnig över något fånigt, sen kommer jag på hur fånigt det är och känner mig dum och blir jätte ledsen istället. En halv minut senare så är allt bra igen Cool

Jag tränar med, cyklar till och från jobbet samt går på gym. Är det någon som vet hur det är med styrketräning nu när man är gravid? Finns det någon övning man absolut inte ska göra?
    Jag var på gymmet idag och fick instruktioner, man ska hålla sig borta från vissa maskiner, dels för att inte förvärra foglossning och inte röra om i magen som instuktören så fint sagt.

Gör som jag, säg att du är gravid så får du ett program som är anpassat efter dina behov... Jag kommer fokusera på min rygg och mina ben då jag vill vara starkare under denna graviditet. Orka bära den tunga magen mot slutet osv...
  • Elsa1981

Det går sådär med träningen för mig. Känns trist att inte ens hålla i gång nu, innan magen kommit. Jag brukade springa en del men har läst att det inte är så bra för bebisen. Det är så stötigt. Försöker gå på promenad istället varje dag. Alltid något. Vill börja på gravidyoga - någon som har erfarenhet av det? Eller andra träningstips när motivationen och orken är i botten.

• No ordinary love
    Elsa1981 skrev 2011-08-18 20:52:17 följande:
    Det går sådär med träningen för mig. Känns trist att inte ens hålla i gång nu, innan magen kommit. Jag brukade springa en del men har läst att det inte är så bra för bebisen. Det är så stötigt. Försöker gå på promenad istället varje dag. Alltid något. Vill börja på gravidyoga - någon som har erfarenhet av det? Eller andra träningstips när motivationen och orken är i botten.
    Spinning är bra, min förra instruktör höll på att leda pass till hon gick in i v.32.
    Simning skall vara bra med :) 
  • Ereeka
    Nalle  27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle 1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle2/4 Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år)
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle 8/4 Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)
    Bullmamma81 (andra barnet, 30 år)

Nalle 10/4 Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 MissMollis (första barnet, 32 år)

Nalle12/4 Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 Våren12 (andra barnet, 28 år)
    Jowa (andra graviditeten, 3:dje barnet, har tvillingar sen innan. 28 år, Göteborg)
    Summerheaven (första barnet, 25 år)

Nalle 14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4 Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4 Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Silvana80 (första barnet 30 år)
      Helgmamman (första barnet, 27år)

Nalle 22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle 24/4 Angiiee (första barnet, 23 år) 
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4 hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Ereeka (första barnet, 19 år)
  • jensan1

Appropå träning: jag kör Body Pump och Body Balance samt cyklar en hel del. Men man kanske skulle fråga om man ska undvika vissa grejer i Body Pump... Det har jag bara inte tänkt på.
    Body Balance är bra annars, blandning av pilates, yoga och tai chi så det kan jag rekommendera. Lung träningsform där man jobbar utifrån sina egna förutsättningar. Och det bästa av allt: De minutrar man får på slutet att bara ligga och slappna av... Då kan man ha en helt ostörd stund att skicka tankar till lilla bebisen!

Svar på tråden Aprilbebis 2012