Casablanca skrev 2012-09-06 22:04:59 följande:
Jag bor ganska nära Imperial War Museum, om du vet var det ligger? Lambeth/ Southwark typ. 10 min promenad södväst från Waterloo Station.
Var bor du? Står säkert i tråden men jag orkar inte riktigt läsa igenom hela just nu

.
Ja, jag är beräknad till ca 20 maj. Är det ditt första barn?
Jag vill också ha planerat snitt. Med mitt förra barn blev det "förlängt utdrivningsskede" och ganska akut mot slutet eftersom min ork tog slut och värkarna avstannade. Det blev inte snitt eftersom de lyckades med sugklocka (han var dessutom liten, kom 10 dagar tidigt) men det var väldigt psykiskt påfrestande och stor oro ett tag.
Vet du hur lätt/ svårt det är att bli beviljad snitt av NHS?
Jag har ringt vårt försäkringsbolag också, vi är sjukförsäkrade genom min mans jobb och jag vet att de betalar ut för förlossningar, men jag skall kolla om de kan täcka KS också, för isåfall försöker jag nog göra det privat...
Jag bor i Walthamstow, langst osterut pa Victoria Line.
Jag har en son som foddes October 2011, sa han kommer bara vara 16 manader nar 2an kommer... Lite laskigt, men jag ar nastan 35 sa kanner att det ar bast att passa pa medans jag kan
MIn son, Winston, foddes med akut snitt och efter vad jag har hort sa ska det vara ganska enkelt att fa ett planerat snitt beviljat efter ett akutsnitt, jag ar anda lite nervos infor motet pa mandag... Aven om din forra forlossning inte slutade med snitt sa later det traumatiskt, det borde vara en orsak till att du skulle fa beviljat planerat snitt. Generellt sa vill dom inte gora det, sa du kanske far braka lite, men det ar det ju vart om du kanner att du verkligen vill ha ett snitt.
Jag ar inbokad pa UCH igen for den har forlossningen, gillade verkligen UCH, kan rekommendera. A andra sidan har jag hort mkt bra om St Thomas ocksa, men for dig kanske det beror pa om du gar privat eller inte.