• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:04:00 följande:
    Kvällen blir nog trevligare, Yoyna.

Och nej, Mrs, du har det väldigt bra som har bebisen i magen. Det är den lättaste biten.  

Bra, trevliga kvällar är nahajs!

Näää, den lätta biten är när de är upp till kanske sex månader. När man bara kan amma dom till koma och ligga och lukta på bebis heeeela dagarna!  
  • och
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:07:02 följande:

Näää, den lätta biten är när de är upp till kanske sex månader. När man bara kan amma dom till koma och ligga och lukta på bebis heeeela dagarna!  
    Du har helt klart inte haft ett barn som har velat ligga intill dig dygnet runt och aldrig sovit längre än tre timmar i sträck. Jag har minnesluckor från det första månaderna, det är bara helt svart, kommer ihåg att jag var så trött att jag funderade på att dumpa ungen någonstans.
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:07:02 följande:

Ohhh ja jag håller med. De första månaderna är BÄST!
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:10:03 följande:
    Du har helt klart inte haft ett barn som har velat ligga intill dig dygnet runt och aldrig sovit längre än tre timmar i sträck. Jag har minnesluckor från det första månaderna, det är bara helt svart, kommer ihåg att jag var så trött att jag funderade på att dumpa ungen någonstans.
    Ojojoj... Vet du, jag har ammat mina barn i princip dygnet runt de första månaderna. De har inte velat ligga själv förrän närmare ett och ett halvt. Ratat vagn så det har varit själ och sele som gällt. Vårt andra barn drack dessutom välling tre gånger per natt tills han var närmare två...  Men för mig var räddningen när de var små att tillåta mig själv att bara ligga ner med bebisen. Inte orka en massa annat.  Annars hade jag inte orkat tycka om dom....
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:13:07 följande:
    Ohhh ja jag håller med. De första månaderna är BÄST!

Hej sötnos! Hur har du det?
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:13:57 följande:
    Ojojoj... Vet du, jag har ammat mina barn i princip dygnet runt de första månaderna. De har inte velat ligga själv förrän närmare ett och ett halvt. Ratat vagn så det har varit själ och sele som gällt. Vårt andra barn drack dessutom välling tre gånger per natt tills han var närmare två...  Men för mig var räddningen när de var små att tillåta mig själv att bara ligga ner med bebisen. Inte orka en massa annat.  Annars hade jag inte orkat tycka om dom....
    Haha låter som du beskriver min dotter.
    Jag bar henne dygnet runt, även i sjal, och sov med henne tills hon var...ja det vågar jag knappt erkänna. Som tur är hade jag tid att verkligen vara där. Vi bodde helt ensamma och medan jag skötte städning och annat, hängde hon i sele eller sjal, helt underbart!
    Ammade också väldigt länge...  
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-18 20:04:00 följande:
    Kvällen blir nog trevligare, Yoyna.

Och nej, Mrs, du har det väldigt bra som har bebisen i magen. Det är den lättaste biten.  
    Jag tycker det är skitläskigt att vara gravid, jag vet ingenting. Vet inte hur han mår eller nånting Förvånad och så läser ja gskräckhistorier om moderkaksavlossning och bebisar som bara dör helt plötsligt i v38 utan att nån vet vad som hänt. Jag blir galen på riktigt, jag vill att han ska komma ut nu så jag kan se honom och skydda honom ordentligt mot allt allt allt och ha lite kontrolllll
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:15:09 följande:

Hej sötnos! Hur har du det?
    Helt ok, lite rastlös! Börjar nya jobbet i morgon och är lite smånervös inför utmaningen jag vet jag kommer ställas inför haha...Nervös och galet förväntansfull!
    Sedan saknar jag någon.

Men allt är bara bra. Hur är det själv?   
  • och
    MrsAssault skrev 2011-09-18 20:22:17 följande:
    Jag tycker det är skitläskigt att vara gravid, jag vet ingenting. Vet inte hur han mår eller nånting Förvånad och så läser ja gskräckhistorier om moderkaksavlossning och bebisar som bara dör helt plötsligt i v38 utan att nån vet vad som hänt. Jag blir galen på riktigt, jag vill att han ska komma ut nu så jag kan se honom och skydda honom ordentligt mot allt allt allt och ha lite kontrolllll
    Fast när han kommer ut kommer du att hitta andra saker att oroa dig för.

Han kan lika gärna sluta andas utanför magen.  
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:21:42 följande:
    Haha låter som du beskriver min dotter.
    Jag bar henne dygnet runt, även i sjal, och sov med henne tills hon var...ja det vågar jag knappt erkänna. Som tur är hade jag tid att verkligen vara där. Vi bodde helt ensamma och medan jag skötte städning och annat, hängde hon i sele eller sjal, helt underbart!
    Ammade också väldigt länge...  
    Vi kommer inte kunna sova med bebisen, min man slåss, sparkas och joggar i sömnen haha som en hund typ Jag skulle kunna sova med bebis för jag ligger alltid helt blickstilla, ibland vaknar jag och har ont för att jag inte rört mig på flera timmar haha men iaf, det går inte att ha en bebis i samma säng som min man, den skulle bli ihjälslagen direkt Förvånad
Svar på tråden Trash-tråden