• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    MrsAssault skrev 2011-09-18 20:22:17 följande:
    Jag tycker det är skitläskigt att vara gravid, jag vet ingenting. Vet inte hur han mår eller nånting Förvånad och så läser ja gskräckhistorier om moderkaksavlossning och bebisar som bara dör helt plötsligt i v38 utan att nån vet vad som hänt. Jag blir galen på riktigt, jag vill att han ska komma ut nu så jag kan se honom och skydda honom ordentligt mot allt allt allt och ha lite kontrolllll

Gud vad jag känner igen den där känslan...!
    Men du kommer oroa dig hela livet. Min dotter är 9 och jag oroar mig hela tiden! Till slut måste man bara let it go haha...  

Det absolut jobbigaste med barn, är just det tycker jag. Att man älskar den där varelsen så mycket och iom det är man så galet sårbar. Att känna sådan kärlek och ömhet och samhörighet och veta att om något skulle hända ens barn, skulle hjärtat sprängas i så många bitar att de skulle bli så små partiklar att man aldrig skulle kunna finna dem igen för en eventuell reparation...

Typ.  
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-18 20:23:47 följande:
    Fast när han kommer ut kommer du att hitta andra saker att oroa dig för.

Han kan lika gärna sluta andas utanför magen.  
    Såklart, men när han är ute är det ine så mkt okänt område som när han är därinne. Jag fattar ingenting nu, vet ingenting, har ingen kontroll. Blir tokig ibland faktiskt..
  • och
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:25:05 följande:
    Nä, och jag menade inte att låta sädär heller, skrev för fort. Förlåt!

Gud vet du, jag hade aldrig orkat ha tätt mellan mina. Då hade jag helt ärligt tagit livet av mig. Beundrar alla som klarar det! Hjärta 
    Ha ha. Vi kanske kan enas om att vi båda två skriver fort ibland? Solig
  • Nice Girl Wrong Place
    MrsAssault skrev 2011-09-18 20:25:30 följande:
    Vi kommer inte kunna sova med bebisen, min man slåss, sparkas och joggar i sömnen haha som en hund typ Jag skulle kunna sova med bebis för jag ligger alltid helt blickstilla, ibland vaknar jag och har ont för att jag inte rört mig på flera timmar haha men iaf, det går inte att ha en bebis i samma säng som min man, den skulle bli ihjälslagen direkt Förvånad
    Jag hade spjälsängen bredvid min säng, alltså precis tätt intill och ena sidan brukar gå att sänka ner, så man på det viset har bebisen nära, men i trygghet
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:21:42 följande:
    Haha låter som du beskriver min dotter.
    Jag bar henne dygnet runt, även i sjal, och sov med henne tills hon var...ja det vågar jag knappt erkänna. Som tur är hade jag tid att verkligen vara där. Vi bodde helt ensamma och medan jag skötte städning och annat, hängde hon i sele eller sjal, helt underbart!
    Ammade också väldigt länge...  

Har man möjlighet (och ork!) tycker jag absolut att man ska ge sina barn allt det där. Och bära dem som om de var den sista droppen vatten...

Beundrar även mammor/pappro som är ensamstående och gör ett superjobb!

Jag ammade ettan tills hon var två år men lillkillen fick sluta när han var ett år för att jag inte orkade längre. Fortfarande dåligt samvete för det och jag natar att det var därför jag lät honom dricka välling hela nätterna istället!       

• Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:28:45 följande:

Har man möjlighet (och ork!) tycker jag absolut att man ska ge sina barn allt det där. Och bära dem som om de var den sista droppen vatten...

Beundrar även mammor/pappro som är ensamstående och gör ett superjobb!

Jag ammade ettan tills hon var två år men lillkillen fick sluta när han var ett år för att jag inte orkade längre. Fortfarande dåligt samvete för det och jag natar att det var därför jag lät honom dricka välling hela nätterna istället!       

Hahahaha dåligt samvete, också något man nästan ständigt dras med som förälder...
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:23:05 följande:
    Helt ok, lite rastlös! Börjar nya jobbet i morgon och är lite smånervös inför utmaningen jag vet jag kommer ställas inför haha...Nervös och galet förväntansfull!
    Sedan saknar jag någon.

Men allt är bara bra. Hur är det själv?   

Va kul med nya jobbet!!! Bra att du kunde börja direkt ju, de måste älska dig!

Sakna är jobbigt...

Jo tack, jag tänker och funderar. Analyserar lite och tar ett steg framåt och två tillbaka... Äh, du vet hur det är!      
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:27:30 följande:
    Gud vad jag känner igen den där känslan...!
    Men du kommer oroa dig hela livet. Min dotter är 9 och jag oroar mig hela tiden! Till slut måste man bara let it go haha...  

Det absolut jobbigaste med barn, är just det tycker jag. Att man älskar den där varelsen så mycket och iom det är man så galet sårbar. Att känna sådan kärlek och ömhet och samhörighet och veta att om något skulle hända ens barn, skulle hjärtat sprängas i så många bitar att de skulle bli så små partiklar att man aldrig skulle kunna finna dem igen för en eventuell reparation...

Typ.  
    Ja jag vet, jag kommer oroa mig tills jag dör men just nu vet jag inte vad som är normalt eller inte och såfort något nytt händer så googlar jag och hittar en massa dödssjukdomar från helvetet. Jag vill ha en liten människa, det är lättare att förstå. Även om jag såklart kommer vara orolig jäääääääääääääääääämt ändå.
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:28:16 följande:
    Ha ha. Vi kanske kan enas om att vi båda två skriver fort ibland? Solig

Vi gör så! Solig
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-09-18 20:31:07 följande:

Va kul med nya jobbet!!! Bra att du kunde börja direkt ju, de måste älska dig!

Sakna är jobbigt...

Jo tack, jag tänker och funderar. Analyserar lite och tar ett steg framåt och två tillbaka... Äh, du vet hur det är!      
    Haha ja, det var en överraskning! Kommer att bli kul.
    Ja sakna är jobbigt men också lite skönt tycker jag  att känna att man lever som någon brukar säga, gillar att se det så.

Mmm jag vet hur det är! Verkligen. Du vet var jag finns om du vill prata!   
Svar på tråden Trash-tråden