• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • MrsAssault
    Aynrand skrev 2011-09-19 08:05:41 följande:
    jaha?
    har de våta fingra ibland vilket skulle tyda att en del gör som du skulle vilja göra ;)
    men usch
  • Aynrand
    MrsAssault skrev 2011-09-19 10:29:56 följande:
    men usch
    vad då....usch...sexigt säger jag!
  • Aynrand
    lille Birger skrev 2011-09-18 22:24:54 följande:
    Det där är faktiskt den snyggaste bilden du publicerat hitils i tråden.  Cool

Vilken tur också att hon skyler ansiktet så inte männen kan dregla över det.
    tack för det som du ser
    detta är en kvinna för dig mkt rumpa och en snuttefilt på huvudet.....
    All a man needs!
  • I Blackrose I

Goddag guys. Solig

Dagens sidospår?

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Yoyna

Hallå!!!

Jag kan be om er åsikt i en fråga...

Har en kompis som väldigt gärna vill ha en hund, hennes man har sagt nej i flera år( och jag är allmänt skeptisk till att ta en hund till en familj med småbarn och två som jobbar heltid)  men nu har hon bestämt sig. Hon ringgde mig igår och bad mig vara referens till stället de ska köpa hunden från. Jag sa ja efter att ha frågat om hennes man nu var med på noterna. -Självklart är han det, han ska springa en mil med henne varje kväll!

Tio minuter senare får jag ett surt sms från honom "Jag trodde du var på min sida..."

Så nu är han sur på mig för att jag ställt upp på henne... Suck! Jag skrev till honom att jag förstås frågat  henne om hans åsikt innan jag sa ja men nu kommer han tycka att det är MITT fel om de köper hund. Suck... Vad tycker ni jag ska göra????          

• I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-19 17:21:08 följande:
    Hallå!!!

Jag kan be om er åsikt i en fråga...

Har en kompis som väldigt gärna vill ha en hund, hennes man har sagt nej i flera år( och jag är allmänt skeptisk till att ta en hund till en familj med småbarn och två som jobbar heltid)  men nu har hon bestämt sig. Hon ringgde mig igår och bad mig vara referens till stället de ska köpa hunden från. Jag sa ja efter att ha frågat om hennes man nu var med på noterna. -Självklart är han det, han ska springa en mil med henne varje kväll!
    Tio minuter senare får jag ett surt sms från honom "Jag trodde du var på min sida..."
    Så nu är han sur på mig för att jag ställt upp på henne... Suck! Jag skrev till honom att jag förstås frågat  henne om hans åsikt innan jag sa ja men nu kommer han tycka att det är MITT fel om de köper hund. Suck... Vad tycker ni jag ska göra????          
    Svårt, gå hem till dom och säg det öga mot öga det du har att säga. Har din kompis gjort fel så lär hon skämmas och erkänna att hon ljög. Är det mannen som spelar "martyr" så lär det också komma fram men ta det med dom personligen. Med sms kan man säga vad som helst. Det är mitt råd.

Puss. {#emotions_dlg.flower}
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-19 17:26:34 följande:
    Svårt, gå hem till dom och säg det öga mot öga det du har att säga. Har din kompis gjort fel så lär hon skämmas och erkänna att hon ljög. Är det mannen som spelar "martyr" så lär det också komma fram men ta det med dom personligen. Med sms kan man säga vad som helst. Det är mitt råd.

Puss. {#emotions_dlg.flower}
    Tack Rose! Ja, du har helt rätt, skönt att höra det från nån annan!! Om jag inte var själv hemma varenda kväll den här veckan skulle jag åka dit men jag ska ringa ikväll istället, prata med båda två. Vill inte hamna mellan dom. Puss! Hjärta
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-19 17:40:02 följande:
    Tack Rose! Ja, du har helt rätt, skönt att höra det från nån annan!! Om jag inte var själv hemma varenda kväll den här veckan skulle jag åka dit men jag ska ringa ikväll istället, prata med båda två. Vill inte hamna mellan dom. Puss! Hjärta
    Gör det men se till att ni hör varandra alla tre så ingen kan förneka den h*n har sagt till dig. Lycka till.

En fråga?
    Är det bara jag som tycker att hål i öronen på små flickor/små pojkar inte är Big deal? Min man hade hål i öronen när han var liten och då bara tråd. Fråga mig inte varför men det är tydligen något dom gör. Själv hade jag små söta guldrhängen när jag var liten och fick hål i öronen när jag var 3-4månader. Vad är felet? Förstår verkligen inte.
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-19 17:43:16 följande:
    Gör det men se till att ni hör varandra alla tre så ingen kan förneka den h*n har sagt till dig. Lycka till.

En fråga?
    Är det bara jag som tycker att hål i öronen på små flickor/små pojkar inte är Big deal? Min man hade hål i öronen när han var liten och då bara tråd. Fråga mig inte varför men det är tydligen något dom gör. Själv hade jag små söta guldrhängen när jag var liten och fick hål i öronen när jag var 3-4månader. Vad är felet? Förstår verkligen inte.
    Ska se om det finns möjlighet till trepartssamtal!!!

Jag tycker visserligen att föräldrar får bestämma själva över sina barn men jag kan inte riktigt se på vilket sätt det skulle gynna barnet att ta hål i öronen vid så tidig ålder. Det finns ändå en infentionsrisk och även en risk att barnen fastnar med ringar och gör sig illa i samband med lek. Jag tycker att det kan vara ok från kanske  tio års ålder när barnet själv kan ta ett visst ansvar för att hålla rent osv.
Svar på tråden Trash-tråden