Yoyna skrev 2011-09-19 17:21:08 följande:
Hallå!!!
Jag kan be om er åsikt i en fråga...
Har en kompis som väldigt gärna vill ha en hund, hennes man har sagt nej i flera år( och jag är allmänt skeptisk till att ta en hund till en familj med småbarn och två som jobbar heltid) men nu har hon bestämt sig. Hon ringgde mig igår och bad mig vara referens till stället de ska köpa hunden från. Jag sa ja efter att ha frågat om hennes man nu var med på noterna. -Självklart är han det, han ska springa en mil med henne varje kväll!
Tio minuter senare får jag ett surt sms från honom "Jag trodde du var på min sida..."
Så nu är han sur på mig för att jag ställt upp på henne... Suck! Jag skrev till honom att jag förstås frågat henne om hans åsikt innan jag sa ja men nu kommer han tycka att det är MITT fel om de köper hund. Suck... Vad tycker ni jag ska göra????
Svårt, gå hem till dom och säg det öga mot öga det du har att säga. Har din kompis gjort fel så lär hon skämmas och erkänna att hon ljög. Är det mannen som spelar "martyr" så lär det också komma fram men ta det med dom personligen. Med sms kan man säga vad som helst. Det är mitt råd.
Puss.