• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Jakkolina
    mammatill5 skrev 2011-09-02 22:02:33 följande:
    Vem är det som lider mest av att downisar har begränsningar??

Är det föräldrarna och omgivningen?

Eller DS personen själv??

Skapar vi en föreställning om att dom har det svårt utifrån våra egna preferensramar?
    Dom kräver ju rätt mycket resurser och kostar en del
  • Sarah f
    HälläBällä skrev 2011-09-02 22:05:25 följande:
    Måste bara säga att ditt Ida-exempel var också individnivå..Liksom mycket annat du skrivit.

Tillägger att hela diskussionen är från TS sida med utgångspunkt från individplan.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • HälläBällä
    Sarah f skrev 2011-09-02 22:08:38 följande:
    Tillägger att hela diskussionen är från TS sida med utgångspunkt från individplan.
    Jo lite så..sen dyker det här med samhälls-/individnivå upp lite då och då.. (?)
  • mammatill5
    HälläBällä skrev 2011-09-02 22:05:25 följande:
    Måste bara säga att ditt Ida-exempel var också individnivå..Liksom mycket annat du skrivit.
    Här i tråden eller på bloggen??

Har talat om att jag vill hålla den när tråden på annan nivå än att utvärdera folks personliga skäl och val.

Har försökt ge exempel på vad man skulle diskutera.. Men ingen var intresserad =)

Ida är ett bra levande exempel som jag gärna tar upp föra att ge er en fysik persons tankar och känslor. Inte bara någon annans som en förälderns. Ida ger er direkt från sig själv.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-02 22:13:54 följande:

Har talat om att jag vill hålla den när tråden på annan nivå än att utvärdera folks personliga skäl och val.

Har försökt ge exempel på vad man skulle diskutera.. Men ingen var intresserad =)

Ida är ett bra levande exempel som jag gärna tar upp föra att ge er en fysik persons tankar och känslor. Inte bara någon annans som en förälderns. Ida ger er direkt från sig själv.

Vad vill du visa med det? Att någon kan bli sårad? Det finns massor med människor som inte vill ha döttrar, utan aborterar eller gör sig av med flickebarn på andra sätt. Ska jag personligen ta illa vid mig?

Lyft upp dina argument från golvet och sluta försöka ge folk dåligt samvete, det hjälper din sak.  
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Thomas 66
    Jakkolina skrev 2011-09-02 22:08:09 följande:
    Dom kräver ju rätt mycket resurser och kostar en del
    Då jag sällan har varit sjuk, eller legat på sjukhus.Så kan gärna lite av mina skatte pengar gå till dom
  • Roisin Dubh
    mammatill5 skrev 2011-09-02 21:13:14 följande:
    Jag kan tala om att Ida har då Downs Syndrom. Hon har säkert högre utbildning än vad många här har. Säkert högre IQ också. Hon är inte utvecklingsstörd.

Undrar hur det skulle bli om hon kom in i denna debatt?? 
    Du tar för givet att du är den enda här som känner till Ida.

Och nu försöker du använda henne som exempel för dina åsikter trots att du inte vill gå ner på individnivå.

Hur ska du ha det egentligen? Antingen för du en debatt utanför individnivå och skippar resonemang som att vissa individer kan känna sig kränkta. Eller låter du bli att ignorera andras individexempel och påstå att du inte vill diskutera på individnivå.

Skillnaden mellan dina och deras individexempel är att det frågan handlar om (fosterdiagnostik) endast på ett mycket långsökt sätt berör sina exempel som personer. De andras exempel är direkt berörda då det gäller deras liv, deras val.
  • HälläBällä
    mammatill5 skrev 2011-09-02 22:13:54 följande:

Vilket exempel? Den samhällsekonomiska biten?

Vi har nog tänkt som du, att ge dig en fysisk persons tankar och känslor, fast från en annan vinkel.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes