• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • MalinEddie
    Sarah f skrev 2011-09-02 18:21:40 följande:
    Det är ju inte riktigt så att du är i en sits där du kan klandra någon.

Jag har arbetat med vuxna med grav autism, lite grann med barn med bland annat DS. Det gav mig en liten intblick i deras vardag och en hel del inblick i föräldrarnas strid med sina liv.

Jag väljer att skaffa barn och dessa barn vill jag ska växa upp till individer med fullödiga bra liv. Jag önskar att de inte behöver mig när de är vuxna, i alla fall inte för att klara sin vardag.   Kanske skulle ett DS barn krama mig mer, men det kan jag leva med.  
    Jag har också arbetat med ungdomar och vuxna med DS och träffat deras föräldrar och känner likadant som du.  Jag vet vilka svårigheter det kan innebära för både för barn och föräldrar. Det är inte alltid så rosenskimrande som TS vill få det till.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-02 18:48:52 följande:
    Då kanske vi lever i varsin bubbla då Flört

Hur vet du att det är av en stor betydelse för dom flesta föräldrar?? Dom flesta föräldrar i din värld. finns dom här på FL?
    Jag kanske har en annan erfarenhet!!
    Jag tror personligen att Krumpys värld är lite tätare befolkad än din. Ett rent antagande, dock.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Jakkolina
    MalinEddie skrev 2011-09-02 18:50:02 följande:
    Jag har också arbetat med ungdomar och vuxna med DS och träffat deras föräldrar och känner likadant som du.  Jag vet vilka svårigheter det kan innebära för både för barn och föräldrar. Det är inte alltid så rosenskimrande som TS vill få det till.
  • Modgun
  • Modgun
    mammatill5 skrev 2011-09-02 07:58:27 följande:
    Den möjligheten ska kvinnor få ha. Annars så blev det väldigt många oönskade graviditeter.
    Kvinnans rätt till sin egen kropp. Nu kommer många säkert tänka att jamen.. är inte fosterdiagnostiken det också..
    Man har gått då ett steg längre genom att forskningen har gett möjligheterna till Fosterdiagnostik och därmed den selektiva som följd. Den selektiva biten är jag emot.

Orsakerna är många till just sk vanlig abort.
    OAVSETT vad det än gäller då antar jag?
  • klocka

Nu blir jag fundersam – är TS samma person som var i Aftonbladet (eller Expressen, och därefter även diskuterade(s) i en tråd här) för några sommar sedan och beklagade sig över att hon inte ens hade råd att åka och bada; för att de var tvungna att ta bussen till badet några kilometer bort (minns ej exakt, men ej långt), för hennes barn hade funktionshinder och kunde inte gå och inte hjälpa henne att bära badkläderna; de kunde inte äta medhavd matsäck för det ville barnen inte ha utan de var tvungna att köpa pommes frites (!) till dem, de kunde inte ta med medhavd dricka, för det ville barnen heller inte ha; och de var tvungna att få åtminstone två köpta glassar var för annars var det synd om dem?

Det går inte ihop med denna tråd där TS vill få allt att låta som att det inte är några problem/annorlunda på något sätt i världen att ha barn med detta funktionshinder.

• mammatill5

[quote][quote-nick]Jakkolina skrev 2011-09-02 18:52:35 följande:[/quote-nick]

Det här är så typiskt er här... Ni lägger in era ibland skitkonstiga tolkningar när ni citerar mig. Vissa är av "goddag Yxskaft" typ.. Vissa provocerar medvetet och gör en medveten feltolkning som sen resten går igång på. Här inne får man en grupptillhörighet som man kanske inte har annars.. Infantilt i mitt tycke. Men det är så lätt att sitta bakom en skärm anonymt. (inte alla)
    tja.. visste ju hur det kan vara och tar det.

Ok.. svar då..

Rosenskimrande som TS vill få det till.. Så najs..

Tänk om livet med barn vore Rosenskimrande.. Men det är det inte alltid.
    Livet med Hanna.. tja.. det går upp och ner som med dom flesta ungarna hemma.

Lite annat nu...

Ska kärleken till ett barn innehålla villkor?
    Med selektiv fosterdiagnostik (skitsamma Roisin.. folk förstår)  så villkorar man barnets existens i mitt tycke.

Selektiv fosterdiagnostik är en kränkning mot en grupp existerande människor. Givetvis reagerar folk på dom orden.. För om dom tog till sig det så kanske dom måste omvärdera saker hos sig själva.
    Givetvis försvarar folk sina egna intressen till sista blodsdroppen.. Dom vill ha Selektiv fosterdiagnostik men om man gav tex mina ord en liten plats i deras hjärtan.. så faller deras egna argument. Man kan bygga upp en arsenal av ursäktande orsaker men det är inte alltid dom håller hos folk när det kommer till kritan...  Min teori alltså =)
  • mammatill5
    klocka skrev 2011-09-02 19:35:27 följande:

Nu blir jag fundersam – är TS samma person som var i Aftonbladet (eller Expressen, och därefter även diskuterade(s) i en tråd här) för några sommar sedan och beklagade sig över att hon inte ens hade råd att åka och bada; för att de var tvungna att ta bussen till badet några kilometer bort (minns ej exakt, men ej långt), för hennes barn hade funktionshinder och kunde inte gå och inte hjälpa henne att bära badkläderna; de kunde inte äta medhavd matsäck för det ville barnen inte ha utan de var tvungna att köpa pommes frites (!) till dem, de kunde inte ta med medhavd dricka, för det ville barnen heller inte ha; och de var tvungna att få åtminstone två köpta glassar var för annars var det synd om dem?

Det går inte ihop med denna tråd där TS vill få allt att låta som att det inte är några problem/annorlunda på något sätt i världen att ha barn med detta funktionshinder.

Ja, det är jag och som jag ser nu så har du inte läsförståelse alls..

jag har en felläkt fraktur.. Hanna har gått i 9 år

Jag talade om för hela Svenska folket hur jag klarade av min situation med flaggan i topp. Jag klagade aldrig på någonting. jag ville bara förmedla hur man kan vända en knepig situation till något bra..

Jag tackade nej till alla pengagåvor.. jag gick ut i bloggen och sa att jag inte vill ha gåvor..  att det var inte därför jag medverkade för att folk ska tycka synd.
  • Brook123
    klocka skrev 2011-09-02 19:35:27 följande:

Vad har det med tråden att göra?
  • Roisin Dubh
    mammatill5 skrev 2011-09-02 19:43:09 följande:
    [quote][quote-nick]Jakkolina skrev 2011-09-02 18:52:35 följande:[/quote-nick]Det här är så typiskt er här... Ni lägger in era ibland skitkonstiga tolkningar när ni citerar mig. Vissa är av "goddag Yxskaft" typ.. Vissa provocerar medvetet och gör en medveten feltolkning som sen resten går igång på. Här inne får man en grupptillhörighet som man kanske inte har annars.. Infantilt i mitt tycke. Men det är så lätt att sitta bakom en skärm anonymt. (inte alla)
    tja.. visste ju hur det kan vara och tar det.

Ok.. svar då..

Rosenskimrande som TS vill få det till.. Så najs..

Tänk om livet med barn vore Rosenskimrande.. Men det är det inte alltid.
    Livet med Hanna.. tja.. det går upp och ner som med dom flesta ungarna hemma.

Lite annat nu...

Ska kärleken till ett barn innehålla villkor?
    Med selektiv fosterdiagnostik (skitsamma Roisin.. folk förstår)  så villkorar man barnets existens i mitt tycke.

Selektiv fosterdiagnostik är en kränkning mot en grupp existerande människor. Givetvis reagerar folk på dom orden.. För om dom tog till sig det så kanske dom måste omvärdera saker hos sig själva.
    Givetvis försvarar folk sina egna intressen till sista blodsdroppen.. Dom vill ha Selektiv fosterdiagnostik men om man gav tex mina ord en liten plats i deras hjärtan.. så faller deras egna argument. Man kan bygga upp en arsenal av ursäktande orsaker men det är inte alltid dom håller hos folk när det kommer till kritan...  Min teori alltså =)
    Drar du in kärleken till ett barn är du ute på riktigt djupt vatten.

Vi diskuterar inte barn. Vi diskuterar ofödda foster och eventuella aborter. Åter igen har du svårt att skilja ditt liv med din egen dotter från andras liv och deras val. Du har knappast ensamrätt på känslor.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes