• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • mammatill5

DN mamma.. Givetvis.. Välkommen =)

Kram

• mammatill5

Clembke..

Ja, den är så fin!!

Blev så varm i hjärtat av dina ord..

Ja, det är en förmån att få bli mamma. Håller med. Jag har fyra killar och så tjejen Hanna. Lika tacksam och ödmjuk är jag över alla mina barn...

Tack.. Ja, Hanna är fin =)

Kram

• Mariella81
    Husis skrev 2011-08-31 11:25:46 följande:
    Jag är troende.

Och jag tror att Gud väljer ut vilka familjer dessa speciella  barn ska få komma till!
    Det är en väldigt fin tanke :)
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 11:37:25 följande:
    Husis

Tack..

Jag är så ödmjuk över faktum att jag är en av dom få utvalda..

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle.  puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

Kram!
    Fast, det är fel. Att göra abort är inte att kränka någon.

Man kan inte resonera på det viset. Allt som andra människor gör har inte inte folk med att göra. Om jag skulle göra abort med ett foster med downs syndrom så har det inget med personer med downs syndrom att göra. Det har enbart med mig och hur jag ska agera som förälder till ett barn.
  • mammatill5

Kattdamen..

Alla gör sina egna val. Det måste man respektera.

Det är dom selektiva proven som erbjuds som är kränkande för dom födda.. (ofödda var nog att ta i lite väl=))

Kram

• Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 12:11:02 följande:
    Kattdamen..

Alla gör sina egna val. Det måste man respektera.

Det är dom selektiva proven som erbjuds som är kränkande för dom födda.. (ofödda var nog att ta i lite väl=))

Kram
    Nej, de är inte kränkande. De handlar inte ett dugg med de redan föda att göra.

Alla får ett val, ingen tvingas göra testen, och ingen tvingas abortera. Du kan likaväl se det som att testen görs för att förbereda föräldrarna på att få ett barn med vissa behov.

Du behöver inte ta illa upp för allt i världen.
  • mammatill5

Kattdamen...

Jo, faktiskt så tycker jag det. Att ifrågasättas som den person man är genom selektiva prov. Är kränkande. Det är en mänsklig rättighet att inte behöva ifrågasättas.

Jag pratar inte om människans egna val. Utan om samhällets erbjudanden till dom..

Jag tar absolut inte illa upp. Jag välkomnar alltid diskussioner av detta slag..

Kram

• Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 12:22:11 följande:
    Kattdamen...

Jo, faktiskt så tycker jag det. Att ifrågasättas som den person man är genom selektiva prov. Är kränkande. Det är en mänsklig rättighet att inte behöva ifrågasättas.

Jag pratar inte om människans egna val. Utan om samhällets erbjudanden till dom..

Jag tar absolut inte illa upp. Jag välkomnar alltid diskussioner av detta slag..

Kram
    Nej, de som redan är födda blir inte ifrågasatta av det.

Sen är det inte en mänsklig rättighet att inte bli ifrågasatt. Man kommer alltid bli ifrågasatt, oavsett vilka val man gör i livet.

Att gravida kvinnor erbjuds fosterdiagnostik är inte kränkande för personer som redan är födda.
  • Husis
    Kattdamen skrev 2011-08-31 12:56:06 följande:
    Nej, de som redan är födda blir inte ifrågasatta av det.

Sen är det inte en mänsklig rättighet att inte bli ifrågasatt. Man kommer alltid bli ifrågasatt, oavsett vilka val man gör i livet.

Att gravida kvinnor erbjuds fosterdiagnostik är inte kränkande för personer som redan är födda.
    Kränkande eller inte, kan bara den avgöra som känner sig utsatt för kränkning.

Jag kan inte säga "Du är inte kränkt av detta." , det är en känsla hos den utsatta.
  • mammatill5

Människor med Downs Syndrom ifrågasätts grovt genom att det finns tester för att ev kunna abortera..

Om mitt barn vill ha barn, blir med barn.... Skulle dom fråga henne "Vill du ta ett test för att kolla om fostret har Downs Syndrom, som du. för att du ska kunna ta bort den sen om du vill" Är inte det kränkande om något??

Testen finns. Jag klandrar inga föräldrar som väljer fosterdiagnostik och ev väljer sen att abortera. Det är deras val.

Kram

Svar på tråden God doesn´t make mistakes