• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Lenora skrev 2011-08-31 14:29:54 följande:
    Håller med om att jämförelsen med nazistisk rasförädling är lite osmakligt, även om det inte var Puss som dragit de parallellerna utan TS. 

Annars var både sången och bilderna på den härliga tjejen fina! 
    tack för förtydlignadet.
    Ät min sidfot
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:30:00 följande:
    Ja, det finns rädsla.. och då är det allvarligt. Kunskap hjälper för att minska rädslan...
    Man behöver inte vara rädd, eller okunnig för att välja abort med ett foster med ds.
  • HälläBällä
    Ja, det finns rädsla.. och då är det allvarligt. Kunskap hjälper för att minska rädslan...
    Jag har kunskap, jag arbetar inom Habiliteringen. Det var ett exempel för att visa att den gränsen du har för vad som är allvarligt, inte gäller för alla. Därför blir det väldigt konstigt när du, helt subjektivt, tycker att det är "OK" med abort om det handlar om "allvarliga" sjukdomar/funktionsnedsättningar.
  • puss
    jag tror att DU är rädd och går till attack genast, för säkerhets skull.
    Ät min sidfot
  • puss

det känns lite konstigt när nån vrålar till en
    "kolla på mitt barn, hon är sötast i världen!! alla som inte tycker det är nazister!!!"
    det räcker väl att säga att man är stolt över sitt fina barn, elelr?
    har man inte lite komplex och rädsla om man gör så?

Ät min sidfot
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-08-31 14:31:47 följande:
    Jag undrar om du vet hur det är att leva med ett funktionshinder. Alltså du själv, inte någon runt omkring dig.
    Varför frågar du det??
  • Krumpy

Nu har jag läst artikeln av den förvirrade kvinnan Sirpa Hotti.

Sirpa citerar från FN:s deklaration om mänskliga rättigheter:
    "Det slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter.."
    Sedan skriver Sirpa själv:
    "Varför gäller inte detta människor med Downs Syndrom???"

Det Sirpa gör är en emotionell logisk tankevurpa. Givetvis gäller mänskliga
    rättigheter även för barn med Downs. Men det står uttryckligen "födda fria och lika",
    det står inte "ofödda fria och lika".

Vidrig tanke att någon ska bestämma att en mamma inte får lov att göra abort,
    om hon är gravid med ett foster som har downs syndrom.

• Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:37:14 följande:
    Varför frågar du det??
    För att jag undrar om du verkligen vet hur det är att leva med ett funktionshinder? Har du några överhuvudtaget?

Eller är den enda kontakten med funktionshinder in dotter?
  • mammatill5
    HälläBällä skrev 2011-08-31 14:33:09 följande:
    Jag har kunskap, jag arbetar inom Habiliteringen. Det var ett exempel för att visa att den gränsen du har för vad som är allvarligt, inte gäller för alla. Därför blir det väldigt konstigt när du, helt subjektivt, tycker att det är "OK" med abort om det handlar om "allvarliga" sjukdomar/funktionsnedsättningar.
    Allvarliga ja, när det inte finns någon livskvalité .. när livet blir mycket kort och enbart fyllt med smärta. Ja, då är det befogat.
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:06:19 följande:
    Jag har också gjort fosterdiagnostik. Ultraljud med alla ungarna. Hade dom grova avvikelser som avsaknad av lillhjärna så hade abort varit självklart.

Nu när det finns så är det upp till var och en att göra som dom vill. Det ska respekteras!

Kram
    så den typen av rasförädling är ok?
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes